  • 11. Data: 2011-02-10 11:36:34
    Temat: Re: panele vs deska
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-02-09 22:06, Maniek4 pisze:
    > Uszanowanie.
    >
    > Jestem na etapie finalizowania reszty moich podlog. W kontekscie
    > wczesniejszych dyskusji o wyzszosci paneli nad deskami i odwrotnie,

    Widzialem wiele podlogi z paneli, wszystkie, niezaleznie od ceny
    strasznie stukaja glucho, gdy sie po nich chodzi. Nawet najtanszy
    parkiet z drewna jest lepszy od paneli.

  • 12. Data: 2011-02-10 11:39:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 9 Lut, 22:06, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > postanowilem zdobyc doswiadczenie odnosnie estetycznego porownania obu
    > produktow. Zwiedzilem w tym celu wiekszosc Leroi w stolycy, Castoram i
    > specjalistycznych sklepow. Podobno dzisiejsze panele nie ustepuja deskom pod
    > wzgledem estetyki. Niestety stwierdzam, ze ustepuja. Roznica nie jest
    > widoczna z odleglosci 10m, ale blizej no nikt mnie nie przekona, ze to to
    > samo, poza mlodym pokoleniem niewidzacym w zyciu podlogi z desek.
    > Panowie, panel to shit i tyle. Nie wierze tez, ze bedzie tak cichy jak deska
    > mimo uzytych podkladow z kosmosu. Niestety bede musial go miec. :-(

    Ale zes odkryl hameryke. :)
    Pilsni bym na podloge nie polozyl.
    Wachalem sie pomiedzy finish parkietem a zwykla klepka.
    Robie wlasnie test klepki. Zwykly dab za 75zl/m2 plus cala gama
    zabiegow.
    Nie spieszy mi sie i idzie dobrze.
    Polozylem na lekko krzywej podlodze 12m2 klepki w 8h.
    Teraz nabiera mocy prawnej przed szlifowaniem.

    Jak wyjdzie dobrze to wszedzie dam klepke. Jak gorzej to pojade
    finishparkietem.

  • 13. Data: 2011-02-10 13:28:25
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Mnie przekonala grubosc parkietu. Mam tam zapasu sporo na ewentualne
    szlifowania. Co zawsze jest ratunkim ale wlasnie przymierzam sie do
    poklozenia w pokojach dzieci panele takie sklejki 3 warstwowe z
    fornirem na wierzchu. Ma to chyba z 15mm jak podloze podklad
    odpowiedniej grubosci to wyjdzie wszystko na rowno. Zalozenie jest
    proste: dzieciaki potrzebuja ok roku do 2 lat na zniszczenie podlogi,
    potem przykrywam to wykladziona ( z wymiana w miedzyczasie) i znowu do
    2 lat. Za 4-5 lat poloze normalny parkiet.

    KADAR

  • 14. Data: 2011-02-10 16:22:16
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lut, 14:28, Kadar <o...@g...com> wrote:
> [...]
    > potem przykrywam to wykladziona ( z wymiana w miedzyczasie) i znowu do
    > 2 lat. Za 4-5 lat poloze normalny parkiet.

    Trojwarstwowe to taki kompromis.
    Wygladaja lepiej niz pilsnia ale sa drozsze i nie daja sie szlifowac.
    Ale to pewnie wiadomo.
    Ja w pokoju dzieciaka wlasnie testuje klepke. Dalem mu do zabawy pare
    sztuk i po 2 miesiacach widze ze nie byl w stanie zniszczyc
    niepolakierowanych. To znaczy porysowal je mazakami ale nie
    powgniatal. Ma moje oko tych ma podlodze tez nie zniszczy :)

  • 15. Data: 2011-02-10 18:44:21
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Dlaczego będziesz musiał, i czy masz na myśli panele z plastikowym
    > wierzchem z nadrukiem słojów drewna czy panele ze sklejki drewnianej
    > typu barlinek?

    drewnopodobny podklad z tapeta na wierzchu.

    > Jeśli cię nie stać, to kupujesz plastikowy badziew, a jeśli cię stać,
    > to w podobnej cenie jest i plastik, i barlinek, i klepka...

