  • 71. Data: 2021-12-04 18:56:46
    Temat: Re: panele w pionie, off-grid, akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 03.12.2021 o 21:18, a a pisze:

    > -- ładowanie akumulatora to 10h, co latem osiągniesz może przez 2
    >
    > 3kW pełna moc latem x 10h to daje 30kWh

    Bredzisz synu i zwyczajnie nie masz pojęcia o systemie.
    Akumulatora nie można ładować za dużym prądem ale trzeba mu zapewnić w
    miarę stały amperaż, stąd moc paneli MUSI być tak duża, żeby od rana do
    wieczora robić mu 100% na jego potrzeby i najlepiej przez 10h. Jeśli
    dasz mniejszy panel to ten jest skuteczny w 4h a resztę godzin robi za
    mało, czyli nie naładujesz go w 100% w 10h przy słabszym panelu. Żeby
    układ paneli dawał 10A o wschodzie słońca to musi mieć moc 3x niż w
    standardzie oczywiście wyliczoną do pojemności akumulatora. Na dodatek
    nie robi się wyliczeń na lato ale uwzględnia się cały rok w takiej
    konfiguracji.

    > jak aku 12V
    > \
    > to 30.000/12 = 2500 Ah
    >
    > takie mocne aku to w elektrowozie

    Znów brednia. Akumulator powinien być spory, żeby nawet latem
    zmagazynował chociaż na 3 dni energii, chociaż ostatnio to nawet miesiąc
    nie ma słońca i trzeba się liczyć że zimą będzie kiepsko. Nie powinno
    się stosować akumulatora z zapasem na 1 dzień bo ilość cykli wymuszamy
    do 360 i w rok go załatwisz. Co prawda im więcej tym lepiej ale ilość
    paneli zdolnych naładować odpowiednią baterię też musi być większa.

    Optymalnym rozwiązaniem jest magazynowanie energii przykładowo na 20 dni
    i możliwość uzupełnienia tego w 5 dni lub krócej.
    Jeśli przez 14 dni czerpiemy a nie ma słońca, to rozładowanie następuje
    w 50% oczywiście zakładamy jakiś stały drenaż ale nie należy przesadzać.
    Po 14 dniach powinno nastąpić ładowanie. Myślenie naładować/rozładować w
    1-2 dni jest totalnie bez sensu.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 72. Data: 2021-12-04 20:34:16
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 December 2021 at 18:57:44 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:

> [...]

    to 30.000/12 = 2500 Ah

    takie mocne aku to w elektrowozie

    =Znów brednia. Akumulator powinien być spory, żeby nawet latem

    No własnie napisałem, że to brednie.

    ==Akumulator powinien być spory, żeby nawet latem
    ==zmagazynował chociaż na 3 dni energii

    Moc solarów latem, a moc solarów zimą to 10 : 1
    i aku na lato będzie zawsze nienaladowany zimą, czyli się zasiarczy w 1 rok

    Kto i co naładuje zimą 2500 Ah ?

    Jedynie elektrownia
    I była stara koncepcja ładowania aku na taryfie nocnej w nocy i użytkowania w dzień,
    bo to rozwiązanie niezależne od pory roku i zawsze działa

    i tak trzeba będzie robić z aku zimą,
    bo nawet jak dotacja będzie 90% na aku, to po roku się zasiarczą
    jak każde w wózkach inwalidzkich,
    nieużytkowane od października do maja syfieją rozładowane
    i dlatego jest dotacja na nowy co 3 lata.,
    a stare na złom

    Nikt na świecie jeszcze nie wynalazł aku o zmiennej pojemności, a taki jest
    potrzebny, aby obslugiwał solary latem i zimą
    Latem pełna pojemnośc, zimą 1/10 pojemności

    I szkoda czasu na dywagacje, bo zimą duży aku trzeba będzie doładowywać z sieci, na
    nocnej taryfie, aby tylko utratowac jego zywotnośc
    ale i przesunąc nocna taryfę na godziny dzienne i wieczorne

  • 73. Data: 2021-12-04 20:47:19
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 20:34, a a pisze:
    [...]

> [...]
    > I była stara koncepcja ładowania aku na taryfie nocnej w nocy i użytkowania w
    dzień, bo to rozwiązanie niezależne od pory roku i zawsze działa

    Nie rozumiesz koncepcji. Przykładowo mam układ, który jest
    przewymiarowany. Akumulator ma pojemność taką, że wystarcza mi energii
    na 20 dni. Wystarczy jeden dzień słońca obecnie, żeby mi doładować ten
    aku na 5 dni. Gdyby były 4 dni słońca to mam energii na 20 następnych
    dni. Latem to nawet nie wspomnę ale nie żal mi energii, której nie
    spożytkuję. Może jednak wymyślę (bo to działka) jakieś podlewanie
    kropelkowe na pompkę + pompka do oczka wodnego i oświetlenie. Generalnie
    wali mnie nadmiar energii latem.
    Ponieważ mam wiatrak i w sumie dobrze że go zrobiłem, 3 dni temu
    naładował mi akumulator na 15 dni i co ciekawe (może mam szczęście) to
    wieje ostatnio ładnie, na tyle że mam z niego zyski większe niż z panelu
    :) Opracowuję właśnie o 100% wydajniejszy o tych samych wymiarach i coś
    czuję że może się to rozkręcić, jeśli ktoś ma podobne układy a nie
    posiada możliwości ładowania akumulatora. Potencjał jest.

