  • 11. Data: 2011-11-11 20:55:31
    Temat: Re: piec typu koza a wygrzewanie pod og wki
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    > Ja testowalem, a potem wydmuchalem wode przy pomocy kompresora.

    hm...

    jedyne czego bym sie mógł obawiać to schłodzenia wnętrza budynku poniżej
    zera ale to jest raczej mało prawdopodobne w oszklonym ocieplonym domu przy
    temperaturach zewnętrznych które panują w listopadzie a nawet w grudniu.

  • 12. Data: 2011-11-13 19:00:36
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-11-11 21:55, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    > zera ale to jest raczej mało prawdopodobne w oszklonym ocieplonym domu
    > przy temperaturach zewnętrznych które panują w listopadzie a nawet w

    Dom jest bez izolcaji stropu.
    Ciągle męczę podwieszane sufity na stropie drewnianym (parterówka z
    poddaszem nieużytkowym) i póki co jestem na etapie stelaży. Za jakiś
    tydzień będą dopiero płyty gk i od razu na to ekofiber, tak więc przy
    nocnych mrozach wychłodzenie domu po temp. poniżej zera jest wg mnie
    możliwe.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 13. Data: 2011-11-14 07:12:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:

> [...]
    > tydzień będą dopiero płyty gk i od razu na to ekofiber, tak więc przy
    > nocnych mrozach wychłodzenie domu po temp. poniżej zera jest wg mnie

    No to na 100% trzeba ogrzewać tak aby temperatura była powyżej zera.

    dodam ze tak mocno wychłodzone wylewki z podłogówką trzeba będzie bardzo
    powoli rozgrzewać (zgodnie z zaleceniami)

    na początek jakieś 20 -25 st przez klika dni potem powoli zwiększać aż do
    maksa, wygrzewać na maksa i schłodzić do temp nominalnej.

  • 14. Data: 2011-11-14 07:40:13
    Temat: Re: piec typu koza a wygrzewanie podłogówki
    Od: Jacek <n...@g...com>

    Kolega w ubiegłym roku kończył budowę też w listopadzie i grzał kozą
    ponad miesiąc. Wprawdzie kozę miał wiekową, ale spisała się dobrze.
    Niepotrzebne deski i inne drewno zamiast wyrzucić to spalił z pożytkiem.
    Wbrew temu, co tu czytam ciepło było wyraźnie odczuwalne. Taka koza to
    pewnie jakieś 5 kW. Koza była podłączona do komina dość długim odcinkiem
    z rur dla poprawy oddawania ciepła.
    Konieczność dokładania opału co godzinę to nie jest problem skoro i tak
    się tam przebywa coś robiąc.
    Jacek

  • 15. Data: 2011-11-15 10:11:32
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 14.11.2011 08:40, Jacek wrote:
> [...]
    > odcinkiem z rur dla poprawy oddawania ciepła.
    > Konieczność dokładania opału co godzinę to nie jest problem skoro i
    Popieram i sam stosuje na budowie!
    Kociol gazowy ma za zadanie utrzymywac w domu +11 stopni.
    Koza dogrzewam moje 190m2 do +18.
    Pale brykietami wegla brunatnego - jeden zaladunek starcza na kilka godzin..
    Bardzo wazne jest, aby rura spalinowa byla jak najdluzsza.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 16. Data: 2011-11-15 11:12:13
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Bardzo wazne jest, aby rura spalinowa byla jak najdluzsza.

    Przypomne temat, poniewaz watek jak to bywa na forach
    wyraznie odbiega od pytania w nim zawartego:
    "piec typu koza a wygrzewanie podłogówki"

    pozdrawiam

    Adams

  • 17. Data: 2011-11-15 11:12:29
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Przypomne temat, poniewaz watek jak to bywa na forach
    > wyraznie odbiega od pytania w nim zawartego:
    > "piec typu koza a wygrzewanie podłogówki"

    na pewno koza nie wygrzejesz podlogowki ;)

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 18. Data: 2011-11-15 11:13:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Adams" napisał w wiadomości grup

    >Przypomne temat, poniewaz watek jak to bywa na forach
    >wyraznie odbiega od pytania w nim zawartego:
    >"piec typu koza a wygrzewanie podłogówki"

    Proponuje najpierw przeczytać całe pytanie a nie tylko tytuł.;)

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 19. Data: 2011-11-15 12:23:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 12:12:29 +0100, Marek napisał(a):

    > na pewno koza nie wygrzejesz podlogowki ;)

    A koza z plaszczem wodnym zaimprowizowanym z kaloryfera zeliwnego?
    Teraz tosmy odbiegli :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał