  • 51. Data: 2013-05-08 16:23:02
    Temat: Re: p?yta fundamentowa a odkurzacz centralny
    Od: q...@g...com

    W dniu środa, 8 maja 2013 15:56:09 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Pisalem tu wielokrotnie o roznicy kubatury miedzy mieszkaniem i domem.

    Moja sypialnia w poprzednim domu była o identycznej kubaturze jak obecna.
    Poza tym zimą w tym roku jeździliśmy do rodzinki do domku WG i efekt rannego
    powietrza w sypialni był podobny.
    Zaduch robi się z tego, że ludzie mając WG zimą zamykają okna szczelnie i ja także
    tak robiłem bo przy -10 przez całą noc przy mikrowentylacjach nawiałoby tyle zimna,
    że rano byłaby masakra.
    Ja ogólnie piszę tylko o zimie i zimnych porach przejściowych, w których nocą potrafi
    być w okolicach zera - w tych porach reku sprawdził się u mnie znakomicie a to zwykle
    okres od środka listopada do końca marca, czyli bardzo długo.
    Latem w zasadzie nie używam bo mam wszędzie uchylone okna i lekko opuszczone rolety.

  • 52. Data: 2013-05-08 16:24:59
    Od: quent <q...@g...com>

    K...wa już tylko google mogę używać do usenetu :-(

  • 53. Data: 2013-05-08 16:26:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Wow, ciekawy argument.
    > Powiedz nam w takim razie - ile razy myles rure od zwyklego odkurzacza i
    > czym? Moze odkurzaczem?

    Nie myłem wyrzucałem i kupowałem nową z nowym odkurzaczem.

    Rura od zwykłego odkurzacza ma kilkukrotnie mniejszą długość niż instalacja
    centralna, więc i syfu tam się mniej zmieści i worek częściej się opróżnia a
    nie kisi się miesiącami.

    Ja zmieniłem odkurzacz na mniejszy po tym jak zauważyłem że nawet jak worek
    nie jest pełen to i tak trzeba go wymieniać raz na kilka tygodni bo
    śmierdzi, więc po co siębawić z wielkim gratem jak można sobie ułatwić życie
    używając maluszka.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2013-05-08 16:43:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Tobie widocznie się udało, albo masz po prostu wiatr od dobrej strony.

    Nie wiem czy mi sie udalo, to po prostu dziala, a ja nie biegam od kratki do
    kratki zeby podniecac sie przeplywem powietrza.

    > Z drugiej strony w nowo budowanym domu nie ma sensu rezygnować z
    > wentylacji mechanicznej skoro jej zrobienie jest często tańsze niż
    > zrobienie wentylacji grawitacyjnej, a na pewno tańsze niż zrobienie
    > wentylacji grawitacyjnej w każdym pomieszczeniu a nie tylko w sypialniach
    > i łazienkach.

    Owszem, jezeli jest to uzasadnione ekonomicznie to jak najbardziej. Nalezy
    tez pamietac, ze jej praca tez kosztuje.

    > Dla mnie wygoda to brak komarów i hałasu - mogę spać przy zamkniętych
    > oknach i mieć tyle świeżego powietrza ile zechcę niezależnie od kierunku
    > wiatru i tego czy akurat pada deszcz czy nie.

    To dla mnie podstawowa zaleta tego typu wentylacji. Tyle, ze z tymi komarami
    to bym nie przesadzal. Ile razy zdarza sie, ze okna i drzwi pozamykane, a
    komary wnosi sie na sobie. Moj dobry znajomy standardowo uzywa odkurzacza do
    lapania komarow mimo posiadania wentylacji mechanicznej.

    Pozdro.. TK

  • 55. Data: 2013-05-08 16:49:13
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Nie myłem wyrzucałem i kupowałem nową z nowym odkurzaczem.

    Nie znam nikogo kto myl rure od odkurzacza, wiec ten argument to troche nie
    tego.

    > Rura od zwykłego odkurzacza ma kilkukrotnie mniejszą długość niż
    > instalacja centralna, więc i syfu tam się mniej zmieści i worek częściej
    > się opróżnia a nie kisi się miesiącami.

