  • 31. Data: 2009-03-15 16:45:34
    Temat: Re: piec
    Od: z...@f...pl

    > dzięki za uwagi. (w temacie jestem zielony.)
    >
    > co do pieca - pisałem faktycznie o węglowym, ale dlatego, że rozważam
    > niewprowadzanie gazu do budynku.
    > trafiają do mnie argumenty o miejscu potrzebnym na węgiel i
    > codziennych rytuałach. nie wiem też, jak to naprawdę jest z tymi
    > "automatami na węgiel" (że się tak wyrażę:), coś tam czytałem o
    > problemach z jakimiś zaślepkami, ślimakami itp.
    > a możecie mi wskazać jakis konkretny model pieca gazowego? (poglądowo,
    > oczywiście).

    ..palę od dwóch lat ekogroszkiem i polecam. Żadnych rytuałów nie ma. Sypiesz raz
    na 8 dni 125 kg (dom 170m2 dobrze ocieplony, większość podłogówka) i masz
    święty spokój. Tylko dureń pali miałem, bo to ani wcale taniej, a roboty i brudu
    codziennego co nie miara. Nasmrodzi to dookoła potwornie. Masz trochę klasy to
    po prostu nie wypada, to obciach. Ale warunek piwnica albo pomieszczenie przy
    garażu. W tym sezonie spaliłem dopiero 2,5 t ekogroszku, a w kominku paliłem
    tylko 3 dni jak było poniżej -20stC, żeby nie zmieniać parametrów na piecu. Mam
    piec ELEKTROMET 15 kW i pracuje na 15% swojej mocy, grzejąc również CWU. Nie
    słuchaj tych pseudo doradców co będą Ci mówić, że 25 kW musi być- to bzdury.

    > i jeszcze jedno - na ile kominek byłby funkcjonalny? wyobrażam sobie,
    > że przy tej powierzchni (przy dużym chłodzie) może to być znaczący
    > wkład w ogrzewanie. pytanie - jaki system zastosować, macie jakieś
    > propozycje?

    ..kominek to zawsze fajna rzecz, najlepiej nieskomplikowany, Byle z szybą.Pzdr

  • 32. Data: 2009-03-15 16:52:46
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Madralo??
    > Czytac nie umiesz?? Masz jakies kompleksy??
    > Ogrzanie domu blisko 200m^2 w pierwszym sezonie przez cztery miesiace
    > kwota 1600zl uwazasz za szczyt luksusu i bogactwa?? Ile wegla kupisz za
    > 1600zl?? 2,5 t? Jak dlugo popalisz taka iloscia w takim domu utrzymujac
    > stala temperature na poziomie 21C + CWU?? Jak Tobie wychodzi taka roznica,
    > to trzeba bylo myslec o oszczednosciach na etapie projektu instalacji i
    > ocieplenia, a nie chrzanic o madralach.

    Wielki mi luksus i bogactwo ogrzewanie gazowe :-) Kto do szeregowca wniesie
    te 2.5t wegla? Kto to będzie wsypywał ? Może jak ktoś ma kilkaset metrów to
    zaoszczędzi ale też się natyra.
    Szkoda w ogóle brać pod uwagę inne źródłą ciepła niż gaz.

  • 33. Data: 2009-03-15 23:07:40
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Tim pisze:
    > a myslisz ze ile bedzie kosztowac ogrzanie tego weglem?
    > 50 zl?
    > Bedzie porownywalne. Grzeje ekogroszkiem powierzchnie 200 m2 i zuzywam
    > 600-700kg miesiecznie.
    > To jest koszt okolo 500 - 600 zł. Wlasnie zakupilem kociol na gaz 14kW
    > kondensacyjny (mam polowe
    > domu w podlogowce) i mysle ze koszty ogrzewania bede mial porownywalne.

    a ja mam dobrego znajomego, który ogrzewa dom miałem. Dom jest stary
    nieocieplony, stare okna. W zimie nigdy nie ma zimno. Spala tonę miału
    na miesiąc za kwotę ok. 300 zł. Podkreślam, że dom jest stary
    nieocieplony ze starymi drewnianymi oknami

  • 34. Data: 2009-03-15 23:08:22
    Od: Krzysiek <b...@b...com>

    Krzysiek pisze:
> [...]
    > na miesiąc za kwotę ok. 300 zł. Podkreślam, że dom jest stary
    > nieocieplony ze starymi drewnianymi oknami

    powierzchnia ogrzewana 75 metrów kw.

