  • 1. Data: 2011-12-03 15:03:52
    Temat: Re: otwieranie drzwi na zewnatrz a nie do wewnatrz - deweloper
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Pomozcie mi poradzcie bo rece mam zalamane.
    podpisalem z deweloperem umowe na kupno mieszkania, ktore sie buduje.
    w okreslonym terminie w umowie zglosilem chec wprowadzenia zmiany
    polegajacej na zmianie kierunku otwierania drzwi na zewnatrz.
    dostalem odpowiedz ze paragraf 242 rozporzadzenia M.I. w sprawie
    warunkow technicznych jakim powinny odpowiadac budynki i ich
    usytuowanie w punkcie 1 i 2 zakazuje takiego montazu i nie moga mi
    tego zrobic.
    niezgodzilem sie z tym bo 242 ma jeszcze punkt 4, ktorego dla
    dewelopera jakby nie bylo, udaje ze go nie ma, albo w czasie czytania
    jak dochodza do tego punktu swiatlo im gasnie nagle i nie moga sie
    doczytac.
    poszedlem do rzeczoznawcy p.poz. i dostalem na pismie opinie ze jednak
    moge to zrobic bo drzwi to nie stala zabudowa itd. aby byc pewny ze
    ten nie pisze mi glupot poszedlem do inneg, ktory to uzasadnil
    podobnie i wyraziel zgode.
    przedstawilem taka opinie deweloperowi a w odpoiwedzi dostalem ze oni
    juz sie wypowiedzieli na poczatku i dla nich sprawa zamknieta.

    Co ja moge zrobic teraz? macie jakis pomysl jak sie za to zabrac.

    P.S. jestem ze szczeina wiec jak ktos chce kupic mieszkanie nowe to
    moge dac znac co to za geniusze

  • 2. Data: 2011-12-03 15:57:11
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik slawek7 napisał:
    > Co ja moge zrobic teraz?

    Odstąpić od umowy... klient płaci, klient wymaga...

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-12-03 16:06:26
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Odstapienie od umowy to kara, w moim przypadku to okolo 7tys. Malo
    ciekawe, a dochodzenie w sadzie pelnej kwoty pewnie potrwa dosc dlugo

  • 4. Data: 2011-12-03 17:02:08
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Odstapienie od umowy to kara, w moim przypadku to okolo 7tys. Malo
    > ciekawe, a dochodzenie w sadzie pelnej kwoty pewnie potrwa dosc dlugo

    ale to oni będą dochodzić, nie ty... no, chyba że już jakąś kasę u
    niego zostawiłeś, to będziesz musiał walczyć o swoje...
    ale wypowiadać umowę z powodu kierunku drzwi??? jak ci zależy, to se
    zmienisz po odbiorze...
    BTW, drzwi na zewnątrz na klatce schodowej to masakra i nie chodzi o
    przepisy, sam doświadczyłem zderzenia z sąsiadem, który raptownie
    opuszczał swoje mieszkanie w czasie, gdy ja mijałem je schodząc z
    wyższego piętra... no i łatwiej jest trzymając coś w rękach otworzyć
    drzwi otwierane do środka...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-12-03 17:44:30
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    >Pomozcie mi poradzcie bo rece mam zalamane.
    >podpisalem z deweloperem umowe na kupno mieszkania, ktore sie buduje.

    Moment , moment co to za drzwi ?

    Rozumiem że chodzi o drzwi wejściowe do mieszkania ?

    Jeśli tak to wszędzie jest tak że drzwi otwierają się do wewnątrz mieszkania
    i chodzi tu głównie o bezpieczeństwo ... innych lokatorów ...

    Chodzi o to aby ktoś kto schodzi/wchodzi nie dostał z otwierających sie
    drzwi. Drzwi otwierane na zewnątrz to bardzo niebezpieczna rzecz ...

  • 6. Data: 2011-12-03 18:37:10
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Problem w tym, ze to korytarz poziomy nie pionowy

  • 7. Data: 2011-12-03 19:07:49
    Od: PH <...@...c>

    W dniu 2011-12-03 18:44, /// Kaszpir /// pisze:

    > Chodzi o to aby ktoś kto schodzi/wchodzi nie dostał z otwierających sie
    > drzwi. Drzwi otwierane na zewnątrz to bardzo niebezpieczna rzecz ...

