  • 1. Data: 2013-11-09 20:35:53
    Temat: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    mieszkanie 2 pokoje, starsze budownictwo,
    blok 2 piętrowy, 9 miekszań na klatce

    na szczytowych mieszkaniach wchodzi pleśn
    pleśn wchodzi na szczytowej ścianie w pokoju
    od góry i od dołu, w rogach

    jedna ze ścian jest znacznie zapleśniona, gdyż w rogu stała szafa
    zmniejszając przepływ powietrza w tym miejscu

    wilgoć zachodzi tylko na ścianach szczytowych budynku u wszystkich
    czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    czy oni powinni interweniować i to naprawić?

  • 2. Data: 2013-11-09 21:20:06
    Temat: Re: pleśn na rogach szczytowych ścian mieszkania
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2013 20:35:53 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

    > wilgoć zachodzi tylko na ścianach szczytowych budynku u wszystkich
    >
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    >
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    Stawiam na słabą wentylację.
    Okna pewnie niedawno były wymieniane.

  • 3. Data: 2013-11-09 21:35:16
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Stawiam na słabą wentylację.
    > Okna pewnie niedawno były wymieniane.

    ktoś już mi wspominał że w tym budynku jest słaba wentylacja
    ale to chyba wina admu? tak caly czas szukam winy adm

    w pokoju co tak dużo pleśni po odsunięciu szafy śmierdzi niesamowicie już i
    nie idzie wytrzymać, więc chodzi o to by jak najszybciej to załatwić

    czy to z admem czy bez, kwestia czy cokolwiek można uzyskać od admu

  • 4. Data: 2013-11-09 22:08:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 listopada 2013 21:35:16 UTC+1 użytkownik zlotowinfo napisał:

    > czy to z admem czy bez, kwestia czy cokolwiek można uzyskać od admu

    Czy coś od admu uzyskasz to nie wiem. Zależy pewnie czy mieszkanie masz własnościowe
    czy "admowskie"
    Ale mniejsza o to. Ty w tym mieszkaniu mieszkasz, Ty masz wilgoć więc Tobie zalezy
    żeby jej nie było.
    Zadbaj o prawidłową wentylację, nawiewniki w oknach,wywiew w łzaience czy np w kuchni
    podejrzewam że działa.
    Grzyb to kwestia wentylacji. ADM blok ocieplił, pewnie okna, drzwi wymienione i
    mieszkanie szczelne się zrobiło. I grzybek oraz zaparowane okna czy skraplająca się
    woda na parapetach.

  • 5. Data: 2013-11-09 23:29:31
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    > Grzyb to kwestia wentylacji. ADM blok ocieplił, pewnie okna, drzwi
    > wymienione i
    > mieszkanie szczelne się zrobiło. I grzybek oraz zaparowane okna
    > czy skraplająca się woda na parapetach.

    blok nieocieplony, okna wymienione
    kwestia jest taka, że to się nie dzieje tylko w moim

    ale także w pozostałych mieszkaniach
    na szczycie budynku, ale tylko w tych zewnętrznych narożnikach

  • 6. Data: 2013-11-09 23:44:04
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    >
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    Wybielinka ze sklepu albo inny tani preparat z chlorem i lejesz to na grubo. Możesz
    `też po zmoczeniu takim preparatem folię przyklejać żeby tak bardzo nie śmierdziało i
    żeby stężenie w ścianie było większe i przez dłuższy czas się utrzymywało. W
    międzyczasie walczysz z wentylacją. Preparaty z chlorem są szkodliwe czyli użytkować
    takie pomieszczenie można jak nie czuje się smrodu chloru. Wszystkie cudowne
    preparaty na grzyba i oczywiście kosztujące tyle jak by były cudowne nie są tak
    skuteczne jak chlorek za 2 złote za litr. Te cudowne dedykowane walczą z grzybem. A
    chlorek po chamsku go zajebie i po sprawie. malowanie po jakimś okresie karencji w
    czasie którego nic ze ściany nie wylazło.

  • 7. Data: 2013-11-10 13:27:06
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Kris <k...@g...com> napisał(a):

    >Grzyb to kwestia wentylacji.

    Nie zawsze. Znam przypadek w mieszkaniu zima 21-23 stopnie, wilgotnosc na poziomie
    50-55%
    i sciana az mokra. Powod? Przemarzanie zewnetrznej sciany. Nic wtedy ci nei da
    chocby najsprawniejsza wentylacja.

  • 8. Data: 2013-11-10 18:33:34
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    zlotowinfo wrote:

    > blok nieocieplony, okna wymienione
    > kwestia jest taka, że to się nie dzieje tylko w moim
    >
    > ale także w pozostałych mieszkaniach
    > na szczycie budynku, ale tylko w tych zewnętrznych narożnikach

    chwilowo to tak jak napisał kogutek, adm zawsze ci wmówi że to twoja
    wina, chyba że termowizją oblecisz i udowodnisz, że jest inaczej, ale
    przy twardogłowych to raczej o sąd może się oprzeć.
    Zasada jest stara od wieków, wietrzyć i grzać - czyli płacić i płakać
    niestety, jak masz narożne (szczytowe) mieszkanie i podzielniki to
    jesteś udupiony

    jeffrey - użytkownik mieszkania szczytowego w bloku w którym już nie
    ma podzielników

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 9. Data: 2013-11-15 00:03:21
    Od: Z_D <a...@a...pl>

    W artykule <527fc377$0$2282$65785112@news.neostrada.pl> Jeffrey napisal(a):

    > Zasada jest stara od wieków, wietrzyć i grzać - czyli płacić i płakać

    dokładnie tak.
    Gdy sie zmienia jeden z argumentów równania, trzeba/musi się
    liczyc *człowiek* z koniecznościa zmiany w innym punkcie ;)
    1.stare warunki - to ustalone*znane+oswojone* warunki ogrzewania
    (zapewniające równowagę warunków)
    2.zmieniło sie okna- trzeba sie liczyc z ich OTWIERANIEM by przewietrzyc.
    )jeđli gryeje siE TAK SAMO)
    3.BY nie ogrzewac ZIMNEJ sciany, i nie WENTyLOWAC, trzeba sciany OCIEPLIC

    Gdy sie te warunki udowodni, mozna liczyc na wygrana z ADM....... *)

    znawca ycia... *)
    --
    Pozdr. Z_D
    ____________________

  • 10. Data: 2013-11-16 20:00:46
    Od: "Hubka" <c...@w...pl>

> [...]
    > wszystkich
    > czy można tu winić ADM o złą izolację budynku i
    > czy oni powinni interweniować i to naprawić?

    To chyba klasyczny przykład powstania mostka termicznego,
    geometrycznego.
    Tylko ocieplenie budynku może usunąć tę usterkę. Może też
    wymiana rynien, jęsli sa w tym miejscu i są nieszczelne.
    Jeśli budynek nie będzie ocieplony, to skrobanie ścian
    wewnętrznych i zlewanie szuwaksami będzie tylko stratą
    pieniędzy i czasu, bo główna przyczyna i tak zostanie.
    ADM musi to zrobić, bo grzyb w mieszkaniu to zabójca dla
    zdrowia.

    Pozdrawiam
    Zeta