  • 35. Data: 2009-03-15 23:33:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <b...@b...com> napisał w wiadomości

    > powierzchnia ogrzewana 75 metrów kw.

    Mieszkam w starym budownictwie. Mieskanie 80m nieocieplone, czesc starych
    okien, czesc nowych. W zimie idzie wegla jakies 2-3t, wiec stosunkowo ilosc
    jakby sie potwierdzala. Trzy tony wegla daje jakies 2100 - 2300zl. Zakladam
    ze pale 6miesiecy. W mieszkaniu cieplo, caly czas powyzej 20C. Mial 300zl/t,
    a chyba wiecej, razy 6m-cy daje blisko 2000zl. Niby taniej, ale przezucic 6t
    mialu mogacego spalic wlosy, a 3t wegla, to srednio to oszczedne. Dodam, ze
    instalacja stare zeliwne grzejniki, trzy letni kociol i pompa obiegowa. Ale
    fakt, ze to mieszkanie nie dom, wiec teoretycznie cieplejsze. Na gorze
    nieocieplony strych, na dole malo palacy sasiedzi. Przez noc temperatura
    bardzo spada, wiec na pewno warunki termiczne mozna znacznie poprawic.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-03-16 07:33:43
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    Witam,

    dzięki za wszystkie opinie.

    znalazłem coś takiego:\

    do tego podłogówka, kominek.
    jak myslicie?

    pozdrawiam
    robert

  • 37. Data: 2009-03-16 08:24:58
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > że przy tej powierzchni (przy dużym chłodzie) może to być znaczący
    > wkład w ogrzewanie. pytanie - jaki system zastosować, macie jakieś

    używam pieca EKO-TOM 36kW od 6 sezonów
    jedyny problem jaki miałem to uszkodzony termostat zabezpieczający (darmowa
    wymiana po okresie gwarancji)

    aktualny sezon grzewczy zamknę najprawdopodobniej, jak zima juz nie wróci
    w kwocie 5000 zł

    palę węglem groszek (ekoret): jesienią 690 a teraz 750 zł/t

    do pieca zaglądam co tydzień a maksymalnie co 4 dni jak jest bardzo zimno
    na zewnątrz

    jesli węgiel uważasz za brudny to kominek z plaszczem bedzie dla Ciebie
    koszmarnym syfem
    i to w salonie

    ja odradzam to kazdemu, kto ma miejsce i komin na postawienie prawdziwego
    pieca CO w osobnym pomieszczeniu,
    a kominek jak najbardziej! ale "zwykły" z dgp dla przyjemnosci....
    jak cos jest obowiązkiem szybko przestaje byc przyjemnością

  • 38. Data: 2009-03-16 09:59:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    dzięki za wszystkie opinie.

    >znalazłem coś takiego:\
    >http://www.allegro.pl/show_item.php?item=583571477

    >do tego podłogówka, kominek.
    >jak myslicie?

    Taniej i nie gorzej bedzie, o ile masz serwis tej firmy u siebie:
    http://www.allegro.pl/item578135597_kociol_kondensac
    yjny_de_dietrich_mcr_ii_24_s_1_f.html

    I niech Cie nie zmyli cena samego kotla, jezeli z podlogowka chcesz miec i
    grzejniki. Trzeba bedzie dokupic sterownik do dwuch obiegow grzewczych, a to
    kwota zwykle przekraczajaca 1000zl.
    Co do dwufunkcyjnego, jezeli odleglosci od kotla nie sa duze, to ma to sens.
    W innym wypadku lepiej dokupic zasobnik i zrobic nawet cyrkulacje unikajac
    dlugiego czekania na ciepla wode po otwarciu baterii.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-03-16 18:41:44
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    > a ja mam dobrego znajomego, który ogrzewa dom miałem. Dom jest stary
    > nieocieplony, stare okna. W zimie nigdy nie ma zimno. Spala tonę miału na
    > miesiąc za kwotę ok. 300 zł.

    u mnie mial jest juz po 500zl

  • 40. Data: 2009-03-16 19:17:35
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Órzytkownik "Maniek4" napisał:
    > Trzeba jeden sredni pokoj przeznaczyc na bufor z woda i podgrzewac te
    > wode. Pozniej to juz sie tylko korzysta. :-)

    jakbyś dał średni pokój to miałbyś bufor na rok:O)