  • 11. Data: 2009-07-14 09:59:22
    Temat: Re: pestki moreli
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Ikselka wrote:

    > Ale wiesz, że dziennie można zjeść tylko 2 jądra pestek moreli? -

    każda osoba mądra, pamięta - dwa jądra!

    moon

  • 12. Data: 2009-07-14 10:49:48
    Od: l...@o...pl

    > Ratunek od zatrucia cjankami - wymuszone oddychanie.

    Karbonylki.Jest tego paskudztwa dość,dobrze,że w pestkach niewiele.Nawet wino
    wiśniowe i czeremchowe robię z pestkami,nalewki też.
    Ale nogę poparzyło mi jakieś zielsko,ani dyptam,ani barszcz.
    mirzan

  • 13. Data: 2009-07-14 14:22:20
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    Panslavista wrote:

> [...]
    .html

    > To samo ze śliwek, wiśni, migdałów - no chyba, żeby je wyprażyć.

    Oczywiście surowych migdałów nikt nie je... :-)

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 14. Data: 2009-07-14 17:54:16
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

    > Oczywiście surowych migdałów nikt nie je... :-)

    Dlaczego?Czy ktoś sobie wyobraża,że po rozłupaniu pestki brzoskwini czy migdałka
    lecę go upiec?Z tą trucizną to takie same bajki,jak z dyptamem,co się zapala,
    płonąc do ludzi gada i czort wie co jeszcze wyprawia.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 15. Data: 2009-07-15 02:35:12
    Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com>

    mirzan wrote:

    > Dlaczego?Czy ktoś sobie wyobraża,że po rozłupaniu pestki brzoskwini czy migdałka
    > lecę go upiec?Z tą trucizną to takie same bajki,jak z dyptamem,co się zapala,
    > płonąc do ludzi gada i czort wie co jeszcze wyprawia.

    Przecież postawiłem śmieszka na końcu...

    Pozdrowienia,
    Michał

  • 16. Data: 2009-07-17 12:03:12
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > hmm, czytałem że ludzie jedzą po 15 a nawet 30 dziennie i nic im nie
    > jest...
    >

    > a z sadownikami to dobry pomysł, choć też nie łatwo będzie znaleźć do nich
    > kontakt, ale po nitce do kłębka i może jakoś znajdę pestki

    A tak z ciekawości w jakim celu masz zamiar jeść te pestki (nigdy
    nie próbowałem).
    Są szczególnie smaczne? czy zdrowe na coś?

  • 17. Data: 2009-07-17 12:39:55
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > każda osoba mądra, pamięta - dwa jądra!

    Po raz pierwszy w życiu nastawiłem właśnie nalewkę z wisni. Korzystąc z
    internetowych przepisów zalałem CAŁE (a więc z pestkami) wisnie spirytusem+
    woda i cukrem.
    Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
    poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach (których
    jest duzo!) cyjanowodór.
    Opinie??

    p47

  • 18. Data: 2009-07-17 13:09:09
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
    > poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach

    Poszukaj danego przeze mnie, rok lub dwa lata temu, przepisu likieru na
    pestkach wiśniowych.

  • 19. Data: 2009-07-17 19:39:15
    Od: "mirzan" <l...@o...pl>

> [...]
    > Po przeczytaniu powyższej dyskusji poczułem sie nieco zaniepokojony,
    > poniewaz podejrzewam, że do cieczy przejdzie tez zawarty w pestkach (których

    Oj,przejdzie cyjanowodorem.Zlej wszystko razem z owocami do butli 5 litrowej,
    po sam korek.Jeśli zostanie wolne miejsce,uzypełnij spirytusem,po samą zakrętkę.
    Prześlij na mój adres,pokryję koszta przesyłki.
    Pozdrawiam.Mirzan

  • 20. Data: 2009-07-18 07:47:39
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > po sam korek.Jeśli zostanie wolne miejsce,uzypełnij spirytusem,po samą
    > zakrętkę.
    > Prześlij na mój adres,pokryję koszta przesyłki.
    > Pozdrawiam.Mirzan

    Nie słuchaj Mirzan.
    To trzeba koniecznie zutylizować
    Ja się tym zajme profesjonalnie. Pokryje koszty utylizacji. Prześlij ten
    5litrowy pojemnik zapełniony nalewką na mój adres.
    Mirzan to amator- tyulko ja dokonam profesjonalnej utylizacji.

    Krzysiek