  • 1. Data: 2011-02-14 13:23:02
    Temat: oświetlenie schodów
    Od: aleksmar <a...@g...com>

    Witam,
    Rozeznaje się w temacie oświetlenia schodów i tak sobie pomyślałam o
    zastosowaniu listew led - 5metrów 150 lub 300 punktów świetlnych.
    Planuję je umieścić po wewnętrznej (mniej taśmy potrzebne) przy
    poręczy lub w wyfrezowanej belce poręczy - czy ktoś może coś takiego
    robił? albo nie robił z jakichś powodów? prosze o wsparcie :)

  • 2. Data: 2011-02-14 13:39:47
    Temat: Re: oświetlenie schodów
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 14 Lut, 14:23, aleksmar <a...@g...com> wrote:
    > Witam,
    > Rozeznaje się w temacie oświetlenia schodów i tak sobie pomyślałam o
    > zastosowaniu listew led - 5metrów 150 lub 300 punktów świetlnych.

    Ja zrobilem trzy oprawki wystajace troszke ze sciany, rownolegle do
    belki schodowej. Przewody pod tynkiem, prosto do skrzynki, na osobnym
    obwodzie. W oprawkach dalem zarowki ledowe. Wszystko jest wlaczane i
    wylaczane wlacznikiem czasowym. Kapitalna sprawa - jesli dobrze sie
    rozmiesci takie swiatla, mozna chodzic po domu nie potykajac sie i nie
    zapalajac nic innego.
    Piotr

  • 3. Data: 2011-02-14 17:43:57
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-14 14:23, aleksmar pisze:
> [...]
    > poręczy lub w wyfrezowanej belce poręczy - czy ktoś może coś takiego
    > robił? albo nie robił z jakichś powodów? prosze o wsparcie :)
    Dokładnie do takiego samego wykonania się zabierałem niedawno.
    Poręcz drewniana, słupki proste, schody typowe tam-i-spowrotem od
    półpiętra.

    Zrobiłem testy - prosto podklejona taśma led pod poręczą jest
    upierdliwie rażąca po oczach z schodów "półpiętra niżej" - wtedy patrząc
    do góry patrzy się prosto w ledy, które jednak rażą, a to ma być
    przyjemne oświetlenie schodów, a nie "ledem po oczach".

    Drugi test zrobiłem z trójkątną listewką drewnianą 1x1cm - przybitą od
    dołu do poręczy, a do niej tasma led. Dzięki temu taśma z ledami jest
    pod kątem 45' pochylona na schody, a nie świeci do tyłu (na schody
    niższej kondygnacji) i nie razi. Ale na razie a) nie mam tyle listewki
    takiej (i w markecie nie znalazłem takiej subtelnej 1x1cm trójkącik) b)
    nie chce mi się robić ;)

    Efekt jest fajny (tak ogólnie oświetleniowo) gdy użyje się taśmy
    300led/5m (150 jest zbyt rzadko, słabo i świeci punktami), a nawet
    zmniejszając jej zasilanie jest dość jasno by wchodzić wygodnie. Warto
    też sprawdzić jak do danej klatki schodowej będzie pasowała temperatura
    barwowa (u mnie zimne w ogóle nie pasowały do drewna, ciepło-białe
    bardzo ładnie, a chyba nawet jakbym żółte dał to by było jeszcze lepiej)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2011-02-15 11:49:16
    Od: "Tomasso" <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    Użytkownik "aleksmar" napisał:
    > czy ktoś może coś takiego robił?

    Kolega zrealizował u siebie w domu podświetlenie listwami led zamocowanymi w
    wyfrezowanym w stopniach rowku (na kształt kapinosu). Wobec tego, że ledy
    świeciły punktowo, co dawało efekt stożka na podstopnicy i odbijającego się
    punktu w stopniu, kolega zasłonił listwę, wstawiając wygięty w U pasek
    matowej folii i lekko przygasił światło.

    Efekt jest rewelacyjny, niekoniecznie podoba mi idea zmieniających się
    kolorów, ale np. po zablokowaniu w ustawieniu bursztynowowym wygląda bdb.

    Włącznik o ile pamiętam czasowy.