  • 11. Data: 2009-08-31 13:09:20
    Temat: Re: organizacja placu budowy - co muszę wiedzieć?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    >No to beda Ci robic po kątach. Albo zbija sobie wc z desek i beda Ci walic
    >w grunt. Powodzenia z zagospodarowaniem tego co zostanie.

    Bez problemu sie to "zagospodarowuje", trzeba jedynie przypilnowac by ekipa
    rozebrała
    drewniana konstrukcje do zera i zasypala dol (odpowiednio gleboki, u mnie
    zero jakichkolwiek problemow zapachowo-cholerawiejakich) - to znaczy nie
    placic ostatniej transzy zanim nie posprzataja tej budowli jak i placu
    budowy.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 12. Data: 2009-08-31 13:19:27
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "shaman" <s...@p...wytnij.onet.pl> napisał w wiadomości
    > [ciach]

    > hmm... jeszcze nie widziałem budowy, bez żadnego blaszaka. Mówisz, że da
    > się? Już mnie wszyscy uczulają, że muszę się rozejrzeć za blaszakiem :) W
    > zasadzie sam nie wiem do czego ta budka na budowie służy - może jako
    > przebieralnia z ławeczką i stoliczkiem? Miejsce gdzie można zaparzyć
    > herbatę kiedy jeszcze jest dziura w ziemi?
    >
    > Budował ktoś bez blaszaka (tudzież innej budki)? Chwalcie się! :)

    Ja i kilku moich znajomych.
    Też chciałem na poczatku blaszak kupić nawet już kilka oglądałem. Ale się na
    szczęście nie zdecydowałem bo to, bo tamto itp. Budowa ruszyła bez blaszaka,
    za kilka tygodni były mury za kilka nastepnych dach i okna i obyło się bez
    blaszaka.

    Wykopy robi koparka- blaszak niepotrzebny
    Szalunki robi ekipa- desek i tak do blaszaka nie schowasz
    Fudamenty muruje ekipa- bloczków nie schowasz, palety cementu nie schowasz.
    Łopaty itp są ekipy- zabierają je po pracy.
    Kawę i herbate pili w swoich busach, na budowe przyjeżdzali poprzebierani na
    roboczo.
    Za swoje narzedzia odpowiadali sami więc bez sensu trzymac je w Twoim
    blaszaku.
    Betoniarke mieli swoja, stała na budowie- duża była to nie zgineła, jak by
    zgineła to ich problem.
    W sumia barak/blaszak itp to problem właściela ekipy.

    U mnie blaszak był do niczego niepotrzebny. Pierwsze moje rzeczy/narzędzia
    itp pojawiły sie na budowie w momencie gdy juz miałem drzwi i okna i wwtedy
    trzymałem to wszystko w środku.
    Blaszak to pewnie koszt min 2000zł- nie kupujac go znajdziesz sposób i tak
    na wydanie tych kilku tysięcy gwarantuje Tobie. A po skończonej budowie po
    co Tobie taki blaszany złom na działce.

    > Teren chciałbym wyrównać ziemią z wykopu - a humus dopiero na to. Równać
    > jest co bo działka na 20m schodzi o około 1,5m. Ziemi z wykopów będzie
    > tyle, że humus wcześniej rozmieszczony na działce po prostu zginie pod
    > zwałami gliny - a szkoda by było.

    To humus zebrać w rogu działki a gliną z wykopu niech na bieżąco równają
    teren

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-08-31 13:20:56
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami i błędami :)

    Koniecznie przygotuj dojazd utwardzony az pod frontowa sciane budynku a
    najlepiej wzdluz domu tak by dojechac takze do przeciwleglej (tylnej)
    sciany. Gruz, gruz, tłuczeń, mieszanka 0-32 i tyle. Albo wrecz sam gruz i na
    to mieszanka 0-32 granulacja.

    Jak nie bedziesz robil tego blaszaka a bedziesz juz na etapie ze wylany
    strop i rozstęplowane piwnice - wez zbij z desek lub kup jakiekolwiek tanie
    drzwi za 200zl, wpraw w jednym z pomieszczen piwnicy i traktuj sobie to jako
    przechowalnie SWOICH narzędzi. Ma to sens jesli planujesz robic cokolwiek
    sam i bedziesz mial wlasne narzedzia. Ekipy KRADNĄ NARZĘDZIA i robią to
    notorycznie oraz bardzo czesto bezmyslnie (nieswiadomie wrecz chyba tak im
    ta automatyka dziala). W moim rejonie jest to plaga - prawie każda ekipa
    kradnie, niezaleznie od "firmy" - bo co z tego ze firma z renoma jak jeden z
    drugim pracownik se wezmie nowa poziomnice bo fajna. Zlodzieja takie drzwi
    nie powstrzymaja (blaszak tez nie) ale ekipe jak najbardziej.

