  • 1. Data: 2011-03-26 18:08:44
    Temat: pękanie owoców brzoskwiń
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Trzy lata temu posadziłem brzoskwinię (którą nabyłem w charakterze
    nektaryny) ;)
    Owoce ma niezbyt wielkie, zielonkawobiałe i co roku wszystkie (albo
    prawie wszystkie) pękają wzdłuż szwu. Pęknięcia pogłębiają się w miarę
    wzrostu owoców. Na innej brzoskwini (red haven) to zjawisko nie występuje.

    Czy jest to jakaś choroba, czy też wpływ warunków zewnętrznych?
    Zastanawiam się, czy warto dać jej jeszcze jedną (czwartą) szansę, czy
    ją usunąć?

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 2. Data: 2011-03-26 20:34:41
    Temat: Re: pękanie owoców brzoskwiń
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "cyklista" <c...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jest to jakaś choroba, czy też wpływ warunków zewnętrznych?
    > Zastanawiam się, czy warto dać jej jeszcze jedną (czwartą) szansę, czy ją

    W jakiej odległości od siebie rosną?
    Pozdrawiam orientacyjnie
    skryba

  • 3. Data: 2011-03-26 22:06:56
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 26.03.2011 21:34, skryba ogrodowy pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > W jakiej odleg?o?ci od siebie rosn??
    > Pozdrawiam orientacyjnie
    > skryba

    Nie mierzyłem dokładnie, ale jakieś 12 m

  • 4. Data: 2011-03-26 22:31:13
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 26.03.2011 23:06, cyklista pisze:

    > Nie mierzyłem dokładnie, ale jakieś 12 m
    Dodam, że te pęknięcia są na całej długości szwu i pojawiają się na
    długo przed dojrzewaniem.

  • 5. Data: 2011-03-27 21:02:17
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > owoców. Na innej brzoskwini (red haven) to zjawisko nie występuje.
    >
    > Czy jest to jakaś choroba, czy też wpływ warunków zewnętrznych?

    Może to być cecha odmianowa. Może też nadmiar wody.
    Pamiętaz nazwę tej odmiany?

    > Zastanawiam się, czy warto dać jej jeszcze jedną (czwartą) szansę, czy ją
    > usunąć?

    Usunąć zawsze zdążysz. Możesz jadnak spróbować zaszczepić na niej
    tą drugą odmianę. Warto wykonać to do końca tego miesiąca.
    W razie gdybyś zapomniał jak się to robi - małe przypomnienie:
    http://www.youtube.com/watch?v=qTtXmBVsolY
    Pozdrawiam pogodnie
    skryba

  • 6. Data: 2011-03-28 08:46:25
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    W dniu 27.03.2011 23:02, skryba ogrodowy pisze:
    > U?ytkownik "cyklista"<c...@i...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mo?e to byae cecha odmianowa. Mo?e te? nadmiar wody.
    > Pamietaz nazwe tej odmiany?
    Jak już wspomniałem kupiłem ją jako Nektarynę Harco, ale nektaryną nie
    jest i trudno mi rozpoznać, jaka to odmiana.

    > Usun?ae zawsze zd??ysz.
    Miejsca za dużo nie mam, a zależało mi na nektartynie.
    Mo?esz jadnak spróbowaae zaszczepiae na niej
    > t? drug? odmiane.
    Co do szczepienia brzoskwiń, to obiło mi się o uszy, że w przypadku
    niektórych odmian nie jest to legalne ;) , ale być może sprbuję, tylko
    czy zrazy obcięte teraz przyjmą się jeszcze?

    Warto wykonaae to do konca tego miesi?ca.
    > W razie gdyby? zapomnia? jak sie to robi - ma?e przypomnienie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=qTtXmBVsolY
    Dzięki na linka. Fajnie pokazane. Kiedyś szczepiłem wiśnię przez
    okulizację i jedno oczko z 3 się przyjęło, ale zamiast pędu wyrósł z
    niego kwiat.

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 7. Data: 2011-03-28 09:39:45
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > czy zrazy obcięte teraz przyjmą się jeszcze?

    Wykonasz - się dowiesz.
    Pozdrawiam doświadczalnie
    skryba