  • 11. Data: 2011-12-19 22:34:07
    Temat: Re: osiadanie podłogi
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    news:jco9qf$ol$1@inews.gazeta.pl...
    > No to mnie tymi opwieściami już całkiem przekonaliście
    > do zastosowania płyty fundamentowej w domku, który mam
    > nadzieję zacznę niedługo budować :)

    Ogólnie dawniej budowali tak że od zasypania fundamentów do robienia
    chudziaka minęło trochę miesięcy i co się miało osiąść to osiadło, majstry
    z taczkami, rysztowaniami, paletami z cegłami po tym chodzili. Dopiero jak
    już dom przykryty był to lało się chudziaka. U mnie tak właśnie było, tyle
    że ja i tak fobię miałem ale na punkcie fundamentu bo laliśmy go w ziemię a
    że deszcz zarypisty przyszedł to trzeba było pompę. To też nie wystarczyło
    więc sypaliśmy 5cm pospóły na dno wykopów coby zbrojenie nie topiło się w
    mokrej glinie. No ale okazało się że 5 lat i nic nie siada.

    A teraz to ludzie budują że ledwo co fundament to już chudziak co by nie daj
    boziu majster się nie potykał i miał gładko z taczką jak na lodowisku. Tak
    było u sąsiadki i po roku czasu okazało się że w jednym miejscu posadzka z
    płytkami zapadła się 3cm. Ciekawe co z resztą podłóg. Odliczamy czas.

    Marek

  • 12. Data: 2011-12-20 07:34:34
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Tak
    > było u sąsiadki i po roku czasu okazało się że w jednym miejscu posadzka z
    > płytkami zapadła się 3cm. Ciekawe co z resztą podłóg. Odliczamy czas.

    Tzn. że 8-10cm płyta betonowa (posadzka) na 15-20cm styropianu pękła?

  • 13. Data: 2011-12-20 07:49:43
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

    > :)
    >
    > No to mnie tymi opwieściami już całkiem przekonaliście

    opowieści z fobiami -to ja też :-)
    wiecie, ja sobie buduje kanadyjczyka, pełne pokrycie dachu to niezły
    żagiel - przyjdzie wiatr to mi go przestawi. Którego dnia chodze sobie po
    podwórku przy moim obecnym domu , budowa jest ze 100m dalej, wychodze z za
    winkla, patrze na budowe i oczom nie wierze. Dom leży na boku, przewrócił
    sie - ja wiem ze w trakcie budowy, ze słabo na razie przymocowany itd - ale
    nie moge uwierzyć - mówie do siebie "normalnie to mi sie śni". Cofnąłem sie
    za ten winkiel z za którego przyszedłem. Postałem chwile i ostrożnie
    wyglądam -no nieeee, dom dalej lezy....

    A potem sie obudzilem z wyjatkowo głupią miną :-)

    b.

  • 14. Data: 2011-12-20 09:10:33
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > opowieści z fobiami -to ja też :-)

    to jeszcze dorzucę... po ostatnich dywagacjach tutaj o wytrzymałości
    grzybków do profili trzymających profile do g/k na skosach, ja mam nad
    salonem te skosy na wysokości dwóch kondygnacji i ostatnio zacząłem
    się bacznie przyglądać, czy aby nie mają zamiaru spadać...:-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 15. Data: 2011-12-20 09:18:16
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
    > No to mnie tymi opwieściami już całkiem przekonaliście
    > do zastosowania płyty fundamentowej w domku, który mam
    > nadzieję zacznę niedługo budować :)

    Najlepiej to zrobić piwnicę i zamiast chudziaka parteru - normalny strop. Ja
    niestety tak nie mogłem zrobić bo za mokro...

    Masz już ekipę? Ja jednak swoich murarzy Ci nie polecę - po ostatnich
    wpadkach przelała się czara goryczy. Im więcej mieli zapłacone, tym większa
    olewka. Polegli na kominach i ścianach działowych, a doprosić się ich aby
    przyjechali i poprawili graniczy z cudem.

  • 16. Data: 2011-12-20 09:23:32
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > majstry z taczkami, rysztowaniami, paletami z cegłami po tym chodzili.
    > Dopiero jak już dom przykryty był to lało się chudziaka. (...)

    Sądzisz, że murarze z taczkami, pustakami itd. w ciągu kilku miesięcy lepiej
    zagęszczą aniżeli ciężar chudziaka w takim samym czasie? Ile waży m2
    chudziaka z B15 o grubości 15cm? No i przecież murarze po chudziaku też
    chodzą...

  • 17. Data: 2011-12-20 09:27:16
    Od: enemyunknown <r...@s...fr.pl>

    On 20 Gru, 10:23, "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
> [...]
    > zagęszczą aniżeli ciężar chudziaka w takim samym czasie? Ile waży m2
    > chudziaka z B15 o grubości 15cm? No i przecież murarze po chudziaku też

    Taki chudziak to 3kg na decymetr kwadratowy :)

  • 18. Data: 2011-12-20 09:35:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >chudziaka z B15 o grubości 15cm? No i przecież murarze po chudziaku też

    Musiałbyś mieść chudziak oddylatowany od ścian to wtedy by zagęszczał;) A
    jak nie ma dylatacji to teoretycznie piasek osiądzie a chudziak będzie
    wisiał w powietrzu.

  • 19. Data: 2011-12-20 10:08:14
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Musiałbyś mieść chudziak oddylatowany od ścian to wtedy by zagęszczał;) A
    > jak nie ma dylatacji to teoretycznie piasek osiądzie a chudziak będzie
    > wisiał w powietrzu.

    Mam dylatację.

  • 20. Data: 2011-12-20 10:13:17
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "enemyunknown" <r...@s...fr.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Taki chudziak to 3kg na decymetr kwadratowy :)

    Czyli 300kg/m2, całkiem spory ciężar.