    A nie są w to zamieszane również jakieś przepisy p.poż? Coś mi się
    obiło, że po otwarciu drzwi musi zostać przynajmniej metr szerokości
    korytarza, aby nie tamować ewentualnej drogi ewakuacji. Nie za wiele
    klatek schodowych może sobie na coś takiego pozwolić.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 8. Data: 2011-12-03 21:05:08
    Od: arturs <a...@g...pl>

    Jaka jest szerokość korytarza (bez drzwi)?
    to czy to pionowa czy pozioma droga ewakuacyjna to nie ma znaczenia..
    siedzę trochę w przepisach pożarowych (zrobiłem parę projektów
    dostosowania bud. do wymagań)

    Co do paragrafu który wymieniłeś:

    § 242. 1. Szerokość poziomych dróg ewakuacyjnych należy obliczać
    proporcjonalnie do liczby osób mogących przebywać jednocześnie na danej
    kondygnacji budynku, przyjmując co najmniej 0,6 m na 100 osób, lecz nie
    mniej niż 1,4 m.
    2. Dopuszcza się zmniejszenie szerokości poziomej drogi ewakuacyjnej do
    1,2 m, jeżeli jest ona przeznaczona do ewakuacji nie więcej niż 20 osób.

    i to wiadomo..

    4. Skrzydła drzwi, stanowiących wyjście na drogę ewakuacyjną, nie mogą,
    po ich całkowitym otwarciu, zmniejszać wymaganej szerokości tej drogi.

    ale to nie dotyczy chyba przypadku opisywanego bo chodzi np. o drzwi z
    korytarza na klatkę schodową...
    powtórzę pytanie - jaka jest szerokość korytarza?
    zakładam że to budynek mieszkalny ale powyżej 20 osób czyli szerokość
    1.4m - jeśli mieszkania są po jednej stronie to żeby zrobić to bez
    problemów to korytarz musi mieć 1.4 + 0.9 czyli 2.3m szerokości.. jeśli
    po 2ch stronach to 3.2m..
    Jeśli rzeczoznawca dał pisemnie że można drzwi tak zrobić bo to nie
    wyposażenie to dupa a nie rzeczoznawca.. z takie coś powinien
    uprawnienia stracić.. w przypadku pożaru nikt uciekając zwłaszcza w
    dymie nie pamięta żeby zamknąć drzwi za sobą.. czyli można się uderzyć w
    otwarte drzwi albo zahaczyć o klamkę..

    jedyne odstępstwo jakie może być - i na to pewnie zgodził się
    rzeczoznawca - to jeśli korytarz będzie szerszy o "grubość" drzwi -
    razem z klamką po obu stronach - to że można zrobić drzwi otwierane na
    zewnątrz pod warunkiem że ich okucia (zawiasy) pozwolą na takie otwarcie
    drzwi żeby otwarły się na oścież opierając o ścianę.. ale szerokość musi
    być zachowana - odstępstwa są możliwe w opisanych wyżej przypadkach
    tylko za zgodą KOMENDANTA WOJEWÓDZKIEGO STRAŻY POŻARNEJ - i robione w
    oparciu o ekspertyzę - którą robi właśnie rzeczoznawca we współpracy z
    projektantem - ale skoro developer się nie zgadza to nie ma szans żeby
    to zrobili.. zwłaszcza jeśli jest to nowo budowany blok/dom - takie
    rzeczy robi się praktycznie wyłącznie w modernizowanych istniejących
    obiektach..

    jeśli drzwi masz 90 cm to kortyarz może

  • 9. Data: 2011-12-03 21:12:12
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik s_13 napisał:

> [...]
    > opuszczał swoje mieszkanie w czasie, gdy ja mijałem je schodząc z
    > wyższego piętra... no i łatwiej jest trzymając coś w rękach otworzyć

    Jeśli drzwi otwierane na zewnątrz powodują zderzanie się z nimi to
    niewątpliwie są zabudowane niezgodnie z przepisami. Prawo budowlane
    generalnie nie zabrania takiego montażu - narzuca jedynie warunki na
    wolną od strefy otwierania drzwi szerokość przejść i dlatego żaden
    developer nie zrobi drzwi otwieranych na korytarz - po prostu rośnie
    zbędna powierzchnia niczyja...

    --
    Darek

  • 10. Data: 2011-12-04 09:23:31
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Takie same opinie wydało dwóch rzeczoznawców.
    Szerokość korytarza 1,6m a drzwi 0,9m

    A co w przypadku zastosowania samozamykacza?