  • 1. Data: 2011-09-11 19:43:50
    Temat: owoce derenia
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    Hej,
    jak tam "Dereniarze" zbieracie już owoce derenia jadalnego?
    U mnie zaczynają opadać pojedyncze owoce.
    Zastanawiam się obrywać te bardziej czerwone, czy może strząsać,
    aby była pewność, że zbieram te dojrzałe owoce.

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 2. Data: 2011-09-12 06:24:01
    Temat: Re: owoce derenia
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]

    > Zastanawiam się obrywać te bardziej czerwone, czy może strząsać,

    > aby była pewność, że zbieram te dojrzałe owoce.

    Zebrane,zalane,jeszcze tylko 11 miesięcy i dwa tygodnie i można spróbować.
    Tylko po takim czasie można zapomnieć co tam stoi w butli i po co.
    Pozdrawiam.mirzan

  • 3. Data: 2011-09-12 11:27:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 08:24:01 +0200, mirzan napisał(a):

    > Zebrane,zalane,jeszcze tylko 11 miesięcy i dwa tygodnie i można spróbować.
    > Tylko po takim czasie można zapomnieć co tam stoi w butli i po co.
    > Pozdrawiam.mirzan

    Nie tylko dereniówka. Konfitura pyszna też.
    --
    XL

  • 4. Data: 2011-09-13 17:53:30
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-12 13:27, Ikselka pisze:
> [...]
    (...)

    > Nie tylko dereniówka. Konfitura pyszna też.

    Oooo, to i ja muszę zebrać moje owoce.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 5. Data: 2011-09-13 19:04:30
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 19:53:30 +0200, Krycha napisał(a):

    > (...)

    > Oooo, to i ja muszę zebrać moje owoce.

    Trochę kłopotu z drylowaniem, ale co tam - robi się to dosyć twardym
    drucikiem wygiętym w "u" (najlepsza jest szpilka do włosów lub odpowiednio
    rozgieta wsuwka), wkładając go w nacięty owoc i wykrawając z niego pestkę
    :-)

    --
    XL

  • 6. Data: 2011-09-13 19:51:41
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-13 21:04, Ikselka pisze:
    (...)
> [...]
    > rozgieta wsuwka), wkładając go w nacięty owoc i wykrawając z niego pestkę

    Nie znałam tej metody, może uda mi się z niej skorzystać.

    krycha

  • 7. Data: 2011-09-13 20:35:07
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Nie tylko dereniówka. Konfitura pyszna też.
    > XL

    Wszyscy wiedzą,że konfitury wydłubuje się z pączków.
    mirzan

  • 8. Data: 2011-09-13 21:32:52
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 22:35:07 +0200, mirzan napisał(a):

    > Wszyscy wiedzą,że konfitury wydłubuje się z pączków.
    > mirzan

    :-)
    --
    XL

  • 9. Data: 2011-09-14 07:56:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 21:51:41 +0200, Krycha napisał(a):

    > Nie znałam tej metody, może uda mi się z niej skorzystać.

    W sumie to drylowanie nie jest aż tak konieczne. Ale lepiej wtedy taka
    konfitura wygląda i smakuje.

    "KONFITURY Z DERENIA

    Składniki:
    1 kg owoców derenia, 2 kg cukru, 1,5 szklanki wody.

    Wykonanie:
    Umyte i przebrane owoce razem z pestkami (lub wydrylowane) wsypać do syropu
    sporządzonego z wody i cukru. Gotować na małym płomieniu ok. 15 minut.
    Odstawić na kilkanaście godzin do wystudzenia i ewentualnie powtórzyć
    podgrzewanie.
    Przełożyć do słoików i zamknąć.
    Owoce z konfitury nadają się do dekorowania tortów i kremów, oraz syropów
    do napojów."
    http://www.potrawyregionalne.pl/261,1403,PRZETWORY_Z
    _DERENIA_WLASCIWEGO_.htm
    --
    XL

  • 10. Data: 2011-09-14 21:20:02
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 09:56, Ikselka pisze:
    (...)
> [...]
    > Przełożyć do słoików i zamknąć.
    > Owoce z konfitury nadają się do dekorowania tortów i kremów, oraz syropów

    Dziękuję za podpowiedz co można zrobić z owoców derenia.
    W tym roku zebrałam 249 g, więc przepis zapisałam do wykorzystanie na
    kolejne lata, gdy obsypie owocem. ;-)

    Pozdrawiam Krycha.