  • 21. Data: 2011-02-11 09:27:50
    Temat: Re: panele vs deska
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Lut, 08:12, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > To może deska sosnowa i porządny lakier?

    I moim zdaniem warto sprobowac. Byle kupic "gestsza" sosne. Co czasem
    moze byc trudne.
    Twarda sosna to sosna ktora powoli rosla. Czyli taka z ubogiej gleby.
    Czyli raczej z terenu gorzystego niz z mazur. Ale z tym roznie moze
    byc.

  • 22. Data: 2011-02-11 09:52:06
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    > To może deska sosnowa i porządny lakier?

    Moim zdaniem bez sensu, bo koszt dobrego drewna w podłodze lakierowanej to mniej
    więcej połowa kosztów. Dając sosnę, zaoszczedzisz z 10-20%. Niedawno w
    leroy-merlin była jakaś deska merbau 10mm, chyba za 60zł. Deskę 15mm można kupić
    za jakieś 70-80zł. Niestety, do tego dochodzi położenie (ok. 50zł), klej (30zł),
    lakier (30zł).
    Jeśli zrobienie podłogi się zleca, to ja wybrałbym opcję z cyklinowaniem i
    lakierowaniem (lub olejowaniem).
    Jeśli Maniek ułoży sobie sam - finish parkiet na klej. Aby zniwelować
    nierówności, można kupić np. merbau z rowkami V między deskami. Sąsiad ma i mnie
    się bardzo podoba.
    Panele to niestety tandeta... Ale najlepsze rozwiązanie przy małych dzieciach.

    --
    Bartek

  • 23. Data: 2011-02-11 11:44:39
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ptoki <s...@g...com> writes:

    > Po przyklejeniu klepek podloga nadal moze byc krzywa. I to sie czasem
    > wyprowadza szlifowaniem. W rezultacie z klepki moze nawet i 2-5mm byc
    > zdjete.

    No bez przesady, to może być prawda przy kładzeniu 30-40cm klepki, ale
    nie przy 200-300cm 'desek' barlinka.

    > Jak sie ma rowna podloge to rzeczywiscie mozna trojwarstwowa
    > szlifowac.

    Z tym, że 3 razy to chyba bym się odważył.

    > Ale trzeba tez pamietac ze jak uraz bedzie silny to wglebienia sie
    > moze nie udac szlifowaniem wyprowadzic i dziura zostanie.

    W klepce też miewałem dziury na 10mm, jak mi maszyna do pisania
    spadla. Nie scyklinujesz wszystkiego. Zycie takie.

    MJ

  • 24. Data: 2011-02-11 12:08:39
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Lut, 12:44, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > No bez przesady, to może być prawda przy kładzeniu 30-40cm klepki, ale
    > nie przy 200-300cm 'desek' barlinka.

    To szlifowanie gdzie tyle sie traci to nie zwykle wyrownanie krawedzi
    przylegajacych klepek tylko jakies szersze akcje w rodzaju, wlasnie
    dziur po upadnietych przedmiotach albo krzywej podlogi.
    Ale z drugiej strony krzywa podloga nie pozwoli na kladzenie tak
    dlugich desek...

    > Z tym, że 3 razy to chyba bym się odważył.

    Moze to szlifowanie to takie zeby pomalowac od nowa a nie rysy
    zbierac. Moze sie dac. Ale trzeba delikatnie...

    Ano.

  • 25. Data: 2011-02-11 12:14:43
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2011 10:26, ptoki pisze:

> [...]
    > zdjete.
    > Jak sie ma rowna podloge to rzeczywiscie mozna trojwarstwowa

    To się robi podłogę równą i dodaje odpowiednie podkłady. "Deski
    barlineckiej" też się zasadniczo nie kładzie na "goły beton".

    > Ale trzeba tez pamietac ze jak uraz bedzie silny to wglebienia sie
    > moze nie udac szlifowaniem wyprowadzic i dziura zostanie.

    Jak ci się zrobi centymetrowej głębokości dziura od żelazka (jak
    spadnie), to co - będziesz w całym pomieszczeniu zdzierał centymetr klepki??

    Swoją szosą materiały kompozytowe (sklejki) bywają odporniejsze od
    materiałów jednorodnych - więc istnieje szansa, że produkt Barlinka
    lepiej to zniesie, niż klasyczna klepka.

