  • 41. Data: 2011-01-15 06:41:03
    Temat: Re: pilarki lancuchowe elektryczne - halas
    Od: robertr <e...@o...pl>

    Apropo smrodu. O ile się nie mylę to benzyna składa się z kilkuset
    substancji chemicznych, oczywiście wliczjąc wszystkie o nawet
    występujące w śladowych ilościach. Pilarz pracuje bardzo intensywnie
    fizycznie - ma spore zapotrzebowanie na tlen. W odległości nie
    przekraczającej jednego metra znajduje się wylot spalin z bardzo
    marnego silnika - przypuszczam, że nie ma tu zaawansowanych sposobów
    oczyszczania spalin - pilarka byłaby zbyt ciężka, ponadto praktycznie
    nie sposób oczyścić spalin do CO2 i azotu, argonu.
    Tak czy owak wdycha się sporo kancerogenów.....
    Inny argument natury finansowej - sprawność silnika w pilarce -
    zdecydowanie poniżej 20 %
    sprawność silnika elektrycznego - powyżej 70 % - ponadto praktycznie
    pracuje tylko wtedy kiedy trzeba - jakby nie liczyć zawartość kWh w
    litrze benzyny i ceny, praca elektryczą wychodzi ponad 3 razy taniej.
    Wg mnie jeśli istnieje możliwość pracy elektryczną - to należy jej
    używać.

    PS
    Nie jestem pewien czy wszystkie elektryczne wytrzymają ciągłą pracę
    latem - moja z OBI pewnie by poległa - jeśli tnę drzewo na opał to
    późną zimą.

  • 42. Data: 2011-01-15 14:57:33
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 12 Jan 2011 16:00:14 +0100, Maciek napisał(a):
    (...)

    Jak na razie wniosek wylania sie jeden - jesli pila ma sluzyc tylko do
    uzytku przydomowego, to warto brac elektryczna, byle nie miala plastikowej
    zebatki napedu i plastikowego sprzegla...
    Spalin sie juz w zyciu nawdychalem i pewnie jeszcze nawdycham...

    --
    Maciek

  • 43. Data: 2011-01-15 17:04:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 15 Sty, 15:57, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > uzytku przydomowego, to warto brac elektryczna, byle nie miala plastikowej
    > zebatki napedu i plastikowego sprzegla...

    Ano. Ta pozyczona Makite sam wybieralem - kosztowala 500 pln ale
    naprawde godna polecenia. Dzisiaj ja rozbieralem bo cos sie przytkal
    doplyw oleju do lancucha i w srodku nie ma zadnych plastikowych
    elementow, zebatek etc - wszystko metalowe. Wyglada b. solidnie. Pila
    tnie jak burza - dzisiaj pocielismy z 5-7m3 drewienka i wszystko
    elektryczna Makita, spalinowy stihl lezy w garazu i czeka na robote
    gdzie przedluzacz nie siega ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2011-01-15 18:03:55
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Ano. Ta pozyczona Makite sam wybieralem - kosztowala 500 pln ale
    > naprawde godna polecenia. Dzisiaj ja rozbieralem bo cos sie przytkal
    > doplyw oleju do lancucha i w srodku nie ma zadnych plastikowych

    Ja tylko dodam, ze w tych makitach to standard :)

    --
    Bartek

  • 45. Data: 2011-01-16 21:36:24
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-01-13 20:58, wolim pisze:

    > Dobra dobra... napiszcie lepiej o mocy. Nie wierze, zeby elektryczna
    > pilarka byla w stanie dorownac osiągom spalinowej...

    Tutaj nie ma dyskusji o przewadze pilarek elektrycznych nad spalinowymi.
    Tu się roztrząsa porównanie pilarek elektrycznych z najtańszymi
    spalinówkami.

    --
    M.