    Kup folie brezentową (chyba tak sie to nazywa - ta gruba do okrywania
    dostawy). Przyda sie jak dostaniesz dostawe czegos 'wrazliwego' w strugach
    deszczu bo "tak pasowalo hurtowni". Nie wszystko dostaniesz wodoszczelnie
    ofoliowane ;) Daj taka folie ekipie i wyjasnij zastosowanie. Moga byc i dwie
    folie - mi sie przydaly mase razy.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 14. Data: 2009-08-31 13:53:26
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    kris pisze:
> [...]

    > za kilka tygodni były mury za kilka nastepnych dach i okna i obyło się bez

    jednym słowem JUPI!!! :)
    Będę się tego trzymał!

    > To humus zebrać w rogu działki a gliną z wykopu niech na bieżąco równają
    > teren

    tak właśnie myślałem.. sporo ziemi z wykopów i tak trzeba będzie
    wywieźć.. ale co się da to wykorzystam.

    PZDR
    Shaman

  • 15. Data: 2009-08-31 13:55:35
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    Kane pisze:

    > To po co ci blaszak ?! :)

    a no właśnie nie miałem pojęcia dlaczego wszyscy mają bzika na punkcie
    tego blaszaka.. Ale teraz już wiem - wszyscy Ci ludzi budowali sami z
    pomocą rodzinki.. Ja niestety nie mam takiej możliwości.

    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2009-08-31 14:06:08
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > a no właśnie nie miałem pojęcia dlaczego wszyscy mają bzika na punkcie
    > tego blaszaka.. Ale teraz już wiem - wszyscy Ci ludzi budowali sami z
    > pomocą rodzinki.. Ja niestety nie mam takiej możliwości.

    NA SZCZĘŚCIE nie masz takiej mozliwości- mam na myśli "pomoc rodzinki"
    Drogo i niefachowo z reguły wychodzi i przyjaźń się kończy;)))

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-08-31 15:29:01
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    shaman wrote:

> [...]
    > gdzie można zaparzyć herbatę kiedy jeszcze jest dziura w ziemi?
    >
    > Budował ktoś bez blaszaka (tudzież innej budki)? Chwalcie się! :)

    rada głupia. Błaszak jest potrzebny choćby dla samego inwestora żeby było
    gdzie schować jakieś drobne przedmioty w jakiejś zamykanej skrzyni. Warto
    pomyśleć o jakiejś ubikacji.

    Prawda jest taka że gdy nie będzie zaplecza budowlanego to firma wyceni w
    swojej cenie przywiezienie zaplecza i zrobienie ubikacji lub będzie ci srała
    po ogrodzie.

    Ale oczywiście można w ramach złośliwości odłączyć prąd i wodę a materiały
    kazać nosić z parkingu w centrum wsi, a co.

    Ja sobie kupiłem taki ładny plastikowy domek w castoramie który podczas
    budowy służył jako zaplecze i magazynek podręczny a potem został umyty woda
    pod ciśneineim i przeniesiony w kącik ogrodu i służy jako domek na narzędzia
    i rowery.

    >>> 1. humus w pryzmę jak najdalej od wykopu (będzie potrzebny na samym

> [...]
    > wykopów będzie tyle, że humus wcześniej rozmieszczony na działce po
    > prostu zginie pod zwałami gliny - a szkoda by było.

    Zrób więć tak aby było dobrze. Humus w dużych pryzmach dość szybko sie
    niszczy.

    dokładnie wyznaczyć miejsce na odpady, żadnego radosnego rozwalania śemici
    do okoła budynku, i każdą ekipę informować o tych zasadach, oraz o tym ze
    śmieci bea musieli sami pozbierać i umieścić w odpowiednim miejscu na swój
    koszt jeśli zrobią burdel.
    Robiłem teraz u klienta przyłącze wody i wkoło domu jest teren dokumentnie
    zapieprzony smietnikiem z budowy.

    > [ciach]

    kwestie nadproży innych rozwiązań zależą jednak o technologii.

