-
21. Data: 2016-09-17 16:44:16
Temat: Re: padł silnik w rolecie
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2016-09-17 14:14, t-1 wrote:
> Ciekawe, że źle działa gdy na wałku jest mało nawinięte.
Zalej lamele smarem. Może nawet na początek WD40 wystarczy żeby zobaczyć
czy efekty są.
> Zastanawiam się, czy czegoś nie nawchodziło między listwy.
Bardzo możliwe.
> Nasmarowałem prowadnice ale efektu właściwie brak.
> Może przy drugiej bramie poprawiło, lepiej chodzi ale ta się jeszcze nie
> zacinała.
> Podnoszenie awaryjne ręczne też jakby się zacinało, są momenty gdzie
> trzeba kręcić z większą siłą a to by sugerowało przekładnię lub właśnie
> zapchane połączenia listew.
> No nic, wiem mniej więcej o co chodzi i popracuję kiedyś.
Aplikuj smar codziennie i obserwuj. Wiem że jedna brama (ręczna)
zmieniła się z takiej przy której się klnie w taką przy ktorej się
podnosi bez wysiłku. Tylko że to właściciela kosztowało kilka dni
smarowania każdego zawiasu.
-
22. Data: 2016-09-17 18:33:21
Temat: Re: padł silnik w rolecie
Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
Użytkownik "t-1" <t...@t...pl> napisał w wiadomości
news:nrhn4r$ond$1@node1.news.atman.pl...
>W dniu 15.09.2016 o 21:23, Sebastian Biały pisze:
>
>> Żebyś wiedział o czym mowa:
>>
>> https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaWDd5UU
Z1MkdKS0E
>>
>> To jeden z napędow jakie mi się walają po domu. Cały napęd dzieli się na
>> 3 częsci: krańcówke, silnik i przekładnię. Kupuje się go w takiej
>> postaci, wyjecie z napedu silnika i przekładni czasem jest niemożliwe
>> bezstratnie więc sprzedaje się cała rurkę ze wszystkim.
>>
> Przepraszam, że się podepnę pod pytania.
> Mam problem z bramą roletową w garażu.
> Zachciało mi się takiej, bo nie zajmuje miejsca pod sufitem.
> I niestety po ok. 5 latach zaczęła się zacinać przy podnoszeniu.
> Robi to powtarzalnie na początku podnoszenia w kilku miejscach gdzieś
> do połowy wysokości. Trzeba pomagać podnosząc roletę ręką. Wyżej już idzie
> dobrze. Tak jakby silnik stracił moc.
> Co się psuje w takich napędach?
> Podejrzewam utratę pojemności przez jakiś kondensator, jeśli to silnik
> dwufazowy. Ale czy to tak działa? Może wyrobione jakieś koła zębate?
Wszystko może być zepsute. Napędy z marketów mają mechanikę z bardzo słabej
stali lub plastiku i się wyrabiają.
W niektórych modelach napędów psuje się np. czujnik impulsów. Jeśli to napęd
markowy, to bez problemu dostaniesz części zamienne.
--
Pozdrawiam,
yabba