  • 1. Data: 2009-02-17 18:47:47
    Temat: oszlifowanie płytki po przycięciu
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    Witam. Czym najlepiej i jak, oszlifować krawędź płytki po przecięciu jej na
    pół?
    Chodzi o to, że płytka ma krawędzie lekko zaokrąglone, a jak przetne na pół,
    to powstaje ostra krawędź. Obawiam ise że będzie problem ze zrobieniem fugi
    przy takiej krawędzi.

  • 2. Data: 2009-02-17 19:44:51
    Temat: Re: oszlifowanie płytki po przycięciu
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > to powstaje ostra krawędź. Obawiam ise że będzie problem ze zrobieniem fugi

    Witam .Papierem ściernym spróbuj ,jakimś drobnoziarnistym ,tylko nie papierem po
    płytce a płytką po papiarze "jeździj".Ja mocuję papier do prostej powierzchni i
    docieram .Powodzenia

  • 3. Data: 2009-02-17 19:59:25
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Ja szlifowałem osełką.
    Żmudna robota.

  • 4. Data: 2009-02-17 20:02:28
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gryngol wrote:
> [...]
    > Chodzi o to, że płytka ma krawędzie lekko zaokrąglone, a jak przetne
    > na pół, to powstaje ostra krawędź. Obawiam ise że będzie problem ze

    testowałem szlifierkę taśmową i to chyba działa.

  • 5. Data: 2009-02-17 20:08:00
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 17 Feb 2009 19:47:47 +0100, Gryngol napisał(a):

    > Chodzi o to, że płytka ma krawędzie lekko zaokrąglone, a jak przetne na pół,
    > to powstaje ostra krawędź. Obawiam ise że będzie problem ze zrobieniem fugi
    > przy takiej krawędzi.

    Jeżeli dobrze rozumiem, to to co chcesz wykonać jest... niewykonalne.
    Płytki mają cienkie szkliwo i nie da się go zaokrąglić na brzegach tak jak
    wykonano to w fabryce. Po prostu zedrzesz szkliwo i na wierzch wyjdzie
    ceramika.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2009-02-17 21:57:16
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Gryngol" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Chodzi o to, że płytka ma krawędzie lekko zaokrąglone, a jak przetne na
    > pół, to powstaje ostra krawędź. Obawiam ise że będzie problem ze

    Docięty bok daje się do narożnika wewnętrznego a tam z kolei fugę robi się
    silikonową.

  • 7. Data: 2009-02-18 20:12:02
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał

    > Płytki mają cienkie szkliwo i nie da się go zaokrąglić na brzegach tak jak
    > wykonano to w fabryce. Po prostu zedrzesz szkliwo i na wierzch wyjdzie
    > ceramika.

    To prawda. Jednak delikatnie można przeszlifować płytkę - zawsze to lepsze
    niż zostawić taki brzeg z mikrouszczerbieniami od kółka maszynki do cięcia.

    Pzdry,
    /\/\\/\/