  • 31. Data: 2010-10-28 23:38:57
    Temat: Re: oszczędności nr1 by zlotowinfo ;p
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on
    > ciągnie, sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy
    > i bardziej funkcjonalny.
    W zegarku na ścianę też masz silniczek. Ile on ciągnie? Ten z programatora
    ciągnie pewno z milion razy więcej ale to i tak jest na tyle mało żeby nie brać
    pod uwagę. Oczywiście że elektroniczny jest dokładniejszy, daje więcej
    możliwości. Mam dwa elektroniczne. Oczywiście coś tam robią. Ale jak potrzebuję
    włączyć coś na szybko to używam mechanicznego. To są sprytne urządzenia. Dokąd
    się nie znajdzie dla nich zastosowań są bezużyteczne. Ale jak je z powodzeniem
    zastosować to obejść się bez nich nie można. Bo jak na przykład włączać bojler
    kiedy ma się licznik dwutaryfowy.Można pamiętać, tylko po co. Do bojlera będzie
    lepszy elektroniczny. Mam dwa mechaniczne przerobione na wyłączniki czasowe.
    Wystarczyło przylutować jeden przewód. Jak odmierzy czas to się zatrzymuje i
    wyłącza prąd do odbiornika. Z elektronicznym nie do zrobienia bo najpóźniej po
    tygodniu sam załączy znowu odbiornik. Wkurza mnie tylko ze trzeba odejmować.
    Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w
    drugą stronę.

  • 32. Data: 2010-10-29 00:11:55
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > ciekawe ile prądu bierze taki wyłącznik czasowy :P

    Szczegół bez znaczenia. Wyobraź sobie że masz licznik dwutaryfowy i steruje u
    Ciebie bojlerem. Masz dwie godziny w dzień. Aż się prosi żeby wtedy włączył
    bojler. Jak nie masz programatora i zapomniałeś włączyć. To sam włączasz na
    droższej taryfie żeby mieć gorącą wodę na wieczorne mycie. Ten jeden raz
    kosztuje pewno drożej niż kilka miesięcy pracy programatora. Rozsądnie
    zastosowany programator potrafi oszczędzić sporo kasy. Ktoś znalazł zastosowanie
    żeby mu zbędne odbiorniki wyłączał. To są fajne urządzenia i nie ma co szukać
    dziury w całym. Taki programator przez rok wyciągnie za 2 złote. Ale jak odetnie
    zasilanie urządzeniom pobierającym w sumie 30 watów przez 10 godzin dziennie to
    zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze zostało.

  • 33. Data: 2010-10-29 03:58:23
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote in message

    > A ten mechaniczny ma silniczek obracający tarczą, ciekawe ile on ciągnie,
    > sądzę, że elektroniczny będzie mniej prądożerny, dokładniejszy i bardziej
    > funkcjonalny.

    Dokładnie. Zegary w programatorach mają własne zasilanie, więc zaniki
    napięcia sieciowego nie powodują resetu ani zegara ani wpisanych programów.
    Inna zaleta tych ukazanych przeze mnie - w sieciach rozległych gałęzie są
    autonomiczne, co jest ich wielką zaletą względem programatorów na
    mikrokontrolerach - awaria jednego nie powoduje padu pozostałych. Na
    przykład w sieci nawadniania wystarczy zamontować programator przy zaworze,
    doprowadzić wodę z głównej magistrali oraz zasilanie, też z głównej linii
    "ogrodowej" - oszczędza to nakładów na sieć przewodów elektrycznych jak i
    rur do wody.
    Aby jednak za słodko nie było to ma też wadę - ograniczenie wprowadzania
    nastaw globalnych. Za wyjątkiem głównego wyłącznika, zabezpieczenia całości
    i czujnika deszczu, ten może sterować na wejściu sieci, bowiem trudno
    zakładać, że nad częścią ogrodu rozpęta się ulewa, a nad resztą będzie
    bezchmurne niebo...

  • 34. Data: 2010-10-29 04:02:47
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

> [...]
    > odejmować.
    > Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą

    Są programatory elektroniczne z nastawami na dowolny dzień w roku, to
    mechaniczne są ograniczone. Inna sprawa - zegar może załączać wyłacznik
    czasowy i wtedy nie ma mowy, aby bez twojej ingerencji urzadzenie ponownie
    samo się załączyło.

  • 35. Data: 2010-10-29 04:08:24
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kogutek" <k...@v...pl> wrote in message

> [...]
    > dziennie to
    > zrobi ponad 5 dych oszczędności. Niby niedużo, ale się zwrócił i jeszcze

    Taki PCm.01 ma takich par wyłączeń-załączeń 6 na dzień (dobę), prócz
    tego ma dni robocze i osobno weekendy. A lepszy jest PCm.03 steruje II
    taryfą i jeszcze lato/zima... Idealny do bojlera - woda ciepła grzana w nocy
    i w dzień przy II taryfie, oszczędności robią się juz niebagatelne. Oba
    mozna bez zmiany programu załączyć lub wyłączyć ręcznie zwykłym naciśnięciem
    małego guziczka.

