  • 21. Data: 2009-01-23 17:00:56
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym (fotki Paszka)
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Linki do fotek Paszka
    http://trawki.pl/images/inne/P1110102.JPG
    http://trawki.pl/images/inne/P1110103.JPG
    http://trawki.pl/images/inne/P1110104.JPG
    http://trawki.pl/images/inne/P1110106.JPG
    Jeszcze pytałem Paszka jak ma je polozone tzn klejone do podloza
    czy tez w wersji plywajacej na piance jak Przemo
    W wersji plywajacej przy dylatacjach pod scianami
    nie powinny sie chyba tak naprezac i wypinac?
    :)
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/

  • 22. Data: 2009-01-23 17:34:51
    Temat: Re: panele lub deska na ogrzewaniu podłogowym
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lagoda"

    > Nie byłby taki sam - koszt ogrzania wody w rurach byłby wyższy, bo wody
    > byłoby więcej.

    A gdzie ta ogrzana woda pojdzie??

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2009-01-23 18:02:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 23 Jan 2009 18:00:56 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> [...]
    > Jeszcze pytałem Paszka jak ma je polozone tzn klejone do podloza
    > czy tez w wersji plywajacej na piance jak Przemo

    Sie nie klei paneli :)
    Ale po mojemu, to po prostu kiepskie panele sie trafiły. Ukladalismy
    klientowi takie panele niedawno, juz "fabrycznie" mialy delikatne szczeliny
    :) [uprzedzajac pytanie - Krono, Castorama, ok 40 zl/m^2]

    --
    best regards,
    scream

  • 24. Data: 2009-01-23 18:41:51
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    ..::Adam::.. pisze:

    > mi pod panele położyli rurki co 10 i 15cm
    > Ponoć ma być dobrze; ale to sie okaże jak położę panele.
    > Zastanawia mnie tylko jedno: panel jest lepszym izolatorem niż kafelki,
    > więc temp powrotu wody będzie większa, czyli piec ma "mniej do
    > podgrzania" - zatem czy naprawdę wzrośnie spalanie?

    Tak,
    Bo jakbyś miał beton albo blachę na podłodze ;o) to aby osiągnąć temp
    wnętrzna np 21 potrzebowałbyś mniejszej temperatury na zasilaniu.
    Różnica w zużyciu gazu dla temperatur np 21->22->23 wcale nie jest liniowa.
    Aby podnieść temperaturę z 21->22 potrzeba znacznie mniej gazu (czy
    czegoś tam) niż z 22->23.
    Sprawdzone w praktyce :o)

    BR
    Igus'

  • 25. Data: 2009-01-23 18:52:53
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > mam podłogówkę pod płytkami w łazience, kuchni i korytarzu, a największą
    > powierzchnię grzewczą, 30m2 salon, przykryłem deska barlinecką:

    Jaki dokładnie model deski? Klejona czy pływająca (jak klejona to czym)?
    Pozdr.
    Krzysiek
    PS. Dzwoniłem parę razy do Barlinka i wysyłałem zapytania w tej sprawie. Na
    telefon ciężko coś ustalić. Regionalny przedstawiciel obiecał mi przesłać
    tabelę z oporami cieplnymi ich produktów, ale w końcu mnie olał. Nie podoba
    mi się ta firma. Kiepska obsługa.

  • 26. Data: 2009-01-23 18:54:49
    Od: "Krzysiek" <l...@p...onet.pl>

    > Salon 60m2, na 1/3 terakota reszta deska z merbau grubości 11 mm
    > trójwarstwowa.
    A ten merbau trójwarstwowy to Barlinek, czy jakiś inny producent? Czym
    klejona do podłogi?
    Pozdr.
    Krzysiek

  • 27. Data: 2009-01-23 20:39:57
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tadeusz Smal wrote:
> [...]
    > Jeszcze pytałem Paszka jak ma je polozone tzn klejone do podloza
    > czy tez w wersji plywajacej na piance jak Przemo

    tylko do diabła nie na piance tylko na tekturze, do grzewania podłogowego
    nie daje sie żadnych pianek, Albo klej albo tektura.