    Ciekawostka: mało kto zdaje sobie sprawę, ale tarcze rzymskich
    legionistów nie były blaszane jak w Arterixie (bo byłyby albo za
    ciężkie, albo by g*.*no dawały) ale właśnie drewniane - ze sklejki.

  • 26. Data: 2011-02-11 12:33:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    ptoki <s...@g...com> writes:

    > Ale z drugiej strony krzywa podloga nie pozwoli na kladzenie tak
    > dlugich desek...

    No właśnie to mam na myśli.

    MJ

  • 27. Data: 2011-02-11 19:22:20
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Moim zdaniem bez sensu, bo koszt dobrego drewna w podłodze lakierowanej to
    > mniej więcej połowa kosztów. Dając sosnę, zaoszczedzisz z 10-20%.

    No wlasnie, poza tym wszedzie podlogowka wiec grube rzeczy i kurczliwe
    odpadaja.

    > Niedawno w leroy-merlin była jakaś deska merbau 10mm, chyba za 60zł.

    Wczoraj ja ogladalem, to nawet deska lakierowana, ale niestety male wymiary.
    To mix 30-60cm, zatem trudnosc ulozenia rowno bedzie wieksza.

> [...]
    > położenie (ok. 50zł), klej (30zł), lakier (30zł).
    > Jeśli zrobienie podłogi się zleca, to ja wybrałbym opcję z cyklinowaniem i

    A no.

    > Jeśli Maniek ułoży sobie sam - finish parkiet na klej. Aby zniwelować
    > nierówności, można kupić np. merbau z rowkami V między deskami. Sąsiad ma
    > i mnie się bardzo podoba.

    Ale wieksze deski nie kosztuja 60zl.

    > Panele to niestety tandeta... Ale najlepsze rozwiązanie przy małych
    > dzieciach.

    Maja wady, ale maja tez zalety.

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2011-02-11 19:32:17
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w wiadomosci

    >Ale wymagania, no, no :)
    >Podloge sie robi na lata. Czasem trzeba pocierpiec.
    >Ale duzo zalezy od tego czego oczekujesz.

    Mysle raczej o cenie. Sporo tego mam po prostu.

    >Jak chcesz miec lodowisko to niestety albo równiutka wylewka a potem
    >panele lub finish parkiet albo klepki i szlifowanie.
    >Ale jak troche odpuscisz z standardu lodowiskowego to calkiem sprawnie
    >mozna polozyc finish parkiet czy deske trojwarstwowa

    Ja cale zycie mieszkalem na jakichs deskach. W starym budownictwie deski
    byly stare ze sporymi szczelinami, przybijane jeszcze gwozdzmi do legarow
    drewnianych stropow. Standardy w stosunku do lotniskowatosci podlogi mam
    raczej luzne. :-) Dla tego trudno jest mi oswoic sie z panelami.

    >Tak jak napisalem. Jesli chcesz miec lodowisko to albo rowna wylewka
    >albo legary i deski na spod...
    >O plycie osb nie pisze ale mozna jak sie uprze :)

    Mam wszedzie podlogowke wiec nie moge tak sobie jak mi sie chce.

    Pozdro.. TK

  • 29. Data: 2011-02-11 23:16:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Lut, 13:14, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

> [...]
    >
    > Jak ci się zrobi centymetrowej głębokości dziura od żelazka (jak
    > spadnie), to co - będziesz w całym pomieszczeniu zdzierał centymetr klepki??

    Mam troche odpadu surowej klepki debowej.
    Wezme jutro mlotek i sprobuje zrobic wgniecenie 5mm. Sadze ze sie nie
    uda.

    PS. Znasz metode na wyprostowanie wgniecenia w desce? Ja znam metode
    na dosyc dobre wyciagniecie wgniecenia. :)

  • 30. Data: 2011-02-11 23:20:07
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 11 Lut, 20:32, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
> [...]
    > raczej luzne. :-) Dla tego trudno jest mi oswoic sie z panelami.

    > Mam wszedzie podlogowke wiec nie moge tak sobie jak mi sie chce.

    Jak podlogowka to rzeczywiscie trudno sugerowac deske sosnowa jako
    "tanie i znosnie dobre" Zreszta zwyklej klepki tez bym chyba nie
    sugerowal.
    Chyba najmniej zle pokrycie to w twoim przypadku jakis nie za gruby
    ale jednorodny (jedno warstwowy) finish parkiet z V rowkiem.

    Choc ja to bym chyba na ogrzewana podloge wszedzie rzucil kafelki i do
    tego jakies chodniki.