  • 46. Data: 2011-01-16 21:42:49
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-01-13 20:56, Bartek pisze:

    > Mnie to wpieniało strasznie :)
    > Z paliwem zywkle problemu nie ma, bo jeśli ktoś ma pilarkę spalinową, to
    > pewnie i kosiarkę spalinową posiada. Problem u mnie występuje inny: po
    > zrobieniu mieszanki do piły, jeśli jej nie wykorzystam, paliwo zostaje w
    > kanistrze na wiele miesięcy - do następnej dostawy drzewa. Po tym czasie
    > właściwie nadaje się do wyrzucenia. Ja dolewam jakiś dodatek
    > zapobiegający rozwarstwianiu benzyny, ale nie wiem czy to coś daje...

    Po pierwsze, z tym przeterminowaniem mieszanki to mit. Producenci
    zabezpieczają się pisząc o tym w instrukcjach ale ani ja ani wiele
    znajomych używających pilarek spalinowych i wykaszarek nie zauważyło
    jakiś pogorszonych właściwości paliwa po kilkumiesięcznym przestoju.

    Druga sprawa - paliwa trzeba mieszać tyle ile potrzeba - litr, dwa.

    Po trzecie, jak mi zostaje w baniaczku resztka mieszanki a wiem, że
    dłuższy czas nie będę nic robić to po prostu wlewam to paliwo do
    samochodu i nie ma problemu. Jak mam w baku 20 litrów paliwa to dolanie
    jednego litra mieszanki z pewnością nic złego nie spowoduje.

    --
    M.

  • 47. Data: 2011-01-17 17:36:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 10:35:08 +0100, Andrzej Ława napisał(a):

    > Spalinowy? Większy moment? Przy tej samej mocy?
    > Od kiedy?

    Odkąd ma mniejsze obroty, cieciu...

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 48. Data: 2011-01-17 17:38:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 14 Jan 2011 20:24:58 +0100, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

    > Bądźmy precyzyjni - silniki elektryczne szeregowe prądu stałego.
    Przemiennego również.

    > klatkowy zwarty przy zatrzymanym wirniku ma moment dosyć marny - ale
    > piła łańcuchowa jest pędzona silnikiem szeregowym prądu stałego (a tak!).
    A nie, zazwyczaj bocznikowym i jednak przemiennego.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 49. Data: 2011-01-17 22:08:11
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:

    > Przemiennego również.

    One nadal są "prądu stałego" - przynajmniej chwilowo stałego. W żaden
    sposób nie korzystają z faktu że prąd może być przemienny.
    Klatkowe zwarte prądu przemiennego (ale w zrównoważonym układzie fazowym
    - żadne tam kondensatory rozruchowe czy zwoje zwarte) żeby mogły się
    zbliżyć do ch-ki silnika prądu stałego muszą być obłożone kupą automatyki.

    > A nie, zazwyczaj bocznikowym i jednak przemiennego.

    Szeregowym. Bocznikowy jest trudniejszy do zastosowań AC - bo różny
    stosunek L/R wirnika i stojana może cazę pola magnetycznego między nimi
    kręcić. W szeregowym pola wirnika i stojana są ściśle związane - bo
    płynie przez ich uzwojenia dokładnie taki sam (plus minus pojemności
    rozproszenia ale nie czepiajmy się szczegółów istotnych na HF przy 50
    Hz...) prąd.

    --
    Darek

  • 50. Data: 2011-01-18 19:50:02
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2011 22:36:24 +0100, Skimir napisał(a):

    > Tutaj nie ma dyskusji o przewadze pilarek elektrycznych nad spalinowymi.
    > Tu się roztrząsa porównanie pilarek elektrycznych z najtańszymi
    > spalinówkami.

    Nieprawda, bo Stihl za 3kpln nie jest wcale cichszy ani mniej smrodliwy od
    Partnera za 500 zl, a jego potencjalu w pracach "wokol domu" nigdy bym nie
    wykorzystal.

    --
    Maciek