    Jezeli mowa o rurach to kisi sie tyle samo czasu. Odkurzacz centralny zwykle
    ma tez wieksze podcisnienie od zwyklego. Nie rozumiem co tam trzeba myc?

    Pozdro.. TK

  • 56. Data: 2013-05-08 20:33:19
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 16:08:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jak się budowałem to był to koszt 8 tysięcy za jednostkę centralną, rurki
    > gniazdka itp. bez robocizny.

    No nie zartuj :-) Rurki sam instalowalem - 300 pln. Jednostka centralna 2500 pln
    beama, za 3k to juz masz luksus. Niezle Cie chcieli oskubac!!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2013-05-08 20:42:27
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 16:23:02 UTC+2 użytkownik q...@g...com napisał:

    > Latem w zasadzie nie używam bo mam wszędzie uchylone okna i lekko opuszczone
    rolety.

    A ja uzywam - dzieki temu dom sie tak nie nagrzewa. Mam bypass ktory sie wlacza jak
    temperatura w domu jest >23stC, a temperatura na zewnatrz jest nizsza. Wtedy reku
    nawiewa mi chlodniejsze powietrze bez posrednictwa wymiennika. Przypuszczam ze dzieki
    temu w domu nawet w srodku lata da sie zyc, no i nie ma tyle much i komarow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2013-05-08 20:55:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 8 maja 2013 16:08:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Jak się budowałem to był to koszt 8 tysięcy za jednostkę centralną, rurki
    >
    > gniazdka itp. bez robocizny.
    Ktoś sobie z Ciebie żarty robił chyba. Rurki, kolanka, gniazdka to pewnie 200- 400
    zł, jednostka centralna ok 2 tys. razem 2,5tys a jak kupisz jednostkę centralną mniej
    znanej a bardzo chwalonej firmy Profi to zmieścisz się w 2tys z całością

  • 59. Data: 2013-05-08 22:11:42
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 8 Maj, 16:26, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Rura od zwyk ego odkurzacza ma kilkukrotnie mniejsz d ugo ni instalacja
    > centralna, wi c i syfu tam si mniej zmie ci i worek cz ciej si opr nia a
    > nie kisi si miesi cami.

    Zeby OC dzialal w miare sprawnie gniazda musza byc szczelne (nie moga
    przepuszczac powietrza), wiec maja uszczelki + sprezyne dociskajaca
    klapke (dodatkowo podcisnienie zasysa ja mocniej), wiec raczej nic z
    rur nie ma szans przedostac sie do wewnatrz. Dodatkowo zeby byl "ciag"
    w przeciwnym kierunku musi byc gdzies doplyw powietrza - jedyne
    miejsce to wylot na zewnatrz, a tam jest klapka (juz bez uszczelek),
    ale otwierajaca sie tylko w jedna strone - gdy dmucha na zewnatrz. Tak
    wiec jesli cos przypadkiem zalegnie sie w rurach, to jest to malo
    szkodliwe raczej

    > Ja zmieni em odkurzacz na mniejszy po tym jak zauwa y em e nawet jak worek
    > nie jest pe en to i tak trzeba go wymienia raz na kilka tygodni bo
    > mierdzi,

    O, dokladnie! W moim przypadku byl to glowny powod instalacji CO. Ze
    zwyklego (workowego) zawsze smierdzi ;) tzn. trzeba by worek wymieniac
    po kazdym sprzataniu, a z wodnym nie chce mi sie bawic w mycie i
    suszenie...

    Jesli ktos ma problem z niszczeniem schodow, mebli itp przez rure, to
    sa specjalne oslonki materialowe na rury ;)

    WS

    PS. Za to w temacie czyszczenia rur, przy rekuperatorze (i innych
    klimach, nawiewach powietrza ) to dopiero trzeba czyscic i odkazac w
    miare regularnie ;) ;)

  • 60. Data: 2013-05-09 07:59:20
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-05-08 22:11, WS pisze:
    > PS. Za to w temacie czyszczenia rur, przy rekuperatorze (i innych
    > klimach, nawiewach powietrza ) to dopiero trzeba czyscic i odkazac w
    > miare regularnie ;) ;)

    Mylisz się.
    W kanałach reku nic się nie powinno dziać o ile wymienia się regularnie
    filtry w centrali.
    Reku to nie klima.

    --
    Pozdrawiam,