  • 211. Data: 2021-05-22 21:22:48
    Temat: Re: [ot] Nowy ład PIS: dom do 70 m2 bez pozwolenia i kierownika budowy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 22 May 2021 08:18:37 -0700 (PDT), w
    <56ccd1d5-d47e-4b3a-8062-e03a8a0c3956n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Da się zbudować nieduży dom, trochę poniżej stu metrów za sto tysięcy. Może nie
    będzie dokończonym ale się da.

    Daj jakiś przykład, link do opisu takiej budowy z kosztorysem.
    Albo przestań pisać takie brednie.

  • 212. Data: 2021-05-22 21:35:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 19:39:26 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    mogą zbudować bardzo duzo domow.
    > Ukraińcy? Nawe oni się cenią. Problem w tym że w oczekiwanym przez
    > prezesa "systemie gospodarczym" zamiast ukraińców są szwagry i teście.
    > Czyli ogólnie nie przebija tego nawet ukraińcy, bo szwagier z teściem są
    > za 0zł. Prezes chyba jednak nie miał na myśli systemów gospodarczych
    > gdzie "obca agentura przejmuje świętą ocowiznę na wsiach" wiec raczej
    > nie o ukraińców mu chodziło. Choć miło pomyśleć, że siła napędową naszej
    > gospodarki mają być ludzie pracujący za miskę ryżu. Brzmi jak plan.
    > Czuje się lekko kolonialnie. Dzięki, tego mi brakowało.
    Zostaw prezesa w spokoju bo obydwaj jesteście w takiej sytuacji że on każe a ty
    musisz. Znajdź piosenkę Tańczą słonie na betonie. Jak zaskoczysz będziesz wiedział o
    co chodzi. I tak jak w piosence jest na całym świecie. Różnice są tylko takie jakie
    możliwości mają inni prezesi. Możesz nie lubić naszego prezesa ale nie zwalnia cię to
    z robienia co on każe, wymyśli itp. I tak masz w życiu niebywałego farta bo mogłeś
    się urodzić w Pakistanie. Mogłeś być kiedyś murzynem w RPA. Mogłeś się urodzić w
    Polsce w 1926 w biednej żydowskiej rodzinie. Z drugiej strony mógłbyś być dzisiaj
    Palestyńczykiem. Jak tylko zjadłeś dzisiaj jeden posiłek i spałeś w swoim łóżku to
    masz lepiej niż 1/3 ludzi na Ziemi. Nie tylko inni tutaj mają pojęcie o budowaniu.
    Nie tylko oni mają znajomych budowlańców. Ja też znam jednego. Na spora firmę.
    Niedawno sobie gadaliśmy i pytam o możliwość zbudowania domu takiego jak w rządowym
    projekcie. Odpowiedział że skromny ale zgodny z przepisami, ocieplony itp. da się
    postawić w okolicach stu tysięcy.

  • 213. Data: 2021-05-22 21:44:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 21:24:01 UTC+2 r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 21 May 2021 16:26:53 -0700 (PDT), w
    > <4...@o...com>, Zenek Kapelinder
    Brdę może zrobić ją w rozmiarze do stu metrów kwadratowych i cena prefabrykatów to 75
    tysięcy.
    > To cenę prefabrykatów już znamy.
    > A w 25 tys. zrobimy sobie tynk, okna, armaturę, no i oczywiście wykończymy.
    > Głupota masz na drugie.
    W cenie refabrykatoow są okna, drzwi, ocieplenie itp. trzeba mieć płytę albo
    fundament. Płyta droga nie jest. A plyta pod lekkie drewniane ściany jest jeszcze
    tansza. Jeśli masz dom to możesz być niezadowolony bo jeśli uda się wprowadzić
    program w życie i zrobi się popularny to straciłeś na domu połowę. Ty i inni to
    wiecie ale uważacie że jak osmieszycie plan to nic się nie stanie. Takie naiwne
    myślenie że jak się nie odbierze listu od komornika to on nie przyjdzie.

  • 214. Data: 2021-05-22 22:48:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 22/05/2021 21:35, Zenek Kapelinder wrote:
    > Możesz nie lubić naszego prezesa ale nie zwalnia cię to z robienia co on każe,
    wymyśli itp.

    A mówili że dośc poddaństwa. Tymczasem z deszczu pod rurę kanalizacyjną :/

    > I tak masz w życiu niebywałego farta bo mogłeś się urodzić w Pakistanie.