    Widzisz to nie chodzi o to czy mnie stac, choc generalnie masz racje. Jak
    nie chce wydac 250zl/m^2 to mnie na to nie stac. Barlinek to moze i fajna
    rzecz, ale widzialem juz Barlinek po paru latach, nie powala na kolana przy
    tej cenie. Dla tego, nie chce wydac duzo na deske, nie chce nie wiadomo dla
    czego drogiego Barlinka to kupie tapete udajaca drzewo.

    Pozdro.. TK

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2011-02-10 19:39:47
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > Ale zes odkryl hameryke. :)
    > Pilsni bym na podloge nie polozyl.

    A nie, to ja wiedzialem wczesniej, tylko grono grupowe stwierdzilo, ze albo
    jestem slepy albo g. widzialem. Nadrobilem zaleglosci i napisalem co mysli.

    > Wachalem sie pomiedzy finish parkietem a zwykla klepka.
    > Robie wlasnie test klepki. Zwykly dab za 75zl/m2 plus cala gama
    > zabiegow.

    No wlasnie te zabiegi...

> [...]
    > Teraz nabiera mocy prawnej przed szlifowaniem.
    >
    > Jak wyjdzie dobrze to wszedzie dam klepke. Jak gorzej to pojade

    Sam sie zastanawialem nad finishparkietem i ostatnie moje obawy dotycza
    rownego polozenia. Nie ma to znaczenia przy deskach poddawanych kolejnym
    obrobkom, ale z finishparkietem tak lekko juz nie bedzie. Frezowane zamki
    nie poziomuja idealnie desek jak zamki paneli. Widac to na niektorych
    ekspozycjach.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-02-11 07:08:17
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Lut, 20:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > jestem slepy albo g. widzialem. Nadrobilem zaleglosci i napisalem co mysli.

    OK. Potwierdza to moje odczucia ze grupa czasem jednak bladzi. :)

    > No wlasnie te zabiegi...

    Ale wymagania, no, no :)
    Podloge sie robi na lata. Czasem trzeba pocierpiec.
    Ale duzo zalezy od tego czego oczekujesz.
    Jak chcesz miec lodowisko to niestety albo równiutka wylewka a potem
    panele lub finish parkiet albo klepki i szlifowanie.
    Ale jak troche odpuscisz z standardu lodowiskowego to calkiem sprawnie
    mozna polozyc finish parkiet czy deske trojwarstwowa (bo to zazwyczaj
    rozne produkty) czy to na kleju czy plywajaco.
    A jak masz czas to zrobienie klepek na gotowo to cena podobna do
    finishparkietu a jest IMO lepszy.

> [...]
    > obrobkom, ale z finishparkietem tak lekko juz nie bedzie. Frezowane zamki
    > nie poziomuja idealnie desek jak zamki paneli. Widac to na niektorych

    Tak jak napisalem. Jesli chcesz miec lodowisko to albo rowna wylewka
    albo legary i deski na spod...

  • 18. Data: 2011-02-11 07:11:21
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2011 17:22, ptoki pisze:

    > Trojwarstwowe to taki kompromis.
    > Wygladaja lepiej niz pilsnia ale sa drozsze i nie daja sie szlifowac.

    Jak nie jak tak?

    Oficjalnie 3 cyklinowania deska barlinecka powinna przeżyć.

  • 19. Data: 2011-02-11 07:12:24
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 10.02.2011 19:44, Maniek4 pisze:

> [...]
    > tej cenie. Dla tego, nie chce wydac duzo na deske, nie chce nie wiadomo dla
    > czego drogiego Barlinka to kupie tapete udajaca drzewo.

    To może deska sosnowa i porządny lakier?

  • 20. Data: 2011-02-11 09:26:01
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Lut, 08:11, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Jak nie jak tak?
    >
    > Oficjalnie 3 cyklinowania deska barlinecka powinna przeżyć.

    I tak i nie.
    Po przyklejeniu klepek podloga nadal moze byc krzywa. I to sie czasem
    wyprowadza szlifowaniem. W rezultacie z klepki moze nawet i 2-5mm byc
    zdjete.
    Jak sie ma rowna podloge to rzeczywiscie mozna trojwarstwowa
    szlifowac.
    Ale trzeba tez pamietac ze jak uraz bedzie silny to wglebienia sie
    moze nie udac szlifowaniem wyprowadzic i dziura zostanie.