  • 1. Data: 2010-06-30 12:35:21
    Temat: panele bez listew progowych? możliwe do wykonania??
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam

    Mam problem chciałem położyć sobie panele na poddaszu użytkowym jeden wzór
    na korytarzu i w pokojach i marzyło mi sie że nie będzie listew progowych w
    drzwiach ale teraz sie zastanawiam czy jest możliwe takie ułożenie:((.

    Pozdrawiam

    Mariusz

  • 2. Data: 2010-06-30 12:44:19
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w drzwiach ale teraz sie zastanawiam czy jest możliwe takie ułożenie:((.

    Sprawdż jakie mksymalne długości/szerokości bez dylatacji producent
    dopuszcza.
    Teoretycznie z powodu rozszeżalnosci temperaturowej mogą się Tobie te panele
    wypaczać ale zalezy jaka powierzcnia.
    Widziałem jeden pensjonat gdzie było panelami zrobione całe pietro i nie
    było dylatacji w drzwiach/progach. Po prostu buyły kładzione bez zadnych
    przerw tylko dylatacje od ścian.
    Nic złego sie nie działo a wygądało to bardzo fajnie.
    Ale ksiązki pisza ze przerwy powinny byc;)))

  • 3. Data: 2010-06-30 13:00:34
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

> [...]
    > przerw tylko dylatacje od ścian.
    > Nic złego sie nie działo a wygądało to bardzo fajnie.
    > Ale ksiązki pisza ze przerwy powinny byc;)))

    No wiem o tym ale ja mam bardzo małe powierzchnie i tylko nieznacznie
    przekraczam podawane odległości bez dylatacji tylko nie wiem jak technicznie
    można to zrobić jeśli panele układa sie na KLIK zawsze od jednej strony. A
    jak do jade do futryny to musiałbym sie cofnoć do pokoju a to już chyba sie
    nie da połączyć panelu w drugą stronę:(

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 4. Data: 2010-06-30 13:06:45
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > No wiem o tym ale ja mam bardzo małe powierzchnie i tylko nieznacznie
    > przekraczam podawane odległości bez dylatacji tylko nie wiem

    To ok nie powinno byc problemu a na pewno będzie lepiej wygladało jak z
    łączeniami.
    Mam nadzieję że futryn jeszcze nie masz obsadzonych- bo to po panelach
    dopiero powinno sie robic.

    >jak technicznie można to zrobić jeśli panele układa sie na KLIK zawsze od
    >jednej strony. A jak do jade do futryny to musiałbym sie cofnoć do pokoju a
    >to już chyba sie nie da połączyć panelu w drugą stronę:(

    Nie wiem jak to Tobie wytłumaczyć ale spróbuje;)
    W drugim pokoju też jedziesz "od ściany" i w drzwiach kolejnym rzędem paneli
    łączysz te dwa pokoje.
    W druga strone przy odrobinie umiejetności tez się da półaczyc panele ale
    łatwo wtedy je uszkodzić
    Albo prosciej: potraktuj poddasze jako całośc i jedziesz np od ściany
    zachodniej do wschodniej. Troche kombinacji aby w progach to dopasowac ale
    da radę

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-06-30 14:42:28
    Od: "M@tej" <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Jun 2010 14:35:21 +0200, "Mariusz" <m...@i...pl>
    napisal(a):

> [...]
    >drzwiach ale teraz sie zastanawiam czy jest możliwe takie ułożenie:((.

    Jest mozliwe, zrobilem tak u siebie, wyszlo super. Tylko wczesniej sporo
    czasu poswiecilem na pomiary i obliczenia, zeby np. w ktoryms miejscu nie
    wyszedl mi przy scianie pasek o szerokosci 1 cm :P Z tymze ja to robilem
    jeszcze przed zalozeniem drzwi (oscieznice nakladane).
    Zrobilbym fotki, ale mam balagan :P

    --
    Maciej

  • 6. Data: 2010-07-01 05:19:06
    Od: "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl>

    Jeśli są to małe powierzchnie to śmiało kładź. Zwróć jedynie uwagę na rzecz
    nastepującą. Ułożenie panela prostopadle i równolegla do ścian np w pokoju,
    wcale nie będzie oznaczało, że jego kontynuacja będzie tak samo wyglądała w
    korytarzu :). I na odwrót. Należy wyznaczyć przecinające się osie pomieszczeń i
    sprawdzić co wyszło. Jest możliwość minimalnego "naciągnięcia" paneli, ale to
    już jest ryzykowne. Zachowaj dylatacje przy ścianach i obrób estetycznie futryny
    (chyba, ze będą regulowane-nakładane na końcu)i powinno wszystko pójść dobrze.

  • 7. Data: 2010-07-01 06:00:02
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Witam
    Wczoraj zrobiłem kawałek korytarza wciskając sie pod schody drewniane i
    połączyłem sie z garderobą:)
    Jakoś się udało ale kombinacje z dobijaniem itp musiały być :) Dzisiaj mam
    nadzieje że uda mi się zrobić sypialnie i połączyć sie z korytarzem i dojade
    do nastepnych pomieszczeń.
    Pozdrawiam
    Mariusz

    Użytkownik "tynkiozdobne.pl " <t...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:i0h8ga$h7c$1@inews.gazeta.pl...

  • 8. Data: 2010-07-01 06:01:35
    Od: "Mariusz" <m...@i...pl>

    Ok dzieki za wskazówki :) futryn jescze nie mam na szczeście.
    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 9. Data: 2010-07-01 07:29:44
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Krzysiek
> [...]
    > futryny
    > (chyba, ze będą regulowane-nakładane na końcu)i powinno wszystko pójść

    Nawet zwykłe nieregulowane zakłada sie na końcu.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-07-01 08:46:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Mariusz" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > w drzwiach ale teraz sie zastanawiam czy jest możliwe takie ułożenie:((.

    położyłem tak kiedyś w mieszkaniu. Pokój 3m szerokości + 3m przedpokój. Buła
    się robiła i w pokoju i przedpokoju. w końcu przeciąłem próg gumówą i od tej
    pory było ok.

    --
    Bartek