  • 21. Data: 2009-03-27 07:55:59
    Temat: Re: sen szalonego instalatora
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Mar, 15:30, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:9179ca65-e2b6-4d13-b97d-eb3d89f57092@
    e12g2000vbe.googlegroups.com...

    > O farelce nie mowimy.
    Przecież właśnie mówimy:
    "> jak zakrecisz kalaf. i włączysz farelke to i tak zabulisz za CO
    normalnie
    "

    > Za CO zaplacisz mniej.
    Zapłacisz więcej, lub co najmniej tyle samo. Dlaczego? a no dlatego że
    farelką podgrzejesz do tej samej temperatury. Dodatkowo wzmożone ruchy
    powietrza (farelka) przyspieszą wyparowywanie cieczy z kapilary
    podzielnika. Efekt taki że w/g podzielnika wyjdzie że zużyłeś ciepła
    więcej niż sąsiedzi. Koszt ogólny (ten do podziału) będzie mniejszy bo
    spółdzielnia rozlicza się z ciepłownią w/g faktycznie zużytego ciepła
    (różnica między ilością wchodzącą a wychodzącą). Więc po przeliczeniu
    sąsiedzi zapłacą mniej a Ty więcej.
    ;-)

    > Sąsiedzi zaplacą za CO tyle
    > samo, albo wiecej (w zaleznosci od tego co sie stanie z nadmiarowym
    > cieplem).

    Nie ma nadmiarowego, mówimy o sytuacji gdzie wszyscy nagrzali do tej
    samej temperatury, tylko że Ty nagrzałeś farelką podczas gdy
    "kalafiory były zakręcone".
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 22. Data: 2009-03-27 08:17:02
    Temat: Re: [piatek] sen szalonego instalatora
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Szalbierz" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:gqgs2v$5r5$1@news.task.gda.pl...

    > Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Podzielnik jest na odparowywanie cieczy, więc działa cały czas, nawet w
    > lecie :)

    Wyparkowe to podzielniki starego typu wypierane przez elektroniczne.

  • 23. Data: 2009-03-27 08:26:07
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Wyjeżdżam na zimę i zakręcam wszystkie kaloryfery.
    > Jaki jest bilans?
    > 1. Ja prawie nic nie płacę, za to moi sąsiedzi płacą wyższe rachunki.

    masz zimno w domu wiec podzielniki wolniej parują

  • 24. Data: 2009-03-27 10:06:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >Zapłacisz więcej, lub co najmniej tyle samo. Dlaczego? a no dlatego że
    >farelką podgrzejesz do tej samej temperatury.

    Farelka podgrzejesz kaloryfer do tej samej temperatury jak to robi woda z
    CO?

    >Dodatkowo wzmożone ruchy
    >powietrza (farelka) przyspieszą wyparowywanie cieczy z kapilary
    >podzielnika.

    Ale bzdura.

    >Efekt taki że w/g podzielnika wyjdzie że zużyłeś ciepła
    > więcej niż sąsiedzi.

    Oczywiscie domorosly fizyku, oczywiscie...

    Jest, ale niedostrzegalne dla Ciebie.

  • 25. Data: 2009-03-27 10:09:44
    Od: "Tmek" <g...@o...pl>

    Ghost wrote:
    > Użytkownik "Tmek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdura - jeszcze niedawno mieszkalem w bloku z lat 80 z dokladnie
    > takimi samymi rurami.

    Nie chodzilo mi o to jak sa prowadzone ale to to ze od czasu do czasu sa
    remonty i wymiana instalacji.
    A tu moze za tym przemawiac wstawiony zawor z termostatem.

    pzdr
    Tmek

  • 26. Data: 2009-03-27 10:13:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie chodzilo mi o to jak sa prowadzone ale to to ze od czasu do czasu sa
    > remonty i wymiana instalacji.
    > A tu moze za tym przemawiac wstawiony zawor z termostatem.

    Ok, zawor wyglad na nowy, ale rury na stare - pewnie ktos wymienil zawor bo
    bylo zimno, co oczywiscie nie pomoglo.

  • 27. Data: 2009-03-27 11:27:41
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:3fb94149-f53e-4a8e-a172-b4dcdfe75673@
    h5g2000yqh.googlegroups.com...

    e12g2000vbe.googlegroups.com...

    > Farelka podgrzejesz kaloryfer do tej samej temperatury jak to robi woda z
    > CO?

    Może i jest to jakiś argument, choć nie zauważyłem drastycznego spadku
    zużycia w lecie ...
    Być może masz rację i zapłacę trochę mniej niż przy odkręconym
    kalafiorze. Jeżeli jednak miał bym za zimno i chciałbym się dogrzać
    farelką to już ewidentnie i podzielnik wykaże więcej i ja zapłacę
    więcej.
    ;-)

    > Ale bzdura.

    niby czemu?

    > Jest, ale niedostrzegalne dla Ciebie.

    Oczywiscie domorosly fizyku, oczywiscie...
    ;-)

    Nie ma nadmiarowego ciepła które zwiększy rachunek sąsiadom, bo
    podgrzewając farelką wprowadzasz ciepło o które będzie MNIEJSZE
    zużycie ciepła w całym bloku.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 28. Data: 2009-03-27 11:36:10
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]

    >kalafiorze. Jeżeli jednak miał bym za zimno i chciałbym się dogrzać
    >farelką to już ewidentnie i podzielnik wykaże więcej i ja zapłacę

    Zastepujac grzanie kaloryferem, grzaniem farelka - oplaty za CO sporo
    spadna, wzrost parowania z powodu farelki bedzie zaden, albo znikomy, spadek
    z powodu przykrecenia kaloryfera bedzie znaczacy.

    >niby czemu?

    Bo to sie przelozy na 2gr na rok.

> [...]

    >Nie ma nadmiarowego ciepła które zwiększy rachunek sąsiadom, bo
    >podgrzewając farelką wprowadzasz ciepło o które będzie MNIEJSZE

    Jesli dokladnie zastapisz cieplo CO za pomoca farelki.

  • 29. Data: 2009-03-27 11:54:45
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Ok, zawor wyglad na nowy, ale rury na stare - pewnie ktos wymienil zawor
    > bo bylo zimno, co oczywiscie nie pomoglo.

    Prędzej była akcja w spółdzielni wymiany zaworów.

  • 30. Data: 2009-03-27 12:43:44
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Jacek "Plumpi" napisał(a):

    > No dobra. Teraz do rzeczy.
    > Przypuszczam, że jest to ostatnia, najwyższa kondygnacja.

    Jeśli tak, po po kiego grzyba obie rury idą jeszcze do sufitu?

    > Jeżeli tak to grzejnik jest podłączony jak najbardziej prawidłowo :)

    Pod warunkiem, że rurka pionu jest zapchana między podłączeniami? :-)

    BTW mam mieszkanie na ostatniej kondygnacji i grzejniki podłączone są "klasycznie".

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP