  • 11. Data: 2010-01-18 14:14:36
    Temat: Re: piec lazienkowy - zamknieta komora spalania
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "Michal Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hj1odj$hpm$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > mam piec junkersa, tam rura odprowadzajaca spaliny ma w srodku rure do
    > zasysania powietrza. wywalasz taka rure za sciane i czesc. nie musi byc w
    > pionie,, moze byc w poziomie. malo tego, u mnie sa wiatry zachodnie
    > zwykle, i rure mam poziomo prosto na zachod - nawet w wichury dziala
    > wzorowo

    Jest dokładnie odwrotnie. Ta w środku to rura spalinowa a na zewnątrz -
    zasilająca powietrzem.
    W budynku wielorodzinnym a o takim pisze wątkotwórca w ogóle nie wolno
    wyprowadzać spalin przez ścianę, tylko i wyłącznie kominem.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-01-18 14:15:36
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > były ( i pewno są) przepisy, które ograniczały moc kotła, jesli przez
    > ścianę były wyrzucane spaliny, a po drugie musiała taka rura wychodzi w
    > pewnej odległości od okien - całość głównie dotyczyła budynków
    > wielorodzinnych

    w wielorodzinnych w ogóle nie wolno wyprowadzać spalin przez ścianę. Tylko
    kominem.
    --
    Jackare

  • 13. Data: 2010-01-18 14:30:39
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

> [...]
    > W budynku wielorodzinnym a o takim pisze wątkotwórca w ogóle nie wolno
    > wyprowadzać spalin przez ścianę, tylko i wyłącznie kominem.

    czyli temat upadl.

    ....jak dobrze miec swoj dom...

  • 14. Data: 2010-01-18 14:52:01
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    > w wielorodzinnych w ogóle nie wolno wyprowadzać spalin przez ścianę.
    > Tylko kominem.

    Wolno ale muszą byc zachowane pewne odległości od sąsiednich okien.

    Marek

  • 15. Data: 2010-01-18 16:52:57
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    Laphroaig wrote:
    > Witam,
    >
    > Moja Mama mieszka w bloku z lat 60 w ktorych ciagle sa problemy z
    > kominami, gazem, spalinami itp. Aby czesc tych problemow rozwiazac mam
    > zamiar jej zainstalowac (nie osobiscie) piec dwuobiegowy ( co +woda) z
    > zamknieta komora spalania. Jak wyglada instalacja kominowa do takiego
    > pieca? jakie trzeba poczynic inwestycje w tym zakresie?
    > Bede rozmiawial o tym z zarzadca budynku ale chcialbym byc troche
    > przygotowany teoretycznie.

    Juz sie z grubsza wyjasnilo. Rozmawialem z fachmanem, ktory ma zlecenie
    od wspolnoty na uporzadkowanie kominow. Okazalo sie, ze komin, do
    ktorego jest w tej chwili podlaczony piec do ogrzewania cieplej wody
    bedzie mial zalozony rekaw kwasoodporny. A ze wzgledu na przesuniecia
    segmentow kominowych nie ma szans na zalozenie rur wspolosiowych (czy
    jak je tam zwal). Ale okazalo sie, ze z w/w kanalem sasiaduje drugi
    kanal, do ktorego jest podlaczony piec co (stary typ, takie cos co stoi
    na podlodze) i on juz ma rekaw kwasoodporny zalozony pare lat temu.
    Reasumujac: jesli tylko fachowcy od pieca potwierdza, ze tak sie da , to
    jeden z tych kanalow moglby sluzyc jako spalinowy a drugi do poboru
    powietrza. Mam nadzieje, ze tak sie da i ze piec potrafi "obsluzyc" dwa
    otwory w scianie (jakies kolanka, redukcje itp)

