  • 11. Data: 2011-02-04 11:04:51
    Temat: Re: oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zlotowinfo wrote:
    > Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > niestety musiałbym się pozbyć sporej ilości klamotów na szafie

    > dźwięk to zdaje się prąd stały, który ma dość duże straty na przesyle,

    ale brednie wypiszujesz... :)

  • 12. Data: 2011-02-04 11:18:25
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > ale brednie wypiszujesz... :)

    a konkretnie o co chodzi?

  • 13. Data: 2011-02-04 11:33:09
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    zlotowinfo wrote:

    > a konkretnie o co chodzi?

    pierwsza to że dzwiek jest przesyłany jako prąd stały :) chyab że mówisz o
    ciszy, wtedy tak U=0V a i=0A P=0W

    druga o straszliwych stratach, no chyb że jesteś głuchy i twoje głośniki sa
    zasilane sygnałem o mocy co 100W co najmniej w sposób ciągły :)

  • 14. Data: 2011-02-04 11:40:45
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    >

    > druga o straszliwych stratach, no chyb że jesteś głuchy i twoje głośniki
    > sa zasilane sygnałem o mocy co 100W co najmniej w sposób ciągły :)

    U niego cisza krzyczy!
    http://www.youtube.com/watch?v=ZFSD-roa3Mw

  • 15. Data: 2011-02-04 12:34:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > pierwsza to że dzwiek jest przesyłany jako prąd stały :) chyab że mówisz
    > o ciszy, wtedy tak U=0V a i=0A P=0W

    sygnał dźwiękowy nie jest stały w czasie to fakt
    ja mowilem że jest to prąd stały
    ale po podłączeniu miernika zwątpiłem odnośnie prądu stałego

    > druga o straszliwych stratach, no chyb że jesteś głuchy i twoje głośniki
    > sa zasilane sygnałem o mocy co 100W co najmniej w sposób ciągły :)

    nie mowie o straszliwych, a bardziej o poborze prądu przez wzmacniacz i
    składnikach strat wpływających na wyższy poziom wzmocnienia, możliwe że te
    skladniki są pomijalne,

    jedno jest pewne wzmacniacz moj bierze zdecydowanie za dużo prądu, do
    trywialnego celu prostej sygnalizacji

  • 16. Data: 2011-02-04 12:42:05
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik zlotowinfo napisał:

    > sygnał dźwiękowy nie jest stały w czasie to fakt
    > ja mowilem że jest to prąd stały
    > ale po podłączeniu miernika zwątpiłem odnośnie prądu stałego

    tak...
    jak stale słuchasz to jest stały ;-)

> [...]
    > te skladniki są pomijalne,
    >
    > jedno jest pewne wzmacniacz moj bierze zdecydowanie za dużo prądu, do

    A ten wzmacniacz to jaki jest (model)?
    Może jest to wzm. pracujący w klasie A (nie mylić z obecnymi "klasami"
    zużycia energii)

    pzdr
    GS

  • 17. Data: 2011-02-04 12:49:33
    Od: Przesmiewca <b...@o...pl>

    "Panslavista" <p...@i...pl> napisał(a):

    >"Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    >U niego cisza krzyczy!
    >http://www.youtube.com/watch?v=ZFSD-roa3Mw

    A czytales "Krzyk ciszy" Oborniaka? :)

  • 18. Data: 2011-02-04 12:54:52
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2011 13:34, zlotowinfo pisze:

    > sygnał dźwiękowy nie jest stały w czasie to fakt
    > ja mowilem że jest to prąd stały
    > ale po podłączeniu miernika zwątpiłem odnośnie prądu stałego

    Dźwięk słyszalny ma zakres częstotliwości od ok. 20Hz do ok. 16kHz.
    Jak więc mógłby być przenoszony przez prąd stały?
    A po drugie prąd stały daje minimalnie mniejsze straty przy przesyłaniu,
    niż zmienny (o tym samym napięciu skutecznym). Przewody mają niezerową
    impedancję i płynie dodatkowy prąd wynikający z pulsowania energii
    elektrycznej między pojemnością, a indukcyjnością.

    Witek

  • 19. Data: 2011-02-04 13:00:42
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A ten wzmacniacz to jaki jest (model)?
    > Może jest to wzm. pracujący w klasie A (nie mylić z obecnymi "klasami"
    > zużycia energii)

    AIWA RX 220Z (170W)

  • 20. Data: 2011-02-04 13:02:44
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > impedancję i płynie dodatkowy prąd wynikający z pulsowania energii
    > elektrycznej między pojemnością, a indukcyjnością.

    mnie uczyli że prąd stały ma większe straty
    tylko może nie słuchałem do końca, skąd te straty