  • 1. Data: 2009-01-23 00:23:17
    Temat: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Pokoj dzienny w budowanym domu mam atrialny
    od 4m przy scianach do 6 m w centrum wysokosci
    Przewidziane jest ogrzewanie podlogowe oraz kominek
    ale bardzo lubie wyciagnac sie wieczorem i rozprostowac kosci
    na twardej podlodze.
    Plytki sa zimne w odbiorze wolabym polozyc tam panele
    dla wygody kladzenia oraz pozniej eksploatacji.
    Ale panele podobniez nie bardzo sie nadaja na ogrzewanie podlogowe
    bo sa za cienkie i maja sklonosc do wylamywania sie na zamkach
    nawet gdy sa przyklejone do podloza a nie w wersji plywajacej.
    Z kolei deska barlinecka czy inne tego typu maja coprawda grubsze
    a przez to wytrzymalsze zamki ale za bardzo tlumia grzanie.
    Reasumujac : KTO MA I JAK SIE JEMU TO SPRAWDZA W PRAKTYCE
    drewniane lub drewnianopodobne pokrycie nad ogrzewaniem podlogowym
    Prosze bardzo o Wasze doswiadczenia i opinie.
    Wiem,ze plytki bylyby najlepsze ale planuje je tylko w lazienkach i
    ciagach komunikacyjnych
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 2. Data: 2009-01-23 05:34:50
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: President Socks <p...@n...com>

    On Jan 23, 1:23 am, Tadeusz Smal <s...@s...pl> wrote:
> [...]
    > Prosze bardzo o Wasze doswiadczenia i opinie.
    > Wiem,ze plytki bylyby najlepsze ale planuje je tylko w lazienkach i

    Mi sie wydaje ze moze byc problem utrzymaniem lub przepuszczaniem
    ciepla.
    President Socks
    --------------
    http://www.ustal-spotkanie.pl
    Darmowe, proste ustalanie spotkan

  • 3. Data: 2009-01-23 07:29:35
    Od: przemo <p...@g...com>

    Tadeusz Smal pisze:
> [...]
    > Prosze bardzo o Wasze doswiadczenia i opinie.
    > Wiem,ze plytki bylyby najlepsze ale planuje je tylko w lazienkach i

    tez kiedys mialem podobny dylemat w swoim obiekcie handlowo-uslugowym.
    Wybralem w jednym pomieszczeniu plytki, w kolejnych panele. Dzis juz
    wiem co musze zrobic w tym roku: wyminic panele na plytki :(
    Widac duza roznice w efektywnosci ogrzewania miedzy plytkami a panelami.
    Jesli w pomieszczeniach z panelami chce osiagnac komfortowa temperature
    19-20st. to musze energi na to przelozyc, gdzie w tym samym czasie w
    pomieszczeniu z plytkami jest srednio 22-24st. Roznica jest spora
    zarowno w odczuciu ciepla i ilosci opalu. musialem lekko wyregulowac
    petle by bylo ok ale dzis juz wiem ze na podlogowe to jednak najlepsze
    sa plytki. Zaznacze tylko dla zainteresowanych ze pod panele polozylem
    tylko specjalna pianke pod ogrzewanie podlogowe zakupiona w casto.
    zrezygnowalem ponoc z bardzo koniecznej folii i nic sie zlego z panelami
    nie dzieje :)
    wg mnie jak juz koniecznie nie chcesz plytek to lepiej wybierz juz
    panele niz deske barlinecka, bo czym mniej drewna, tym lepiej.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 4. Data: 2009-01-23 07:57:24
    Od: "Paszek" <a...@i...pl>

    ja mam panele na podlogowym w nowym domu od trzech miesiecy i wyglada to
    fatalnie, napisz mi na priw maila to ci wysle fotki, nie polecam takiego
    rozwiazania, zamiast pod panele moglem dac gesciej gdzie sa plytki
    pozdr....

  • 5. Data: 2009-01-23 07:58:27
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > co musze zrobic w tym roku: wyminic panele na plytki :(
    > Widac duza roznice w efektywnosci ogrzewania miedzy plytkami a panelami.

