  • 11. Data: 2009-05-11 15:36:14
    Temat: Re: pila lancuchowa elektryczna
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    news:gu9fso$oco$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:653d.000007d4.4a07b770@newsgate.onet.pl...

    > Do popiłowania 36metrów drzewa rocznie polecasz mu markowy/drogi sprzęt.
    > Za te "kilka złotych" jak to piszesz róznicy on sobie kupi drzewa na dwa
    > lata.
    > Żeby sie napic piwa nie kupuje sie browaru;))

    Chodziło oczywiście o 3 metry a nie 36;))0

    Kris

  • 12. Data: 2009-05-11 15:39:24
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "fajnefele" <f...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    > Kris <k...@w...pl> napisał(a):
    >

    > No właśnie zdaje sobie sprawę, że gdybym sie uparł to mogę kupić pocięte
    > drewienko, pierwotnie nawet miałem taki plan, ale dostałem od sąsiada dwie
    > sosenki pocięte w bale ok 1.5m (jedna się sama położyła, druga już sucha
    > leciała na jego domek letniskowy i jej pomogliśmy) i chciałbym to pociąć,
    > potem ktoś mi rzekł ze drewno opałowe jest tańsze nie pocięte, a że ze
    > mnie
    > świeży działkowiec-zapaleniec co chce wszystko sam :-) ... W tym tygodniu
    > udam się na rekonesans po marketach bydowlanych (ofertę alledrogo już
> [...]
    Jeśli bedziesz ciął faktycznie kilka metrów drzewa rocznie to kup pilarke z
    np Castoramy- cena poniżej 200zł.
    Zachowaj paragon(gwarancja) i tnij

    Kris

  • 13. Data: 2009-05-11 15:48:33
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Ps: czy to prawda, że w piecach kominkowych nie wolno palić drewnem
    > sosnowym?

    Sprawa ma się podobnie jak z zakazanym owocem. Nie wolno, a niemal wszyscy
    (się) palą.

    > Co się stanie jak spalę go parę m3? Mam taki piecyk i komin
    > z wkładem z kwasówki o śr. chyba 14cm..

    Zapchasz, bo mały otwór, a jak nie zapchasz, to wypalisz kwasówkę. Nie
    można wykluczyć, że kominiarz przyjdzie w porę, ale to jest szalenie mało
    prawdopodobne.

  • 14. Data: 2009-05-11 15:59:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]

    > lepszego.
    > Ja osobiście mam Makitę UC3035A i jestem z niej zadowolony.

    Bez sensu. Jak się uszkodzi to wyślą do serwisu i nie będziesz miał piły
    przez miesiąc. A TOYE wymienią na nową od ręki.

  • 15. Data: 2009-05-11 19:36:49
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    fajnefele wrote:

    > Ps: czy to prawda, że w piecach kominkowych nie wolno palić drewnem sosnowym?
    Palić wolno ale nie powinno się.

    > Co się stanie jak spalę go parę m3? Mam taki piecyk i komin z wkładem z
    > kwasówki o śr. chyba 14cm..
    Nic sie nie stanie, albo prawie nic. Drzewo sosnowe (iglaste) ma więcej
    żywicy niż liściaste, i po prostu komin się szybciej zapycha, a
    dokładnie to z tej żywicy robi się spiek taki pumeks który onkleja
    ścianki i zatyka otwór. Jak będziesz palił deski po budowie to będzie
    podobnie. Aby zminimalizować ten stan należy palić mocno tzn nie zamykać
    dopływu powietrza do kominka, wtedy się mniej osadza.
    -----
    Pozdr
    Janusz

  • 16. Data: 2009-05-12 09:00:05
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Co to jest "gwarancja konsumencka"? Przy niektorych cos takiego
    napisali.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 17. Data: 2009-05-12 12:25:26
    Od: "vika" <v...@m...zp.ua>

    Uzytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
    > Co to jest "gwarancja konsumencka"? Przy niektorych cos takiego
    > napisali.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dy

    A nie mam pojecia :)
    Ale raczej nie wyobrazam sobie, ze zeby to konsument swiadczyl gwarancje :)
    pzdr

  • 18. Data: 2009-05-12 12:58:09
    Od: mk <d...@t...pl>

    Kupując jako osoba fizyczna masz 24 miesiące z ustawy, tym chyba
    manipulują nazywając gwarancją konsumencką
    Pdr. M.