    Też uważam, że mogli zabić staruszkę a tylko pobili. Medale im.

    Ale ale. Mogłem się urodzić w USA w latach 60. Urodziłem się w biedzie
    PRLu, w kraju rządzonym przez idiotów i miernoty. Patrze uważnie i od 30
    lat widzę ciągle idiotów i miernoty. Z bardzo nielicznymi wyjątkami.

    > Mogłeś być kiedyś murzynem w RPA.

    Wierzysz w reinkarnacje? To chyba nie po lini ideologicznej właszy.
    Uważaj co piszesz. Oni słuchają.

    > spałeś w swoim łóżku to masz lepiej niż 1/3 ludzi na Ziemi.

    Rozumiem ten tok rozumowania. Szanuj prezesa swego bo mogłeś być murzynem.

    Pamiętam go z końcówki PRLu. Jesteśmy przed Albanią! Przed, nie za! To
    kawałek skeczu Pietrzaka, jak jeszcze był śmieszny (Pietrzak znaczy).

    No wiec kombinowanie że "dobrze że mamy co mamy bo mogło być gorzej"
    jest typowym przejawem propagandy proletariatu z czasów PRL. Widzę że Ci
    się cni.

    > da się postawić w okolicach stu tysięcy.

    Na koniec kierowca też wstał i klaskał.

  • 215. Data: 2021-05-22 23:31:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 22 maja 2021 o 22:49:05 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    >
    > No wiec kombinowanie że "dobrze że mamy co mamy bo mogło być gorzej"
    > jest typowym przejawem propagandy proletariatu z czasów PRL. Widzę że Ci
    Z końmi kopał się nie będę. Masz ty i inni rację. Jeśli program dom do 70 metrow by
    się dało skutecznie wprowadzić w życie i jeśli domy budowane w tym programie
    wychodziły by w okolicach stu tysięcy to wasze domy i mieszkania zdrożeją 100%.

  • 216. Data: 2021-05-22 23:45:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    >
    > No wiec kombinowanie że "dobrze że mamy co mamy bo mogło być gorzej"
    > jest typowym przejawem propagandy proletariatu z czasów PRL. Widzę że Ci
    Jasne że mogłeś się urodzić w USA w latach sześćdziesiątych w stanie Missisipi, jako
    czternaste dziecko grubej murzynki. Miałbyś farta bo na poborowego na wojnę w
    Wietnamie byłbyś za młody. Całe życie byś przepracował na stacji benzynowej. Lal byś
    benzynę, sprawdzał olej i mył szyby w samochodach białych.

  • 217. Data: 2021-05-23 08:11:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Płyta droga nie jest. A plyta pod lekkie drewniane ściany jest jeszcze tansza.

    Hmm. Płyty fundamentowe były zawsze trochę droższe od klasycznych
    fundamentów. Coś się ostatnio zmieniło?

    --
    MN

  • 218. Data: 2021-05-23 08:39:54
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    100 tys. zł to nie jest oferta dla firm budowlanych z ich marżami.
    To jest oferta na tereny wiejskie i małomiasteczkowe, gdzie teść z zięciem i szwagrem
    budują, a sąsiedzi pomagają.
    Czyli w praktyce cena za materiały.
    I żeby nie było, w cv zwykle mają już po kilka stodół, stajni, obór, chlewni i jakieś
    2-3 domy.

    -----
    > Kolega, prowadzący firmę budowlaną, pierwszy telefon z "domem za 100 tys" miał tego
    samego dnia wieczorem, od starego klienta.

  • 219. Data: 2021-05-23 08:42:37
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Przy zejściu ze standardów do poziomu końcówki lat 60-tych pewnie się da.
    Np. podłogi bezpośrednio na stropach zamiast pływających jastrychów itp. itd.

    -----

  • 220. Data: 2021-05-23 09:47:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 23 May 2021 08:11:06 +0200, Marcin N

    > Hmm. Płyty fundamentowe były zawsze trochę droższe od klasycznych
    > fundamentów. Coś się ostatnio zmieniło?

    Nie jest to reguła. Zależy od budynku. U mnie, co się okazało po fakcie,
    taniej wyszłaby płyta. Podobnie nad piętrem, taniej by wyszedł strop ciężki
    (teriva) niż (trzy) poodciągi i potem zabudowa lekka. Pomijam oczywiście
    warunki gruntowe, gdzie przy ławach trzeba jeszcze dodatkowo przekosy robić
    i więcej zbrojenia ładować.

    --
    Pozdor
    Myjk