  • 28. Data: 2009-01-23 20:55:30
    Od: "robert" <r...@s...pl>

    > Jaki dokładnie model deski? Klejona czy pływająca (jak klejona to czym)?

    pisałem barlinek tak potocznie :-), bo naprawdę to jest deska trójwarstwowa
    firmy BKB, drewno jesion, kupowana w Komforcie, skusiła mnie duża promocja,
    80 pln/m2,
    podłogi nie kleiłem, bo musiałem się szybko wprowadzić, a akurat urodziło
    się dziecko, producent kleju postraszył mnie, że opary mogą być szkodliwe
    dla malucha przez dłuższy czas, więc w końcu kładłem deskę na tekturę
    falistą :-), deska dobrze się układała, trzymała wymiar i nie było żadnej
    wybrakowanej, zamki ładnie i ciasno się wpasowywały po dobiciu , teraz, po
    niedługim wprawdzie, okresie grzania z temp na wejściu max 40 stopni,
    zrobiły się lekkie szczeliny przy kilku brzegowych deskach, bo podłoga jest
    pływająca i nie jest nigdzie zaklinowana, ale są prawie niewidoczne, na
    środku podłogi wszystko jest ok, myślę, że klejenie byłoby lepsze i nie
    byłoby wogóle problemu,
    jedna ważna uwaga, jak chcesz kleić deskę do podłogi, to szukaj desek
    krótkich, takich 1,10m, te moje są długie 2,20 i żaden producent kleju nie
    daje gwarancji na klejenie tak długich desek :-(

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 29. Data: 2009-01-23 21:34:33
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    scream pisze:

> [...]
    > klientowi takie panele niedawno, juz "fabrycznie" mialy delikatne szczeliny
    > :) [uprzedzajac pytanie - Krono, Castorama, ok 40 zl/m^2]

    To o klejeniu paneli do podloza slyszalem wczoraj od czlowieka,
    ktory zajmuje sie podlogami (plytki, deski, panele)
    Troche mi to zamacilo i dlatego wczoraj napisalem ten watek
    bo przedtem zakladalem plywajaca podloge z paneli
    :)
    Ja patrzac na te fotki Paszka
    wypietrzenia tlumaczylbym niepozostawieniem dylatacji pod scianami
    :)
    A tak przy ukladzie jak ponizej
    http://trawki.pl/images/dom/projekt3.jpg
    jaki przyjalbys uklad paneli dla kuchnio-jadalnio-pokoju
    Ja zakladam, ze poprzecznie do tej sciany elewacyjnej
    aby swiatlo najmniej rzucalo cien na szczelinach
    Te drzwi tarasowe od pludniowego zachodu wielkosci 1,8m na 5,2m
    http://trawki.pl/images/dom/domek%20zza%20stawu4.JPG
    Zastanawiam sie tez jak jak wykonczyc panele przy tych polkolistych schodach
    Wymurowalem je na czysto z cegly bo zamierzam pozostawic je
    nieotynkowane (widac je troche przez okno)
    http://trawki.pl/images/dom/drzwi%20tarasowe.JPG
    Kombinuje aby naciac w poziomie na odpowiedniej wysokosci cegly
    i wsunac w szczeline koncowki.
    Efekt powinien byc podobny do docisniecia listwami?

  • 30. Data: 2009-01-23 21:42:46
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    robert pisze:

    > pisałem barlinek tak potocznie :-), bo naprawdę to jest deska trójwarstwowa
    > firmy BKB, drewno jesion, kupowana w Komforcie, skusiła mnie duża promocja,
    > 80 pln/m2,
    :)
    a co sadzisz o desce bambusowej w kontekscie polozenia na podlogowke?
    "_

> [...]
    > krótkich, takich 1,10m, te moje są długie 2,20 i żaden producent kleju nie
    > daje gwarancji na klejenie tak długich desek :-(
    ale te dluzsze ladniej wygladaja
    :)
    moglbys strzelic fotki "jak bardzo nie widac tych szczelin"
    :))))