  • 18. Data: 2009-08-31 16:24:19
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    kris pisze:

    > Blaszak niepotrzebny. Dodatkowy, niepotrzebny koszt

    Blaszak czy jakis barakowóz musi byc. Najlepiej od tego zaczac
    i zrobic tak, by zostal na pare lat przynajmniej. Do blaszaka
    koniecznie butla z gazem i piecyk (jak nie ma prądu). Robotnik tez
    czlowiek, a zima idzie. Tak samo kibel byc musi (polecam moje
    rozwiazanie - budka, dolek, duzy plastikowy pojemnik z dwoma uszami
    i z pokrywa - sa w hipermarketach. Wywózka raz na pół roku az tak
    nie boli).

    > Humus już podczas wykopów starać się rozmieścić w miare równo na całej
    > działce. Po zrobieniu fundamentów możesz już równać teren i w częsci
    > działki gdzie plannujesz trawnik i powoli zagospodarowywać trawnik

    Jeszcze mocniej sie nie zgodze. Nalezy to robic po budowie, bo wtedy tak
    naprawde widac co i jak. Budowa brudzi i nie wszystko da sie zebrac.
    Lepiej niemozliwe do zebrania brudy schowac pod humusem po zakonczeniu,
    zasiac trawe i jest OK.
    Zreszta po piekle budowy ten dzien rozwozenia ziemi taczka i siania
    trawki wspominam bardzo mile...

    > Dyscyplinować wykonawców aby mieli porządek na budowie. Śmieci itp
    > magazynować w jednym miejscu a nie żeby worki po cemencie walały się po
    > całej budowie.

    Absolutna racja.

    pozdro
    --
    A S

  • 19. Data: 2009-08-31 17:48:58
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    shaman pisze:

    > Podzielcie się swoimi doświadczeniami i błędami :)

    Rozplanuj sobie co i jak będzie wygodniej układać.

    Garaż... ja mam i uważam, że przydatny - trochę swoich narzędzi mam,
    ale i ekipa ma swoje. Jak przerwa technologiczna, to oni swoje
    zabierają, a moje zostają... Moja ekipa jest uczciwa i nie kradnie :-).
    Zdarzyło się, że zaczęło lać podczas pracy i przynajmniej było się gdzie
    schować.

    Kibel... Ważna rzecz - ja jeszcze nie mam, ale postawię czym prędzej -
    drewniany z dziurą w ziemi do zasypania wapnem i ziemią po
    wykorzystaniu. Może w końcu potem sobie pozostać w mniej widocznym miejscu.

    Utwardzenie do frontowej ściany. Dobry pomysł. Ja jeszcze nie mam, ale
    lada dzień będą płyty drogowe, które potem wykorzystam na co innego.
    Dopiero zrobiłem fundamenty i muszą kilka dni postać, żeby beton związał.

    Porządek... No jasne :-) po każdej pracy dobrze przelecieć się z workiem
    na śmieci i co nieco pozbierać. Jak regularnie się posprząta, to nie
    będzie syfu, który się wdepcze w glebę.

    Dechy... Tu zalecam wręcz pedantyczną dokładność w oczyszczaniu z
    gwoździ. Jak wdepniesz w gwoździa, którego nie chciało Ci się wyciągnąć
    z dechy, to nie wiesz kogo masz wtedy przeklinać, a może być to
    nieciekawe w skutkach... Oczyszczać dechy z gwoździ - to gwarantuje
    względne bezpieczeństwo na budowie - zawsze ktoś może nie zauważyć i
    wdepnąć, albo potknąć się, czy poślizgnąć i władować się w dechy
    naszpikowane gwoździami - o tragedię nie trudno.
    Dechy nieoczyszczone bezwzględnie składować osobno od tych oczyszczonych.

    Najlepiej tak zarządzać miejscem, by zawsze było trochę placu na dowózkę
    materiałów, a i luzu trochę potrzeba.

    To tak z mojego doświadczenia...

    Moja budowa wygląda tak:

    http://picasaweb.google.pl/robercikus/WysowaBudowaWy
    braneZdjecia#

    Teraz mam zamiar przywieźć żwir do zasypania fundamentów i jest gdzie go
    wykiprować :-),
    Potem płyty drogowe i pustaki będzie można dawać nawet na chudziak.
    Jakieś tam cementy przywożą i tak na paletach, zatem od dołu nie
    zamokną... raczej... :-), a z góry zawsze można przykryć zwykłą folią
    budowalną i przycisnąć bloczkami, piach to samo...

  • 20. Data: 2009-08-31 18:45:01
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > dokładnie wyznaczyć miejsce na odpady, żadnego radosnego rozwalania śemici
    > do okoła budynku, i każdą ekipę informować o tych zasadach, oraz o tym ze

    A potem pod koniec budowy znaleźć w kanalizacji torbę foliową zaklejoną
    silikonem :))

    MS