  • 1. Data: 2009-12-26 23:11:30
    Temat: płyta indukcyjna i płaskie dno garnków
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Poświątecznie witam i o poniższe pytam :-)

    Zanabyłem nowe garnki Berghoff Tulip - bardzo przyjemnie wyglądają,
    tylko jedno ale... będą za jakiś czas używane na kuchni indukcyjnej.
    Z tego co przeczytałem, kuchnie indukcyjne wymagają od garnków idealnie
    płaskiego dna. Garnki które kupiłem są przeznaczone także na kuchnię
    indukcyjną, problem w tym, że idealnie płaskiego dna nie mają.

    Dno wygląda tak

    http://img22.imageshack.us/img22/5686/dsc6671.jpg

    Czy to ma szanse działać na indukcji? Czy to normalne czy raczej nadaje
    się na reklamację?
    Niestety średnio mam jak sprawdzić "w życiu" bo aktualnie posiadam
    kuchnię gazową - a podobnież nie jest dobrym pomysłem używać garnków na
    gazie a potem na indukcji, bo dno się odkształca (ale bardziej?!)

    Sierp

    PS. FUT na grupę pl.rec.kuchnia

  • 2. Data: 2009-12-26 23:32:54
    Temat: Re: płyta indukcyjna i płaskie dno garnków
    Od: Jo'Asia <j...@h...pl>

    Sierp wystukał:

> [...]

    > płaskiego dna. Garnki które kupiłem są przeznaczone także na kuchnię
    > indukcyjną, problem w tym, że idealnie płaskiego dna nie mają.

    Nie pomyliło ci się ze zwykłą płyta elektryczną?

    Jo'Asia

    --
    __.-=-. -< Joanna Słupek >----------------------< http://esensja.pl/ >-
    --<()> -< joasia @ hell . pl >------< http://bujold.fantastyka.net/ >-

  • 3. Data: 2009-12-27 10:24:37
    Od: Sierp <s...@n...netgrr>

    Jo'Asia pisze:

    > Nie pomyliło ci się ze zwykłą płyta elektryczną?

    odpowiedzialem ci na pl.rec.kuchnia, ale widze tutaj tez posta, wiec
    rowniez odpowiem

    http://www.domosfera.pl/wnetrza/1,93228,5496707,Plyt
    a_indukcyjna___plusy_i_minusy.html
    "Jeżeli na kuchence położymy jakiś przypadkowy przedmiot (np. sztućce,
    pokrywkę) - kuchenka nie będzie działać- specjalne garnki muszą być
    idealnie płaskie aby kuchenka się włączyła."

    Instrukcja obslugi do kuchenki indukcyjnej BergHOFFa zreszta
    http://www.trenddecor.pl/photo/_pdf/instrukcja_obsug
    i.pdf

    "Naczynia nadające się do pracy z kuchenką indukcyjną
    - patelnie z płaskim dnem oraz garnki o średnicy 12-26 cm z dnem
    magnetycznym

    Naczynia nienadające się do pracy z kuchenką indukcyjną
    - pojemniki z wybrzuszonym dnem"

    http://www.kobieta.pl/styl-zycia/mieszkanie/zobacz/a
    rtykul/plyta-indukcyjna-w-kuchni-plusy-i-minusy/

    "producenci zalecają do gotowania używać specjalnych garnków (ze stali,
    z grubym dnem; muszą mieć idealnie płaskie dno, bo inaczej płyta nie
    włączy się)"

    Poza tym te garnki maja niby dzialac z kazdym zrodlem ciepla - tak
    kuchnia elektryczna jak indukcyjna

    Sierp