  • 1. Data: 2010-02-22 19:13:46
    Temat: pełne szambo w 3 tygodnie?
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    mieszkamy w nowym domu od 1 stycznia :)
    Szambo ma 10m3 i pod koniec stycznia było pełne. troche nas to zdziwiło ale
    myśle że nazbierało sie przez rok budowy. Dzis zaglądam i prawie 90%.
    Czy to możliwe że do betonowego szamba jakoś dostaje sie woda?
    Czego szukac i co z tym zrobic?

  • 2. Data: 2010-02-22 19:21:42
    Temat: Re: pełne szambo w 3 tygodnie?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ale myśle że nazbierało sie przez rok budowy. Dzis zaglądam i prawie 90%.
    > Czy to możliwe że do betonowego szamba jakoś dostaje sie woda?

    Sprawdż ile zużyłes wody w tym okresie.
    Ok 10m3 to zużywaja 2 osoby miesiecznie.
    Wiec by sie zgadzało mniej wiecej

    Kris

  • 3. Data: 2010-02-22 19:25:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Rafał pisze:
> [...]
    > myśle że nazbierało sie przez rok budowy. Dzis zaglądam i prawie 90%.
    > Czy to możliwe że do betonowego szamba jakoś dostaje sie woda?

    Może porównaj swoje przypuszczenia odnośnie ilości ścieków ze wskazaniem
    licznika na wodę... z grubsza się powinno zgadzać :-). U mnie -
    czteroosobowa rodzina - na miesiąc idzie ok 20 m3... i tyle mniej więcej
    idzie do kanalizacji... nie sądzę, że do szamba szłaby jakaś mniejsza
    ilość. To raczej normalne, że się szambo szybko zapełnia, chyba... że
    zrobisz specjalnie nieszczelne :-)

  • 4. Data: 2010-02-22 19:28:47
    Od: "NEWS" <e...@o...pl>

    Zobacz ile zużyłeś wody przerz ten okres na wodomierzu może to wyjaśni
    sprawę??

  • 5. Data: 2010-02-22 20:50:01
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Czy to możliwe że do betonowego szamba jakoś dostaje sie woda?

    Oczywiście. Nie ma za bardzo szans by kręgi na łączeniach były szczelne.

    > Czego szukac i co z tym zrobic?

    IMHO jeśli ktoś robi betonowe szambo to z góry zakłada, że chce mieć nieszczelne.
    Czyli taki trochę osadnik - nadmiar wody ma wejść w glebę. Wypompowuje się raz w
    roku. Jak się chce mieć szczelne to trzeba dać plastykowy "kanister".

  • 6. Data: 2010-02-23 07:01:37
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    ok to placicie za scieki 150zl miesiecznie? to rozbój

  • 7. Data: 2010-02-23 08:11:55
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Rafał pisze:
    > ok to placicie za scieki 150zl miesiecznie? to rozbój

    U mnie w gminie - gdzie buduję - jeden wóz asenizacyjny kosztuje ok 80
    zł - chyba 8 kubików, ale gmina to póki co pono dotuje i naciska, żeby
    kto może, zrobił sobie kanalizacje - sieć jest.
    Są zamysły, żeby przestać dotować wywóz nieczystości i wtedy jeden wóz
    ma kosztować 280 zł. Oczyszczalni ekologicznej nie można sobie zrobić,
    bo teren chroniony - natura 2000.

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 8. Data: 2010-02-23 08:14:42
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    William Bonawentura said the following on 22.02.2010 21:50:
> [...]
    roku. Jak się chce mieć szczelne to trzeba dać plastykowy "kanister".

    Jestes w mylnym błędzie.
    S.

  • 9. Data: 2010-02-23 08:29:51
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Są zamysły, żeby przestać dotować wywóz nieczystości i wtedy jeden wóz ma
    > kosztować 280 zł.

    spokojnie... jak przestaną dotować (dopłacać zo ZUKu który pewnie jest ich
    własnością)
    to pojawią się inni gówno-operatorzy za rozsądną cenę
    okres przejciowe może być jednak bolesny (albo śmierdzacy)

    > Oczyszczalni ekologicznej nie można sobie zrobić, bo teren chroniony -
    > natura 2000.

    porozmawiaj z porzadną firmą, która stawia oczyszczalnie ścieków a nie
    szamba z przelwem do rozsączu

    jeden taki mi powiedział, że może postawić oczyszczalnie nawet na środku
    zbiornika wody pitnej
    (bez jego skażenia oczywiscie)

    bardziej stawiałbym tu na niekompetencje i/lub korupcje urzędników
    i/lub ochronę "własnej" inwestycji - chcą podłaczyć wszystkich do kanalizy
    żeby kasę za ścieki łoić

    złóż zgłoszenie budowy z wszystkimi potrzebnymi papierami,
    badaniami geologicznymi,
    przedstaw im projekt oczyszczalni, która nie zanieczyszcza wód gruntowych,
    z atestami ekologicznymi i normami, tak zeby nie mieli sie do czego
    przyczepić
    i zobaczysz czy Ci odmówią i jaka będzie podstawa prawna ich decyzji

  • 10. Data: 2010-02-23 08:47:00
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Oczyszczalni ekologicznej nie mo na sobie zrobi ,
    > bo teren chroniony - natura 2000.

    ej tam... niech gmina znajdzie lepszy powód, bo tu nie ma racji, POŚ z
    założenia nie ma wpływu na środowisko, to co wychodzi z rury to
    powinna być woda w 2 klasie czystości, a ilość przerabianych ścieków
    jest poniżej limitu (5 czy 7m# na dobę, już nie pamiętam), a poza tym
    same odpadki organiczne, ulegające biodegradacji :-) jedynym powodem
    zakazu może być planowana budowa kanalizacji, ale rzeczywiście
    planowana, a nie taka na "być może kiedyś", tak wiec odwołaj się od
    zakazu... albo w ogóle olej gminę i zgłaszaj budowę do starostwa :-),
    bo to ono maja coś do powiedzenia w tym temacie
    ja mieszkam w otulinie rezerwatu przyrody, o Natura 2000 nie wspomnę,
    gmina też coś tam bąkała, ale z podaniem konkretnego przepisu
    zakazującego budowy POŚ jakoś długo szło, złożyłem zgłoszenie zamiaru
    budowy do starostwa, gdzie był zapis o ilości przerabianych ścieków
    poniżej 7m3 (czy też 5m3, już nie pomnę) na dobę i braku szkodliwego
    oddziaływania na środowisko, i nie było problemów, po miesiącu
    zacząłem budowę... :-)

    pozdrawiam
    s_13