  • 1. Data: 2010-07-05 08:56:31
    Temat: peknięta szyba
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    witam
    wybiłem sobie szybę w oknie podczas koszenia trawy, kamyczek zrobił
    piękną dziurkę jak od kuli snajpera, ale tylko w jednej szybie, druga
    nieruszona :-)
    choć skrzydło niewielkie (60x120 cm) to, koszt nowego pakietu to
    najtaniej jakieś 300 pln plus wymiana i dojazd jeszcze, a u
    autoryzowanego przedstawiciela to wolę nie pytać (jezierski) bo
    zaproponował wymianę całego skrzydła z ramą :-) w oknach są szprosy
    międzyszybowe co podraża koszt, a każdy chce wstawiać nowe, a nie
    wykorzystać te, które są
    myślę o samodzielnej naprawie (cięcie kosztów i ciekawe
    doświadczenie :-)), tylko:
    - czy wycięcie jednej szyby i wklejenie nowej spowoduje jakieś
    problemy (brak gazu w "nowym" pakiecie)?
    - czym kleić? silikon szklarski?
    - jak dobrać się do profila, tzn, jak wyjąć ramkę, żeby nie uszkodzić
    okleiny? profil elita thermo jezierski: http://www.ljkovo.cz/elitaczschoeco.jpg
    - i w ogóle co i jak robić :-)

    BTW pluję sobie w brodę, ze ubezpieczając dom pożałowałem paru złotych
    na dobezpieczenie okien :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2010-07-05 10:23:40
    Temat: Re: peknięta szyba
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 5 Lip, 10:56, s_13 <s...@i...pl> wrote:
> [...]
    > autoryzowanego przedstawiciela to wolę nie pytać (jezierski) bo
    > zaproponował wymianę całego skrzydła z ramą :-)
    Zaproponowal ale nie musisz wymieniac calosci.
    Niech przyjada i pomierza samo skrzydlo albo niech zrobia dokladnie
    takie jak poprzednio, podobno mamy komputery wiec na pewno wymiary
    tego twojego okna gdzies tam maja.

> [...]
    > wykorzystać te, które są
    > myślę o samodzielnej naprawie (cięcie kosztów i ciekawe
    Nie wyjdzie ci. Idz do jakiegos dowolnego szklarza. Moze cos doradzi.

> [...]
    > - czym kleić? silikon szklarski?
    > - jak dobrać się do profila, tzn, jak wyjąć ramkę, żeby nie uszkodzić

    Jesli zadajesz takie pytania to znaczy ze zupelnie nie wiesz co i jak.
    Nawet jak ci ktos wyklaruje jak rozebrac skrzydlo i jak rozkleic szybe
    zespolona to i tak ci sie wszystko polamie.
    Nie tedy droga.

    > BTW pluję sobie w brodę, ze ubezpieczając dom pożałowałem paru złotych
    > na dobezpieczenie okien :-)

    I tak bys na tym wyszedl gorzej wiec nie narzekaj, wyjmij te 300zl i
    kup nowe skrzydlo.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 3. Data: 2010-07-05 10:32:06
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Wymieniałem niedawno szybę w pękniętym oknie. Profil plastikowy
    wyjąłem za pomocą dłuta do drewna - włożyłem do oporu i mocne wygięcie
    - wkładanie na środku, trochę na siłę. Szybę zamówiłem na wymiar w
    całości w jedynym zakładzie w okolicy który robi szyby zespolone. - 82
    * 122 = 250 PLN
    Pewnie można się bawić z wymianą jednej szyby - może jakiś zwykły
    szklarz by to zrobił?. Trzeba pamiętać aby powietrze wewnątrz nie było
    mokre. - jeśli to zrobisz teraz (25 C 60 % h2o) to na bank będzie się
    wykraplać przy niskich temperaturach. Gdybym się uparł wymieniać jedną
    szybę to zrobiłbym 2 dziury w profilu aluminiowym i po wklejeniu nowej
    szyby spróbowałbym przedmuchać czymś suchym (np. argonem) po czym bym
    zasilikonował te dziury.
    Pozdr

  • 4. Data: 2010-07-07 12:57:20
    Od: s...@p...onet.pl

    > I tak bys na tym wyszedl gorzej wiec nie narzekaj, wyjmij te 300zl i
    > kup nowe skrzydlo.

