  • 21. Data: 2012-05-25 21:41:01
    Temat: Re: piec gazowy i normy
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Za budowę kotła odpowiada producent, a nie instalator czy serwisant.

    Za budowę tak, ale ty jako instalator odpowiadasz za instalowania bubli
    niezgodnych z normami!
    Jeśli piec piec posiadał zabezpieczenie ale z powodu wady fabrycznej nie
    działało to w wypadku zatrucia ty będziesz odpowiadał za śmierć spowodowaną
    instalacją niesprawnego pieca a nie producent.
    A mowa była chyba o nowym piecu a nie starym.

  • 22. Data: 2012-05-25 21:50:02
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości

> [...]
    > spowodowaną instalacją niesprawnego pieca a nie producent.
    > A mowa była chyba o nowym piecu a nie starym.

    Przeczytaj jeszcze raz co napisałem wczęśniej, bo jak widzę albo masz
    problemy z czytaniem, albo z rozumieniem tego co czytasz.

    Pozwolę sobie zacytować ten fragment mojej wczęsniejszej wypowiedzi:
    "Serwisant sprawdza czy dane urządzenie typ/model posiada ww dokumenty oraz
    czy dany egzemplarz posiada parametry podane przez producenta."
    Rozumiesz co oznacza słowo "parametry"?

  • 23. Data: 2012-05-26 12:35:51
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
> [...]
    > dokumenty oraz czy dany egzemplarz posiada parametry podane
    > przez producenta." Rozumiesz co oznacza słowo "parametry"?

    Więc przyznajesz się że nie sprawdzasz nawet czy instalowane przez ciebie
    piec działa prawidłowo zgodnie z normami? CZyli nie sprawdzasz nawet
    poprawnosci działania podstawowych zabezpieczeń i wymagań bezpieczeństwa
    wymaganych normami?

  • 24. Data: 2012-05-26 20:40:22
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > piec działa prawidłowo zgodnie z normami? CZyli nie sprawdzasz nawet
    > poprawnosci działania podstawowych zabezpieczeń i wymagań bezpieczeństwa

    Jednak jesteś kretynem, który nie umie czytać. EOT.

  • 25. Data: 2012-05-27 13:34:05
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > Jednak jesteś kretynem, który nie umie czytać. EOT.

    Chyba mówisz wyłącznie o sobie!
    Sam opowiadasz jakim faktycznie jesteś niedouczonym partaczem co to wyżej
    sra niż tyłek ma, a jak w dyskusji braknie ci argumentów to zachowujesz się
    jak typowy prostak, można by żec wieśniak ale bym obraził wieśniaków.

  • 26. Data: 2012-05-27 22:23:37
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > No coż? Osobiście jestem zdania, że PKN utrzymywany jest z naszych
    > podatków i wszelkie normy wymagane przez prawo powinny być nieodpłatne
    > tak jak jest to z ustawami czy rozporządzeniami i powinny być
    > polularyzowane. Ale to tylko moje, skromne zdanie.

    Czy aby na pewno wszystkie normy są obligatoryjne???
    Bo od kilku lat mam wrażenie, że są tylko zalecane, przynajmniej te, z
    którymi ja mam do czynienia.

    Np.: kiedyś były normy na żywność np.: na kiełbasę.
    Dziś wędliny mamy "unijne", z "betoniarki", czyli nie nadające się do
    jedzenia ale za to tanie. Czy spełniają jakieś normy? Nie wiem. Zapewne
    ISO 9000, HACCAP itp bo na opakowaniach z żywnością właśnie tym się
    chwalą. Ale starej normy na kiełbasę nie spełniają, bo kiełbasa byłaby
    za droga.

    Polecam
    http://m.wyborcza.pl/wyborcza/1,105709,11788717,Kiel
    bas_jakie_jedlismy_w_przeszlosci_juz_nie_bedzie.html

    A jeśli normy są tylko zalecane, to po co w ogóle istnieją???
    Praktycznie zlikwidowano normy branżowe i zakładowe.
    Normy krajowe często są zastępowane normami ISO, które nawet nie są
    przetłumaczone na język polski, bo zabrakło czasu/tłumacza/funduszy/
    etc.. Tłumaczony jest tytuł i umieszczany dopisek, że niniejsza norma
    ISO jest przyjmowana jako norma PN.
    Czy Polak ma ma obowiązek znać język angielski, aby być zgodnym z
    polskim Prawem???

    Kazek

  • 27. Data: 2012-05-27 23:20:30
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

    Użytkownik "Kazimierz Debski" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Czy aby na pewno wszystkie normy są obligatoryjne???
    > Bo od kilku lat mam wrażenie, że są tylko zalecane, przynajmniej te, z
    > którymi ja mam do czynienia.

    Nie wszystkie. Obligatoryjnymi są tylko te, które są bezpośredniow
    przywołane przez prawo (ustawy i rozporządzenia ministrów) oraz normy
    wskazane przez inne instytucje i zrzeszenia branżowe, a przywołane przez
    prawo.
    Wszystkie pozostałe normy można stosować dobrowolnie.

  • 28. Data: 2012-05-28 00:39:48
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Wytyczne to tylko wytyczne i nic więcej, jak sprawdzisz czy instalowany
    > przez ciebie piec spełnia normy i działa zgodnie z ich wytycznymi?

    kurka blaszka. Zwykłym analizatorem spalin.

  • 29. Data: 2012-05-28 18:05:33
    Od: <news>

    Użytkownik "Jackare" napisał:

    > kurka blaszka. Zwykłym analizatorem spalin.

    Ze co? Jak kogoś piecyk zatruje czadem to będziesz się tłumaczył że gdy ty
    mierzyłeś to było dobrze? Sędzia cię spyta czy sprawdzałeś działanie
    zabezpieczenia pieca i co powiesz?
    Mowa była o czadzeniu, ale dam prostszy przykład, zgaśnie w piecu płomień i
    gaz się będzie ulatniał bo zabezpieczenie odcinające nie będzie działało,
    lub go wcale nie będzie i jak wysadzi budynek to będziesz się tłumaczył że
    bawiłeś się zabaweczkami do analizy spalin a nie sprawdziłeś czy piec
    posiada sprawne zabezpieczenia?

  • 30. Data: 2012-05-28 21:41:17
    Od: "Plumpi" <a...@a...pl>

> [...]
    > tłumaczył że bawiłeś się zabaweczkami do analizy spalin a nie sprawdziłeś
    > czy piec posiada sprawne zabezpieczenia?

    Bredzisz od rzeczy.
    Wielka prośba, abyś nie zabierał głosu w sprawach, o których nie masz
    najmniejszego pojęcia i nie wprowadzał ludzi w błąd.