    Bo projektant ogrzewania nie uwzględnił typu wykończenia posadzki-jakby to
    zrobił to by zkorygowął temperatury lub rozstaw rur i efekt był by taki sam
    przy obydwu rodzajach posadzki.
    Trzeba umieć powiązać przyczyny ze skutkami...
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 6. Data: 2009-01-23 08:31:04
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

    Lagoda pisze:

> [...]
    > taki sam przy obydwu rodzajach posadzki.
    > Trzeba umieć powiązać przyczyny ze skutkami...
    mi pod panele położyli rurki co 10 i 15cm
    Ponoć ma być dobrze; ale to sie okaże jak położę panele.
    Zastanawia mnie tylko jedno: panel jest lepszym izolatorem niż kafelki,
    więc temp powrotu wody będzie większa, czyli piec ma "mniej do
    podgrzania" - zatem czy naprawdę wzrośnie spalanie?
    Pozdrawiam
    Adam

  • 7. Data: 2009-01-23 08:51:12
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    przemo pisze:

> [...]
    > wg mnie jak juz koniecznie nie chcesz plytek to lepiej wybierz juz
    > panele niz deske barlinecka, bo czym mniej drewna, tym lepiej.
    :)
    Pomysl polozenia deski nie podoba mi sie z tego powodu,
    ze trzeba pozniej co jakis czas cyklinowac i malowac
    a panele nie wymagaja takich zabiegow
    W aktualnym mieszkaniu mam panele od kilkunastu lat
    tzn gdy tylko pojawily sie na rynku
    i wybor byl ograniczony do 4 wzorow Classena
    Kladac je zakladalem ich zywotnosc na 3-4 lata
    a ich stan nadal jest bardzo dobry .
    Mam swiadomosc wiekszej izolacyjnosci paneli czy drewna
    ale wydaje mi sie , ze w eksploatacji powinno to sie przekladac
    nie tyle na efektywnosc grzania co na to,
    ze ogrzewanie pozniej zacznie dzialac .
    Pod pokojem dzienym milaem 5cm styropianu ale podbeton poozylem 7cm nizej.
    Podobniez w wersji na podlogowce paneli nie kladzie na tej piance ale
    klei do podloza aby ograniczyc ich ruch
    Dziekuje za Twoja opinie
    Odnotowuje ja jako na plusie dla paneli
    :))))))))))

  • 8. Data: 2009-01-23 08:57:08
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Lagoda pisze:

> [...]
    > taki sam przy obydwu rodzajach posadzki.
    > Trzeba umieć powiązać przyczyny ze skutkami...
    wydaje mi sie, ze masz w pelni racje
    i ja majac na wzgledzie wiekszy opor termiczny paneli
    zwiekszylem grubosc izolacji pod panelami
    Wydaje mi sie, ze to tylko fizyka i matematyka
    i dostarczone cieplo albo bedzie uciekalo w kierunku mniejszego oporu .
    Popraw mnie jesli sie myle

  • 9. Data: 2009-01-23 09:01:00
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Paszek pisze:
> [...]
    > fatalnie, napisz mi na priw maila to ci wysle fotki, nie polecam takiego
    > rozwiazania, zamiast pod panele moglem dac gesciej gdzie sa plytki
    :)
    napisz prosze wiecej:
    - jakie miales panele
    - jak byly polozone
    Adres dla fotek zaraz podesle a jak sie zgodzisz to powiesze je na
    stronce aby rowniez inni mogli je obejrzec
    Nie ma nic cenniejszego niz wiedza wyplywajaca z praktyki

    :)

  • 10. Data: 2009-01-23 09:02:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 08:57:24 +0100, Paszek napisał(a):

    > ja mam panele na podlogowym w nowym domu od trzech miesiecy i wyglada to
    > fatalnie, napisz mi na priw maila to ci wysle fotki, nie polecam takiego
    > rozwiazania, zamiast pod panele moglem dac gesciej gdzie sa plytki

    Wgraj fotki na www.imageshack.us albo www.fotosik.pl aaaalbo www.fothost.pl

    Też chcę obejrzeć.

    --
    best regards,