    Najważniejsze to policzyć siły na zamiary. Jak ktoś oczekuje 1kWh
    czerpania dziennie z akumulatora to powinien się pierdolnąć w łeb :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 74. Data: 2021-12-04 20:57:44
    Od: a a <m...@g...com>

    On Saturday, 4 December 2021 at 20:47:46 UTC+1, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    na 20 dni. Wystarczy jeden dzień słońca obecnie, żeby mi doładować ten
    aku na 5 dni. Gdyby były 4 dni słońca to mam energii na 20 następnych

    To może konkretnie

    Jaka jest pojemność aku
    Jaka moc solarów
    Jaka moc wiatraka
    Jakie dzienne zużycie energii latem, a jakie zimą

    Co kręci wiatrak gdy w miastach nie ma wiatru przez 300 dni w roku

  • 75. Data: 2021-12-04 21:06:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 20:57:46 UTC+1 mant... napisał(a):

    > Co kręci wiatrak

    Pewnie pornosy mu podkłada...

  • 76. Data: 2021-12-04 21:13:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 13:42:41 UTC+1 sirapacz napisał(a):
    > Duża część osób ma problemy z liczeniem i wyobraźnią związaną z
    > szacowaniem opłacalności.
    Pewnie tak. Szklane kule zawodne bywają

    > "nie spina się" "nie opłaca sie"
    > Koszt zwróci się po kilku albo kilkunastu latach(w przypadku nowych
    > zmian). Ale po tym czasie zostajesz z instalacją która dalej produkuje i
    > przynosi wymierne oszczędności.

    A tu problemów nie widzisz?
    "Po kilkunastu latach" czy panele przetrwają, czy rządxacy jakimś przepisem tego nie
    udupia, nie opadatkuja itp?
    Dwa bodajże lata starczyły żeby eldorado 80% uwalic.
    Jedno nocne głosowanie i np podatek od fv?
    Niemożliwe?
    Fv dzisiaj w 90 % montowane na kredyt, dopłaty rządowe ceny fv wywindowaly w kosmos,
    kredyt bankach na 7 lat a nocne głosowanie za rok.
    HDMozliwe?

  • 77. Data: 2021-12-04 21:15:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 21:13:12 UTC+1 Kris napisał(a):
    .
    > HDMozliwe?

    Niemożliwe

  • 78. Data: 2021-12-04 21:15:43
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 20:57, a a pisze:
    [...]

> [...]
    > na 20 dni. Wystarczy jeden dzień słońca obecnie, żeby mi doładować ten
    > aku na 5 dni. Gdyby były 4 dni słońca to mam energii na 20 następnych

    220Ah

    > Jaka moc solarów

    300W

    > Jaka moc wiatraka

    Obecnie 500W przy 10m/s Moc wiatraka w sumie to 1,5kW bo chujwie jak
    inni to liczą albo więcej. Będzie więcej jakby co. Najważniejsze, że
    wiatrak ładuje już od 2m/s bo głównie o to chodzi.

    > Jakie dzienne zużycie energii latem, a jakie zimą

    Rożne. Latem pracują kamery 24h i zużycie jest 15-20W. Zimą sam alarm i
    zużycie jest 8W, kamery uruchamiane są w przypadku wywołania alarmu lub
    przy przekroczeniu 13V na akumulatorze (skuteczne ładowanie/nadmiar).

    > Co kręci wiatrak gdy w miastach nie ma wiatru przez 300 dni w roku

    W miastach się wiatraka nie stawia, bo jest obecna energetyka :]
    Inaczej, jak ktoś nie ma warunków to musi walić konia sam :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 79. Data: 2021-12-04 21:17:15
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 04.12.2021 o 21:06, WS pisze:

    > Pewnie pornosy mu podkłada...

    Wiatrak sam sobie w mieście odpala redtuba i wali do niego :]
    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 80. Data: 2021-12-04 21:29:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 grudnia 2021 o 13:42:41 UTC+1 sirapacz napisał(a):

    > Dlatego spieszyłem się jak tylko to możliwe by wyrobić się przed
    > zmianami i czekam już na licznik... :)

    Przeciętne gospodarstwo domowe jeśli nie grzeje prądem to prądu zużywa za ok
    3tys/rok.
    W PLN na dzisiaj to ok 3000zl, w kWh to ok 5000kWh.
    Rozpiszesz jak fv tu ma się zwrócić?