  • 1. Data: 2009-04-26 18:56:20
    Temat: panele podłogowe + drewniana podłoga
    Od: Kuzan <l...@g...com>

    Witam !

    Mam pytania dotyczące paneli laminowanych (7mm).Mam zamiar położyć je
    na starej drewnianej podłodze. Kiedyś była koncepcja cyklinowania, ale
    niestety jest kilka miejsc, w której deska jest "ubita", ponadto dwie
    deski na środku podłogi zostały wyrwane (nie pytajcie dlaczego :) ).
    Same dechy - mimo, iż stare, są w bardzo dobrym stanie - suche, grube
    (3 cm), ale trochę pokrzywione i brzydkie, a zalane dziury zaprawą
    betonową eliminują jakiekolwiek zabawy w czyszczenie. Jako, że nie mam
    pieniędzy i czasu na zrywanie desek i wylewanie posadzki chciałem
    położyć panele.

    Założenia są następujące, proszę o jakiekolwiek sugestie, bym nie
    popełnił większych błędów:
    - panele chcę położyć prostopadle do okien, ponieważ w tej chwili
    deski są ustawione tak jak padają promienie słoneczne do pokoju -
    wzdłuż okien. Wyczytałem, że powinno się kłaść panele wzdłuż, ale poję
    się, że ewentualne nierówności spowodują, że panele zaczną się
    rozchodzić (gdy np. klik trafi na łączenia desek - a są tam minimalne
    nierówności... To chyba nie robi wielkiej różnicy ?
    - chcę położyć folię... Tzn. zastanawiam się, ponieważ dziś
    usłyszałem, żeby na deski sobie jednak darować folię...
    - poszukuję środka (najlepiej niedrogiego), który pojedyncze
    nierówności zniweluje i najlepiej, żeby był samopoziomujący i łączył
    się z drewnem...
    - pod panele kupiłem gąbkę o gr. 6 mm z nadzieją, że da radę sobie z
    niewielkimi nierównościami...

    Jeśli ktoś ma jakieś sugestie/porady lub kładł panele na nierównej,
    starej drewnianej podłodze w familokach to niech mi sprzeda jakieś
    dobre pomysły :)

    Z góry dzięki za pomoc.

  • 2. Data: 2009-04-27 08:43:59
    Temat: Re: panele podłogowe + drewniana podłoga
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    Niedawno to zrobiłem.
    Sytuacja prawie identyczna, z tym, że miałem dechy równolegle do okien, więc
    panele położyłem zgodnie ze sztuką.
    Napewno nie wolno klaść folli. na podłogę drewniną. Folia musi być na
    posadzki betonowe. Gąbka to w zasadzie to samo co folia, tylko spieniona i
    jest do bani, bo z czasem się ubija i wogóle nie ma sztywności. Dużo lepsza
    będzie (wg mnie) płyta, taka zielona, układana na skos do okien. Zniweluje
    drobne nerówności.
    Co do wyrównywania dużych nierówności (spadek podłogi do środka) wkońcu
    olałem, bo wychodziło że musiał bym albo wylać jakieś straszne ilości
    elastycznej masy samopoziomującej (co kosztowało by mnie więcej niż
    zrobienie podłogi od nowa) albo ... nie było żadnego albo. Wyszło całkiem
    nieźle, choć troszkę trzeszczy w miejscach najwększych krzywizn, ale dużo
    mniej niż przed położeniem paneli.
    podsumowując: jeśli chcesz mieć pożadnie, to zrywaj dechy, jeśli chcesz mieć
    tanio to trzeba się pogodzić z wadami ;-) Panele są na tyle tanie, że jak
    będziesz przy kasie za parę lat to je wywalisz i zrobisz teaka na OSB. Czego
    zycze Tobie i sobie ;-)
    --
    __________________________________________MAT_______

  • 3. Data: 2009-04-27 19:07:54
    Od: Kuzan <l...@g...com>

    Dzięki za odpowiedz ! W sumie zastanawiałem się nad tymi zielonymi
    płytami, ale stwierdziłem, że grubsza gąbka będzie lepsza :/ Być może
    dokupię je i położę przed gąbką... Piszesz, że ukośnie? Nie widzi mi
    się wyrywanie podłogi i robienie wylewki ani wbijanie płyt OSB :( Ale
    po dzisiejszych testach "na sucho" jeszcze się zastanawiam co z tym
    wszystkim zrobić...

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2009-04-27 19:27:06
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Kuzynka niedawno robiła sobie nową podłogę w starym domu i na deski położyli
    OSB 12,5mm i gęsto skręcili wkrętami. W efekcie podłoga zrobiła się równa i
    sztywna (wcześniej wyczuwało się elastycznosć desek w czasie chodzenia). Na
    to dawali i panele i kleili płytki. Cała podłoga piętra podniosła się o
    2,5cm.

  • 5. Data: 2009-04-28 12:37:22
    Od: Kuzan <l...@g...com>

    Zastanawiałem się nad OSB. Proszę o info czy 8mm się nadaje czy raczej
    10-12mm ? Nie ukrywam, że nie chcę za mocno podnosić podłogi :/ Jest
    jakieś minimum ?

  • 6. Data: 2009-04-28 17:31:03
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

> [...]
    > się równa i sztywna (wcześniej wyczuwało się elastycznosć desek w czasie
    > chodzenia). Na to dawali i panele i kleili płytki. Cała podłoga piętra

    :-)
    2,5cm to ja miałem miejscami spadku na 2m podłogi, hehe
    To rozwiązanie o którym piszesz, to płyty z piórem-wpustem, czy zwykłe?
    --