  • 1. Data: 2012-11-26 13:56:25
    Temat: pierwsze malowanie tynku CW
    Od: "brunet.wp" <b...@b...pl>

    Witam,

    moje tynki (cementowo - wapienne Dolina Nidy Super Lekkie) mają już 2
    miesiące i wydają się być suche. Chciałbym wkrótce zacząć je malować.

    Co powinienem wykonać przed malowaniem? Na powierzchni ściany są delikatne
    drobinki piasku, które odpadają po przejechaniu ręką. Czy wystarczy je
    omieść (zmiotką?) czy też użyć drobnego papieru ściernego? A może użyć
    szlifierki z papierem ściernym?

    Tynki nie są zrobione idealnie. Miejscami lepiej, miejscami gorzej. Niektóre
    miejsca są niezbyt dobrze wygładzone i należałoby je tam nieco wygładzić,
    zapewne przy użyciu papieru ściernego.

    Rozumiem, że jako grunt użyć docelowej farby rozcieńczonej pół na pół z
    wodą? Najpierw pomalować na biało, a potem na kolor docelowy?

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-11-27 16:44:14
    Temat: Re: pierwsze malowanie tynku CW
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Rozumiem, że jako grunt użyć docelowej farby rozcieńczonej pół na pół z
    > wodą? Najpierw pomalować na biało, a potem na kolor docelowy?

    A dlaczego nie gruntu - w koncu do tego go stworzono.
    Jest jeszcze wynalazek Śnieżki farba z gruntem. Całkiem przyjemnie sie
    nim maluje.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2012-11-27 20:57:13
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)

    > Tynki nie są zrobione idealnie. Miejscami lepiej, miejscami gorzej.
    > Niektóre miejsca są niezbyt dobrze wygładzone i należałoby je tam nieco
    > wygładzić, zapewne przy użyciu papieru ściernego.

    Gladzisz przy uzyciu gladzi, a potem to szlifujesz.

    Na moje oko, jesli planujesz gdziekolwiek oswietlenie
    typu kinkiet to sciana musi byc idealnie rowna,
    aby tak bylo to tynk musieliby robic
    mistrzowie w swoich fachu, ja np. takich nie spotkalem.

    Sa wariaci ktorzy swieca halogenem i jak to mowia robią
    gladz na lustro, z czasem musze im przyznac racje, niestety
    po malowaniu i przy sztucznym oswietleniu wyjdzie
    kazda niedorobka na scianie i suficie.

    pozdrawiam
    Adams