    Przesadzasz i to grubo.
    Ubezpieczenie szyb od stłuczenia (z dowolnego powodu, a także np. luksfer,
    akwarium czy ceramicznej płyty grzewczej) kosztuje u mnie 24 zł za każdy 1
    tysiąc zł sumy ubezpieczenia. Po uwzględnieniu sumarycznych zniżek składki,
    realnie wychodzi ok. 15-20 zł.
    Sprawdź sam: http://tiny.pl/htcxs

    sadyl

  • 5. Data: 2010-07-07 20:15:41
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Przesadzasz i to grubo.
    > Ubezpieczenie szyb od st uczenia (z dowolnego powodu, a tak e np. luksfer,
    > akwarium czy ceramicznej p yty grzewczej) kosztuje u mnie 24 z za ka dy 1
    > tysi c z sumy ubezpieczenia. Po uwzgl dnieniu sumarycznych zni ek sk adki,
    > realnie wychodzi ok. 15-20 z .
    > Sprawd sam:http://tiny.pl/htcxs

    ... i dlatego właśnie pluję sobie w brodę... :-)
    ... a ubezpieczyłem nawet antenę sat...

    pozdrawiam
    s_13

  • 6. Data: 2010-07-07 20:45:03
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Profil plastikowy
    > wyjąłem za pomocą dłuta do drewna - włożyłem do oporu i mocne wygięcie
    > - wkładanie na środku, trochę na siłę.

    tego się obawiam, że uszkodzę okleinę, profil jest tak spasowany, że
    szczeliny nie widać, myślę o użyciu jakichś drewnianych narzędzi, i
    tak przyglądając się przekrojowi http://www.ljkovo.cz/elitaczschoeco.jpg
    , i patrząc na zamocowanie profila, to wydaje mi się, że najpierw
    powinienem docisnąć profil do szyby (gumowa uszczelka to umożliwia), a
    dopiero potem podważać, powinno udać się bez szkód :-) jakoś przecież
    fachowcom to się udaje :-)

    BTW obawiam się jednak, że mógł mieć rację szklarz, który stwierdził,
    że przy tej (wilgotnej) pogodzie, wypełnienie ramki (jakiś środek
    chłonący wilgoć) już się do niczego nie nadaje, ale nic to, koszt
    zwykłej szyby i silikonu niewielki, jak się nie uda samodzielna
    naprawa, to zamówię cały zespół :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 7. Data: 2010-07-08 22:34:37
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > ... i dlatego właśnie pluję sobie w brodę... :-)
    > ... a ubezpieczyłem nawet antenę sat...

    A po ch..? :)
    Antena tv-sat jest stałym elementem domu/mieszkania i nie potrzeba jej
    doubezpieczać.
    Przynajmniej u mnie :)

    sadyl

  • 8. Data: 2010-07-09 10:07:42
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > A po ch..? :)
    > Antena tv-sat jest stałym elementem domu/mieszkania i nie potrzeba jej
    > doubezpieczać.
    > Przynajmniej u mnie :)

    u mnie nie jest... :-(
    poza tym to jest antena do internetu sat, kosztuje z konwerterem 1500
    PLN, jak mi silny wiatr uwali i roztrzaska o ziemię, albo złodziejski
    menel rzuci kamieniem, to wolałbym nie wydawać znowu kasy...
    a roczny koszt ubezpieczenia od pełnej wartości to 14 PLN :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 9. Data: 2010-07-09 12:24:47
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > menel rzuci kamieniem, to wolałbym nie wydawać znowu kasy...
    > a roczny koszt ubezpieczenia od pełnej wartości to 14 PLN :-)

    Zmień ubezpieczalnię, a jak jesteś z okolic Trójmiasta to zadzwoń do mnie :)
    U mnie, wchodząc w zakres ubezpieczenia domu/mieszkania wraz ze stałymi
    elementami, ubezpieczenie anteny TV/Sat/Net od zdarzeń losowych + wandalizm
    kosztuje ~0,70 zł za 1 tys sumy ubezpieczenia. Po uwzględnieniu sumarycznych
    zniżek - realnie wychodzi <0,50zł :)
    Ciekawe, ile płacisz za cały dom ? :)
    Porównaj z http://tiny.pl/htcxs

    sadyl

  • 10. Data: 2010-07-09 12:40:38
    Od: "sadyl" <s...@p...onet.pl>

    > U mnie, wchodząc w zakres ubezpieczenia domu/mieszkania wraz ze stałymi
    > elementami, ubezpieczenie anteny TV/Sat/Net od zdarzeń losowych + wandalizm
    > kosztuje ~0,70 zł za 1 tys sumy ubezpieczenia.

    SORKI!!!
    Niechcący skłamałem.
    Instalacja antenowa JEST STAŁYM ELEMENTEM domu/mieszkania, natomiast same anteny
    są RUCHOMOŚCIAMI (trochę to głupie, ale tak jest w OWU. Z drugiej strony -
    doskonale rozumiem, dlaczego... :)
    Czyli ubezpieczenie ich od zdarzeń losowych + wandalizm kosztuje ok 1,10 zł za 1
    tys sumy ubezpieczenia (realnie ok. 70-80 gr)

    pozdrawiam
    sadyl