  • 19. Data: 2009-05-12 18:51:19
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    Użytkownik "vika" <v...@m...zp.ua> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "fajnefele" <> napisał w wiadomości
    >
    > Miałem taki podobny problem jak Ty (chociaż bardziej do prządkowania
    > roślinności na działce, więc drzewa,drzewka itp, zastosowania prokominkowe
    > na pewno mniej).
    > Też się zastanawiałem, wybrałem Partner ES 2200
    > http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=3cols
    &idLSPub=1103284975&idEIPub=1190214089
    > W Leroyu 400 (+ olej kilka zł)
    > (nie jestem finansowo związany ani z Leroyem ani z Partnerem itd. Ogólnie
    > pilarki z rekomendacjami masz w:
    > http://www.leroymerlin.pl/mpng2-front/pre?zone=3cols
    &idLSPub=1103284975&renderall=on
    > )
    >
    > Tnie nieźle, pracuje równo, podobno jest robiona na zlecenie jakiejś
    > bardziej znanej firmy europejskiej (Gardena, Husqvarna?) ale szczegółów
    > nie znam. Ja jestem zadowolony.
    > Tylko łańcuch załóż w dobrą stronę bo jak w przeciwną to cholernie kiepsko
    > tnie, właściwie bardziej pali niż tnie.
    > pzdr

    Dziś wyskoczyłem na zakupy i zmierzyłem się z tematem, zakupiłem piłę
    Partner ES 1900, w promocji w L&M za 335zł, przekroczyłem zakładany budżet o
    jakąś stówkę, ale tylko pobieżne obejrzenie konstrukcji tych pił, a
    zwłaszcza elementów napinania łańcucha nie pozwoliło mi na kupno niczego
    innego.. Ten partner to jakaś taka tania Husqvarna, ale jak już wcześniej
    napisałem w porównaniu do tańszych wybijała się solidnością. Mam nadzieję że
    się sprawdzi, od weekendu zaczynam urlop na działce i będą pierwsze cięcia,
    zdam relację co i jak :-).

    A wracając do pytania o palenie sośniną to pytam bo mam wysuszonego drewna
    właśnie jakieś 2m3 po poprzednim właścicielu działki, chciałbym to
    wykorzystać bo nie będę miał gdzie składować pod dachem świeżo zakupionego
    liściastego... Trochę mi zejdzie na wieczorne ogniska, ale myślałem kupić
    liściaste na wiosnę, bo piecyk jest tak wydajny, że nagrzewa domek wieczorem
    do temp. akceptowalnej przez żonę (ufff, 25C conajmniej) dosłownie 5
    szczapkami drewna.
    Ktoś mi makaron na uszy nawijał o jakimś preparacie co się sypie na żar,
    leci dużo dymu i czyści się komin.. Prawda czy fausz?

  • 20. Data: 2009-05-13 19:15:40
    Od: Zyga <s...@p...onet.pl>

    QbaB wrote:

    > A ja mam marketowa pilę z makro (wtedy jeszcze nie było w Łodzi innych
    > marketów). Służy juz ładnych kilka lat i cięła pnie bardzo grube i
    > bardzo dużo.
    > Nadal chodzi bez zarzutu trzeba tylko ostrzyć łańcuch.
    > Marka AL-KO moc 1600W długość miecza 35 cm.
    > Co ciekawe była bez gwarancji bo to była jakiś eksponat powystawowy
    > czy coś.

    No tak ale Al-Ko to nie są smieci tylko porzadna firma. Do Makity rochę
    brakuje ale nie jest to tani noname.
    Używam 1,7kW Al-Ko 7 lat i jakoś jeszcze daje radę. Dzisiaj kupiłbym
    spalinówkę - były lata kiedy trzeba było pilować grube pnie i tam
    spalinówka jest jedynie słuszną koncepcją.

    --
    pozdrawiam - Zygmunt