  • 1. Data: 2009-01-29 17:03:40
    Temat: parapety - jak i kiedy montowac
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    Witam

    Znajomy robi mi parapety - drewniane, z klejonki brzozowej.

    1. Kiedy montowac ? Jest po tynkach, nie ma gladzi (tam gdzie maja wogole
    byc) ani oczywiscie farby

    2. Jak montowac ?

    Parapet ma jakies 3,5cm grubosci, zostaje mi jakies 4-6cm do dołu ściany
    przy oknie. Domyslam sie ze te 5-6cm to nie idzie na piance tylko musze to
    albo nadlac albo podmurować. Moge wlozyc tam twardy styropian i zalać klejem
    do styropianu ? Moge wykorzystac resztki zapraw gotowych (klej do plyt
    gipsowych, zaprawa tynkarska) zaprawa tradycyjna (jakis cement i piach
    jeszcze jest), kawalki bloczkow (silikat) ? Ile cm zostawic na sama juz
    pianke montazowa ?

    Wiem ze 1/3 maks dlugosci parapetu moze wystawac ponad sciane. Montowac na
    piance czy kleju (drewniany parapet) ? Jesli pianka to niskorozprężna ?

    Pozdrawiam

    Kane

  • 2. Data: 2009-01-29 17:06:32
    Temat: Re: parapety - jak i kiedy montowac
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > 1. Kiedy montowac ? Jest po tynkach, nie ma gladzi (tam gdzie maja wogole
    > byc) ani oczywiscie farby

    Aha - wilgotnosc w domu chyba juz ok - tynki maja miesiac, wylewki z dwa
    miesiace - ogrzewane bylo do 6-10stopni i wietrzone (went mech)

    Kane

  • 3. Data: 2009-01-29 17:23:05
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kane" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > piance czy kleju (drewniany parapet) ? Jesli pianka to niskorozprężna ?

    Ja co prawda robiłęm parapety marmurowe, ale miałem podobną sytuację.
    Zalałem te brakujące centymetry, zostawiłem chyba na gr. parapetu plus 1cm.
    Zalałem z minimalnym spadkiem, a zostawiłem 1cm bo parapety są wcięte po
    rogach, więc jak nałożysz klej to kładziesz parapet na drutach (chyba 8mm) i
    wsuwasz parapet po tych drutach i klej ci się nie rozmazuje. Dosuwasz,
    wyciągasz druty i parapet opada ze 3mm i tyle zostaje pomiedzy ramą okna a
    parapetem. Wypełnia się to silikonem i jest cacy.
    Nie radze montować na piankę zwłaszcza gdy jest jej sporo, bo na parapecie
    czasem wypada stanąc więc lepiej żeby był stabilny. Nie kleimy na styk aż do
    ramy okna bo wszystko "chodzi" pod wpływem temp. więc lekki luz potrzebny,
    a szczelinę 3-4mm elegancko się wypełnia silikonem.

    Pozdro
    J23

  • 4. Data: 2009-01-29 18:07:49
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Znajomy robi mi parapety - drewniane, z klejonki brzozowej.
    >
    > 1. Kiedy montowac ? Jest po tynkach, nie ma gladzi (tam gdzie maja wogole

    [cut]

    Mam parapety drewniane montowane na piance (mur był pod skosem - wielka
    płyta) i od 10 lat nic złego się nie wydarzyło, nie widaćżadnych pęknięć
    przy obróbkach gipsowych przy parapecie.

  • 5. Data: 2009-01-30 06:31:56
    Od: "marekjan" <m...@o...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do ramy okna bo wszystko "chodzi" pod wpływem temp. więc lekki luz
    > potrzebny, a szczelinę 3-4mm elegancko się wypełnia silikonem.

    Ja parapet położyłem na małych drewnianych klockach
    Na odpowiedniej wysokości i spadku.
    W przestrzeń pod parapetem wstrzyknąłem piankę
    obciążając górę parapetu ciężkim kowadłem.
    Wyniki- parapety niezbyt długie (do 120 cm) OK
    ni cię nie jdzieje, można stanąć, bez problemów
    Problem jest z długim parapetem gdyż pianka mocno pręży
    i mnie wypchnęło przy oknie parapet do góry.
    Ma nieprzewidziany za duży spadek. Ale się trzyma
    i na razie tak będzie. Acha, jest "ciepły" czego absolutnie
    nie mogłem powiedzięć po parapetach kładzionych na klej
    do glazury na murze.
    Powodzenia!
    T.

  • 6. Data: 2009-01-30 10:12:03
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marekjan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ma nieprzewidziany za duży spadek. Ale się trzyma
    > i na razie tak będzie. Acha, jest "ciepły" czego absolutnie
    > nie mogłem powiedzięć po parapetach kładzionych na klej
    > do glazury na murze.

    Owszem marmur jest zimny, ale ja się do parapetu nie przytulam.
    Kwiatki nie lubią jak im za mocno w dupkę grzeje.
    Nie żebym był przeciwnikiem drewna, ale marmur jest trwalszy i praktycznie
    nie wymaga konserwacji - wystarczy na początku pociągnąć specyfikiem który
    wypełnia mikroszczeliny.
    Bez problemu wtedy wszystko się zmywa.
    Co do drewna, to trzeba co pare lat malować, jeśli polakierowany to gdy
    trochę pobędzie na nim woda może się odbarwić. A poza tym drewno pod wpływem
    wilgoci i temperatury różnie się zachowuje, więc nie ma pewności że się nie
    odkształci. Co do ceny to chyba jest podobnie, no chyba że mamy drewno a
    znajomy robi to wtedy wychodzi taniej.

    Pozdro
    J23

  • 7. Data: 2009-01-30 10:48:17
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > odkształci. Co do ceny to chyba jest podobnie, no chyba że mamy drewno a
    > znajomy robi to wtedy wychodzi taniej.

    Mi wychodzi ~55-65zl za metr z montażem i wszystkimi materialami. Brzoza,
    klejonka, 4cm chyba wyjdzie gotowa (grubosc).

    Marmury i inne kamienie na parapetach coz u nas odpadly bo kojarza mi sie z
    wszelkimi urzędami - ZUSy, skarbówki, Izby rzemieslnicze, wydzialy
    architektury, komisariaty...wiec zdecydowalismy sie drewno. Mam nadzieje ze
    nie bede zalowal ;)

    Dzieki wszystkim za rady dotyczace montazu, troche sie rozjasnilo.

    Pozdrawiam

    Kane