    Dzieki wszystkim za pomoc

    P.S. Do Jackare: ja od niedawna mieszkam w piekarach ale Mama na
    Stroszku. Jaki jest zakres prac jakie wykonujesz? Szykuje sie remont
    lazienki (przerobki instalacji, kafelki itp)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 16. Data: 2010-01-18 17:33:16
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "Laphroaig" <m...@v...pl> napisal w wiadomosci

> [...]
    >
    > P.S. Do Jackare: ja od niedawna mieszkam w piekarach ale Mama na Stroszku.
    > Jaki jest zakres prac jakie wykonujesz? Szykuje sie remont lazienki

    Nie ma sensu pakowac sie w dwa kominy, a przewód doprowadzajace powietrze
    tez nie jest dobrze pakowac w komin i ciagnac jego swiatlem. Jezeli komin
    bedzie brudny mozesz caly syf, w tym sadze zaciagnac do kotla. To znowu moze
    oznaczac problemy z gwarancja. Lepiej wyjsc przez sciane. do podlaczenia
    przewodów trzeba kupic odpowiedni adapter do kotla - rozdzielny lub
    koncentryczny. Obydwa sa tak samo drogie i obydwa typy trzeba zamawiac i
    czekac kilka dni (kociol kupujesz od reki ;)) )

    Wykonujemy wszystkie wewnetrzne instalacje budowlane: prad, gaz, CO,
    wod-kan, alarmy, monitoring. Do tego wspólpracuje z dwoma bardzo dobrymi
    budowlancami (ekipami) od wykonczeniówki. Razem robimy rzeczy ekskluzywne i
    budzetowe. Jezeli chcialbys sie spotkac moge conieco poopowiadac i pokazac
    efekty. W razie czego - numer masz we wczesniejszym poscie.
    --
    Jackare

  • 17. Data: 2010-01-18 17:40:28
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 18-01-2010 o 15:52:01 marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wolno ale muszą byc zachowane pewne odległości od sąsiednich okien.

    i jeśli dobrze pamiętam moc musi być poniżej iluś kW, co nie nadaje się
    już za bardzo do grzania bierzącej wody - tak było około 2001 roku, być
    może że coś się zmieniło

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 18. Data: 2010-01-18 18:44:03
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    > Nie ma sensu pakowac sie w dwa kominy,

    Dwa kominy z rekawami beda i tak dostepne (jak wspominalem, jeden jest
    od 3 lat a drugi bedzie wspolnota robila lada dzien) wiec myslalem nad
    ich wykorzystaniem, Natomiast doprowadzenie powietrza z zewnatrz
    wiazaloby sie z przeprowadzaniem rury przez kuchnie. Jesli innej
    mozliwosci nie bedzie i nie da sie skorzystac z w/w kominow to trza
    bedzie ciagnac z zewnatrz :( )
    No ale do remontu jeszcze troche czasu, prace bedzie mozna rozpoczac
    dopiero po zakonczeniu grzania.

    > gaz, CO, wod-kan,
    i to tylko przerobki bo jakis stan juz tam jest

    > Razem robimy rzeczy
    > ekskluzywne i budzetowe.

    Zdecydowanie budzetowe, "Inwestorem" jest emerytka, ja ewentualnie
    troche pomoge

    > Jezeli chcialbys sie spotkac

    Tak jak wspomnialem, czasu jest sporo ale jakies rozpoczecie sezonu
    motocyklowego moze byc dobra okazja :)

    --
    pozdr
    Wojtek

  • 19. Data: 2010-01-18 19:28:34
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Jackare" <...@s...de.uk.pl> writes:

> [...]
    > kotla - rozdzielny lub koncentryczny. Obydwa sa tak samo drogie i
    > obydwa typy trzeba zamawiac i czekac kilka dni (kociol kupujesz od

    Wlasciciel domu niekoniecznie zgodzi sie na dziurawienie scian.

    MJ

  • 20. Data: 2010-01-18 20:17:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w wielorodzinnych w ogóle nie wolno wyprowadzać spalin przez ścianę. Tylko

    Od kiedy takie zmiany ?