  • 11. Data: 2009-08-27 19:16:31
    Temat: Re: pęknięcia betonu na balkonie, czym zabezpieczyć na zimę?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysiek napisal:
    > proszę bardzo:
    > http://stud.wsi.edu.pl/~jelonekk/balkon/

    Chyba ci balkon dolem zazbroili i plyta sie odlamala.
    Jak wysoko to jest? Dom jednorodzinny czy wielorodzinny?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 12. Data: 2009-08-27 19:58:59
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > a czy póki co nie wystarczyła by sama folia? W przyszłym roku planuję
    > zakup większej ilości kafelek...

    Tak czy siak dobrze byloby czyms zalepic samo pekniecie (odrobina kleju
    mrozoodpornego, elastycznego) i na to ewentualnie folia - no i nie pozwolic
    by w zimie duzo sniegu na tym zalegalo (ale to balkon, raczej zasp nie
    zostawisz). Byc moze te dzialania nie sa nadmiarowe, ale lepiej dmuchac na
    zimne.

  • 13. Data: 2009-08-28 03:32:01
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Jacek_P pisze:

    > Chyba ci balkon dolem zazbroili i plyta sie odlamala.
    > Jak wysoko to jest? Dom jednorodzinny czy wielorodzinny?

    balkon znajduje się na wysokim parterze (1,8 m nad ziemią).

    --
    Krzysiek

  • 14. Data: 2009-08-28 06:07:50
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Sie, 21:58, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    > by w zimie duzo sniegu na tym zalegalo (ale to balkon, raczej zasp nie
    > zostawisz). Byc moze te dzialania nie sa nadmiarowe, ale lepiej dmuchac na

    Moim skromnym zdaniem trzeba by zakleić rysę "żywicą"...
    Czyli kątówką poszerzyć rysę, naciąć prostopadle odcinki w które
    wklejone będą pręty zbrojeniowe (fi 6 mm) i zalać wszystko preparatem
    żywicznym do napraw betonu. Potem odczekać z miesiąc minimum i
    obserwować czy dalej nie pęka (może w innym miejscu). Jeżeli pęka to
    znaczy że pewnie niechybnie będzie katastrofa budowlana (no bo znaczy
    to że balkon sie znacznie ugina pod ciężarem)....
    Jeżeli będzie ok. to normalnie daj na to płytki czy to co tam chcesz
    albo poczekaj na "lepsze czasy".

    Żadnych "folii w płynie" nie stosuj.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 15. Data: 2009-08-28 06:11:54
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On 27 Sie, 21:58, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w
    > wiadomościnews:h76lj9$86d$1@news.onet.pl...

    >Moim skromnym zdaniem trzeba by zakleić rysę "żywicą"...

    W poprzednim zdaniu oczywiscie mialo byc w miejscu "dzialania nie sa
    nadmiarowe", "dzialania sa nadmiarowe". Ja sie w ogole zastanawiam czy
    rzeczywiscie cokolwiek trzeba ztym robic, woda jak wejdzie to ma sie gdzie
    rozprezac.

  • 16. Data: 2009-08-28 06:57:19
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 28 Sie, 08:11, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > W poprzednim zdaniu oczywiscie mialo byc w miejscu "dzialania nie sa
    > nadmiarowe", "dzialania sa nadmiarowe".

    Jakakolwiek rysa biegnąca od krawędzi do krawędzi jest mocno
    niepokojąca. W zasadzie ta płyta (wylewka) jest odkrojona na całej
    długości i trzyma się tylko na zbrojeniu (jeżeli jest). Można by tą
    rysę potraktować jako naturalną dylatację, ale wtedy trzeba by
    przenieść tą dylatację na płytki, co pewnie fajnie by nie wyglądało.
    Ale to wszystko pod warunkiem że konstrukcja tego balkonu to wytrzyma
    (wylewkę + płytki + kilka osób).

    >Ja sie w ogole zastanawiam czy
    > rzeczywiscie cokolwiek trzeba ztym robic, woda jak wejdzie to ma sie gdzie
    > rozprezac.

    Żartujesz sobie chyba...
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 17. Data: 2009-08-28 07:24:13
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    >Żartujesz sobie chyba...

    Żartujesz sobie chyba...

  • 18. Data: 2009-08-28 08:07:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Krzysiek napisal:
    > balkon znajduje się na wysokim parterze (1,8 m nad ziemią).

    Ciekawe jest, czy pekla wylacznie ta wspomniana przez ciebie
    wylewka, czy tez ciezar wylewki tak ugial plyte, ze pekniecie
    idzie tez przez nia. Jezeli tylko wylewka, to sprawa jest
    raczej kosmetyczna, jezeli plyta - to raczej stawianie filarkow
    podporowych moze cie czekac.

    A co sie dzialo z ta wylewka przez te dwa lata od czasu
    jej wylania? To pekniecie bylo wczesniej i sie poszerzylo,
    czy tez dopiero teraz peklo?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 19. Data: 2009-08-30 18:35:36
    Od: "Lech R" <l...@g...pl>

    Proponuję wezwać inżyniera na miejsce, jeśli trzeba to zrobić odkrywkę.
    Sprawa jest o tyle niepokojąca, że pęknięcie przebiega na całej długości co
    sugeruje albo - że wierzchnia wylewka "odjechała", albo że coś jest
    skaszanione w konstrukcji płyty balkonowej (np zbrojenie) i może Cię czekać
    niemiła niespodzianka jak pręty przerdzewieją.
    Coś musiało się stać że pęknięcie wyszło niedawno ( jeśli tylko wylewka,
    może balkon się ugiął i wrócił w fazie sprężystej i jest OK), jakieś
    nadmierne obciążenie albo co? Z tego zdjęcia można zgadywać, każda z diagnoz
    postawionych w tym wątku może być prawidłowa.
    Doradzam konsultację z uprawnionym inżynierem.
    Lech