  • 21. Data: 2011-02-04 13:18:54
    Temat: Re: oszczednosci nr 4 by zlotowinfo (zestawienie)
    Od: witek <w...@e...com.pl>

    W dniu 04-02-2011 14:02, zlotowinfo pisze:

    > mnie uczyli że prąd stały ma większe straty
    > tylko może nie słuchałem do końca, skąd te straty

    Może był to skrót myślowy wynikający z tego, że straty przesyłowe można
    znacznie zmiejszyć podnosząc napięcie. Gdy mamy prąd przemienny, to
    stosujemy prosty i wydajny transformator, a do prądu stałego musimy użyć
    przetwornicy, która ma mniejszą sprawność, czyli generuje większe straty.

    Witek

  • 22. Data: 2011-02-06 15:52:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "GS" <g...@g...pl> wrote:

    > tak...
    > jak stale słuchasz to jest stały ;-)

    > A ten wzmacniacz to jaki jest (model)?
    > Może jest to wzm. pracujący w klasie A (nie mylić z obecnymi "klasami" zużycia
    > energii)

    A to ma duże znaczenie? u mnie większość "klocków" jest klasy AA. Czy mam się
    spodziewać jakiegoś ogromnego zużycia prądu?

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-02-06 16:04:35
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > A to ma duże znaczenie? u mnie większość "klocków" jest klasy AA. Czy mam
    > się spodziewać jakiegoś ogromnego zużycia prądu?

    moj pomiar był błędny, komputer ma w czasie dość zróżnicowany pobór
    a porownywałem komp+wzmacniacz i komp bez wzmacniacza
    wzmacniacz dość stały, przy aktualnym trybie używania
    11gr dziennie, czyli ok. 6,5zł na 2 miesiace

    1 impuls licznika co 42s (6400imp/kWh)
    więc jeśli dobrze liczę (50gr dla uśrednienia, mam nocną taryfę)
    1/6400*60/42*60*24*0,5*0,667*62=6,64

  • 24. Data: 2011-02-06 16:50:28
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote in message

    > A to ma duże znaczenie? u mnie większość "klocków" jest klasy AA. Czy mam
    > się spodziewać jakiegoś ogromnego zużycia prądu?
    >
    > --
    > Bartek

    Wzmacniacz klasy to rodzaj pracy polegający na wzmacnianiu obu połówek
    sinusoidy - prąd tego wzmacniacza jest stały i maksymalny dla danej
    konstrukcji. Wzmacniacze większej mocy są budowane w klasach AB, C i D.