  • 11. Data: 2009-01-23 09:07:03
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    scream pisze:

    > Wgraj fotki na www.imageshack.us albo www.fotosik.pl aaaalbo www.fothost.pl
    >
    > Też chcę obejrzeć.

    :)
    Jak je dostane to wstawie je na http://trawki.pl/
    Zrobie to wieczorem bo teraz pora spadac na budowe
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 12. Data: 2009-01-23 09:12:55
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    ..::Adam::.. pisze:

    > mi pod panele położyli rurki co 10 i 15cm
    > Ponoć ma być dobrze; ale to sie okaże jak położę panele.
    > Zastanawia mnie tylko jedno: panel jest lepszym izolatorem niż kafelki,
    > więc temp powrotu wody będzie większa, czyli piec ma "mniej do
    > podgrzania" - zatem czy naprawdę wzrośnie spalanie?
    :)
    Trafne spostrzezenie
    Kiedy masz w planie klasc panele?
    Ja dopiero za rok
    a latem tego roku podlogowke i posadzki to plan na ten rok
    :)

  • 13. Data: 2009-01-23 09:25:52
    Od: "..::Adam::.." <e...@o...pl>

> [...]
    > Kiedy masz w planie klasc panele?
    > Ja dopiero za rok
    > a latem tego roku podlogowke i posadzki to plan na ten rok

    Panele mam w planie koło czerwca. Teraz się bujam z sufitami i skosami
    na poddaszu
    Pozdrawiam
    Adam

  • 14. Data: 2009-01-23 11:11:28
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Reasumujac : KTO MA I JAK SIE JEMU TO SPRAWDZA W PRAKTYCE
    > drewniane lub drewnianopodobne pokrycie nad ogrzewaniem podlogowym

    mam podłogówkę pod płytkami w łazience, kuchni i korytarzu, a największą
    powierzchnię grzewczą, 30m2 salon, przykryłem deska barlinecką:
    moje wrażenia:
    - mniejsza efektywność grzania, podłoga jest wyraźnie chłodniejsza niż
    kafelki, ale jak się na niej położy, to po chwili czuć przyjemne ciepełko
    :-)
    - przez mniejszą efektywność oddawania ciepła musiałem podnieść temp
    zasilania do 40 stopni,
    - nie zwiększa to zużycia energii, gdyż na powrocie rurki są wyraźnie
    cieplejsze niż te spod kafelek, więc energia wraca do układu, no i mam 15 cm
    styro pod wylewką :-)
    - minusem są widoczne szczeliny miedzy niektórymi panelami (porobiły się
    niedawno), szczególnie na brzegach podłogi, ale są tak minimalne i
    nieliczne, ze zupełnie mi nie przeszkadzają
    - następny minus: nic tak nie rysuje podłogi jak fotele w salonie, które
    (mimo podkładek filcowych) cały czas trą podłogę, przy notorycznym
    przesuwaniu ich w tę i we wtę, można położyć dywanik, ale wtedy traci się te
    m2 grzejnika, te zarysowania na drewnie mi nie specjalnie przeszkadzają,
    natomiast na panelach byłby kłopot
    reasumując: nie żałuje, że położyłem deskę barlinecką na ogrzewaniu
    podłogowym :-)
    BTW pisze się tu o zagęszczeniu rurek podłogówki, gdy sie kladzie drewno,
    ale to też ma swoje granice, ja mam rurki w salonie tak co 15 cm, a i tak na
    powrocie są dosyć gorące, więc wylewka jest nagrzana i nie odbiera więcej
    ciepła, panel drewniany skutecznie izoluje jego ucieczkę do pomieszczenia,
    jedynym sposobem zwiększenia wydajności jest zwiększenie temperatury wody na
    wejściu

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 15. Data: 2009-01-23 11:44:52
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "Lagoda"

    > Bo projektant ogrzewania nie uwzględnił typu wykończenia posadzki-jakby to
    > zrobił to by zkorygowął temperatury lub rozstaw rur i efekt był by taki
    > sam przy obydwu rodzajach posadzki.

    Nie byłby taki sam - koszt ogrzania wody w rurach byłby wyższy, bo wody
    byłoby więcej.

  • 16. Data: 2009-01-23 12:11:27
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

    Salon 60m2, na 1/3 terakota reszta deska z merbau grubości 11 mm
    trójwarstwowa. Temperatura zasilania nie może przekraczać 35 st. Deska
    klejona do podłoża, drugi sezon grzewczy. Deska w stanie idealnym bez
    szczelin. Podłoga w miejscu gdzie są deski chłodniejsza o jakieś 4-5 stopni.
    Pozdro: Piotr

  • 17. Data: 2009-01-23 14:13:49
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Ja mam wszedzie polozony gres (85m/kw) ktory ladnie oddaje cieplo.
    Temperatura na zasilaniu oscyluje w granicach 25-35 st C. Przy minus 15st na
    zewnątrz mialem maksymalne 35st.C. Wylewka betonowa tez ma wowczas mniejszą
    rozszerzalnosc. Przypuszczam ze gorzej bedzie poza sezonem grzeczym ale
    zawsze mozna polozyc jakies dywaniki :) W sumie to moj pierwszy miesiąc w
    nowym domku i wszystko jest w fazach testów :)

    pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-01-23 15:53:32
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    > Plytki sa zimne w odbiorze wolabym polozyc tam panele
    > dla wygody kladzenia oraz pozniej eksploatacji.

    Mam ogrzewnaie podłogowe pod płytkami w kuchni i holu, i jeżeli miałbym
    wybierać miejsce leżenia na gołej podłodze to zamiast naturalnej,
    olejowanej deski dębowej w salonie wybrałbym podłogę w kuchni ;) na
    szczęście wolę leżeć na kanapie przed kominikiem, i nie mam takich dylematów
    ;)

    Adam

  • 19. Data: 2009-01-23 16:01:14
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > :)
    > wydaje mi sie, ze masz w pelni racje
    > i ja majac na wzgledzie wiekszy opor termiczny paneli
    > zwiekszylem grubosc izolacji pod panelami
    > Wydaje mi sie, ze to tylko fizyka i matematyka
    > i dostarczone cieplo albo bedzie uciekalo w kierunku mniejszego oporu .

    Fizyka ma trochę więcej działów.
    W ogóle nie będzie uciekało. Jeśli zaizolujesz od dołu i od góry to rurki
    prawie w ogóle nie będa oddawały ciepła i zamiast schłodzenia 5K będzie
    schłodzenie 1K i podłoga będzie prawie zimna. I tak można zaoszczędzić na
    ogrzewaniu: zaizolować grzejniki :-)))
    Żeby przywrócić ilość oddawanego ciepła do poziomu sprzed ułożenia desek, to
    trzeba podnieść temperaturę wody. (bo Q=U*dt*A) Albo zagęścić pętlę czyli
    zwiększyść powierzchnię wymiany ciepła (bo Q=U*dt*A) ale to bywa tródne przy
    istnijących posadzkach :-)))

    --

  • 20. Data: 2009-01-23 16:01:35
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Nie byłby taki sam - koszt ogrzania wody w rurach byłby wyższy, bo wody
    > byłoby więcej.

    :-)