  • 36. Data: 2010-10-29 18:51:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]
    > nocy i w dzień przy II taryfie, oszczędności robią się juz niebagatelne.
    > Oba mozna bez zmiany programu załączyć lub wyłączyć ręcznie zwykłym

    trzeba jednak pamiętać o zastosowanym przez energetykę zegarze
    bo można przedobrzyć, te analogowe to zime i lato mają w d...
    i jak mowisz niektore elektroniczne też

    tego nie wiedziałem ja je tylko montowałem
    indywidualnym zegarów na czas letni/zimowy się nie przestawiało
    sam w domu mam integrę (już z zegarem)

    neo1r
    dzienna: 1437 (62,95%)
    nocna: 836 (37,05)

    ostatnimi czasy większość pracy w domu
    druga taryfa po woli przestaje się opłacać,
    ze względu na podwyższone opłaty stałe no i koszt energii w dzień

  • 37. Data: 2010-10-29 22:50:06
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-29 01:38, kogutek pisze:

> [...]
    > Niby prosta czynność ale mi się nie chce i zrobię do nich nalepki ze skalą w

    Masz może patent, jakby przerobić ten mechaniczny na 48 godzin? Pewnie
    ze 2 razy zwolnić czas obrotu tarczy, ale skoro już w nim grzebałeś, to
    może wiesz, jak to jest wykombinowane, bo mam w pracy taki mechaniczny i
    przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w
    pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze
    by było, jakby był już odpalony :P

  • 38. Data: 2010-10-29 23:55:09
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

> [...]
    > przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w
    > pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze
    Jedyna metoda to rozebrać i na którymś małym kole zębatym wyciąć połowę zębów.
    Tylko jak znam życie to wszystkie mają nieparzystą ilość zębów. Do tego co
    chcesz lepszy elektroniczny. Te co mam mają osiem programów włącz-wyłącz z
    możliwością programowania na siedem dni. Mechaniczne niestety tylko na jedną
    dobę. Chociaż widziałem kiedyś mechaniczny na siedem dni. Rozdzielczość 2
    godziny. Ktoś napisał że widział elektroniczne w cenie ok dwóch dych. Za
    mechaniczny płaciłem niedawno w markecie 11 złotych. Różnica na poziomie paczki
    fajek. Nie warto za paczkę fajek tracić dnia żeby przerobić mechaniczny. Mnie
    było warto przerobić mechaniczne na wyłączniki czasowe bo takie potrzebowałem a
    kupić się nie dawało.

  • 39. Data: 2010-10-30 02:51:27
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

> [...]
    > przydałoby się, aby na niedzielę grzejnika nie włączał, bo nie ma w
    > pobliżu nikogo, a w poniedziałek rano, jak przychodzę do pracy, dobrze by

    Wpisz w Google "PCm.01" lub "PCm.03: oba mają program tygodniowy, program
    dni robocze, program weekendy. Zaczynasz od nastawienia zegara i kalendarza
    na dobry czas i datę. Ten pierwszy ma możliwość zapisać 6 par załącz-wyłącz
    na dobę, 42 na tydzień, w każdym programie osobno , a drugi ma 9 na dzień,
    63 na tydzień i jeszcze w kalendarzu nastawę lato/zima i może sterować
    urzadzenia na II taryfie, podtrzymanie akumulatorowe. Cena - pierwszy około
    15 zł, drugi około 25 zł. Oba są w obudowie do montażu na szynę DIN (TH35),
    ale firmy sprzedają dodatkowe obudowy do montażu na ścianę, po za
    rozdzielnią. Można też kupić skrzynkową, plastikową rozdzielnię w której się
    zmieści wraz z zabezpieczeniami typu S. Ja kupowałem na Allegro:

    http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-01-i128
    8649408.html

    http://allegro.pl/zegar-sterujacy-metron-pcm-03-gwar
    ancja-6-mies-i1295027848.html

  • 40. Data: 2010-10-30 21:01:27
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 14:55:19 +0200, Panslavista napisał(a):

    > Gdybys wiedział, nie dziwiłbyś się, jak przypieprzyło w sieć znajomej to
    > pewnie nie żałowałaby wcześniej na zabezpieczenie sprzętu. I po wymianie
    > sprzętu, a przede wszystkim instalacji energetycznej w domu założyła
    > zabezpieczenia za większą kasę...

    Znając życie to telewizor grzecznie się spali ochraniając to drogie
    zabezpieczenie ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl