  • 11. Data: 2012-02-28 11:45:19
    Temat: Re: płytki 1,70m czy do sufitu ?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 27 Lut, 19:53, pilocik <p...@n...pl> wrote:

> [...]
    > Ekonomia mnie nie przekonuje gdyż dobra farba też potrafi kosztować, do
    > pomieszczeń mokrych zwłaszcza.
    > Rurki w peszlach to moim zdaniem całkowicie zbędny wydatek.
    > Nie ma żadnej możliwości wymiany bez rujnowania ściany, bez względu czy
    > mamy peszel czy nie.
    > To mi przypomina moja przedbudowlaną dyskusję z teściem i jego argument
    > za peszlem. Stwierdził, że on budując (lata 70-80) wszystko dał w
    > rurkach by można było łatwo wymienić w przypadku awarii - gdy go
    > zapytałem ile razy przez te lata musiał to robić - jego mina bezcenna :)

    Mialem na mysli kable w peszlach. Alu pex-y pod posadzka puscielm w
    rurach kanalizacyjnych 50mm.

    Co do 0 wymian to wez pod uwage jeszcze jedna sprawe:
    Czesto jest tak ze kabel w gniazdku ktore jest czesciej grzebane sie
    lamie czy jest obcinany. Jak jest zamurowany to w pewnym momencie
    trzeba na niego zalozyc zlaczke i przedluzyc. Jak sie ulamie przy
    zlaczce to dupa. Albo lutowac albo ryc sciane.

    Jak jest w peszlu to lekko go sobie pociagniesz i znowu masz mozliwosc
    manipulacji.
    Innymi slowy. Brak wymian moze byc spowodowany tym ze kabel dal sie
    manipulowac.
    Gdyby byl zamurowany to wymiana jednak mogla by sie zdazyc.

    Ale to temat kontrowersyjny. U siebie peszli na elektryke nie dalem
    ale kabelki zostawilem odpowiednio dlugie i nie dopuszczam do
    instalacji ciaproków...

    Przeciwwskazaniem do plytek na ful wysokosc jest wiercenie w nich.
    Gdyby przypadkiem wymyslilo ci sie klasc podlogowe na sciane (jakby
    akurat taki wzorek/kolor pasowal) to sie umordujesz przy wierceniu
    otworow w nich...

  • 12. Data: 2012-02-28 11:52:53
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Lut, 12:45, ptoki <s...@g...com> wrote:

    > Co do 0 wymian to wez pod uwage jeszcze jedna sprawe:
    > Czesto jest tak ze kabel w gniazdku ktore jest czesciej grzebane sie

    Chyba aluminiowy. Zeby zlamac miedziany kabel 2,5mm2 to musialbys
    chyba to gniazdko co drugi dzien wymieniac. Ja mam wszedzie glebokie
    puszki i pare/nascie centymetrow kazdego kabla jest tam skrecone i
    schowane. Wystarczy na pare pokolen. U rodzicow na mieszkaniu kable
    zaczely sie rzeczywiscie lamac.. Ale to byly cienkie kable aluminiowe
    i zaczelo sie to dziac po chyba 30-tu latach ich zycia ;)

> [...]
    > Gdyby przypadkiem wymyslilo ci sie klasc podlogowe na sciane (jakby
    > akurat taki wzorek/kolor pasowal) to sie umordujesz przy wierceniu

    Wiertlo diamentowe do plytek i kazda dziure robisz w pare sekund..
    Masz jakas paranoje!!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 13. Data: 2012-02-28 12:10:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 12:45:19 UTC+1 użytkownik ptoki napisał:
    > lamie czy jest obcinany. Jak jest zamurowany to w pewnym momencie
    > trzeba na niego zalozyc zlaczke i przedluzyc. Jak sie ulamie przy
    > zlaczce to dupa. Albo lutowac albo ryc sciane.

    Ułamać miedziany kabel to trzeba miec talent;)
    > Gdyby przypadkiem wymyslilo ci sie klasc podlogowe na sciane (jakby
    > akurat taki wzorek/kolor pasowal) to sie umordujesz przy wierceniu
    > otworow w nich...

    A ile tych otworów trzeba wiercić w łazience? Kilka maks. A i z wierceniem to żaden
    duży problem.

  • 14. Data: 2012-02-28 14:59:11
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 12:52, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    > zaczely sie rzeczywiscie lamac.. Ale to byly cienkie kable aluminiowe
    > i zaczelo sie to dziac po chyba 30-tu latach ich zycia ;)

    Wystarczy mocno przykrecic srobka ktora ma ostry koniec gwintu. potem
    pare razy wygiac i drut sie lamie.
    Nie jest to czeste ale jesli ciaprok sie za to zabierze to moze stac
    sie problemem.

    > Wiertlo diamentowe do plytek i kazda dziure robisz w pare sekund..
    > Masz jakas paranoje!!
    W sciennych tak.
    W podlogowych juz nie.

    Smiem twierdzic ze wierciles tylko takie scienne.

    Uzywalem wiertel:
    -zwykle widiowe
    -Widiowe - lopatka
    -koronkowe diamentowe.

    I sensownie wiercilo tylko jedno:
    Koronkowe 12mm.
    Mniejsze - szczegolnie koronkowa 8-ka wiercic nie chcialo. Mimo lania
    wody, odpowiednich obrotow i odpowiedniego docisku.
    Plytki podlogowe lupo beige/brown z paradyza. PEI - 4.

    Jesli nie wierzysz zapraszam, plytek do potestowania mam troche...

  • 15. Data: 2012-02-28 15:07:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lutego 2012, 15:59:11 UTC+1 użytkownik ptoki napisał:

> [...]
    > Plytki podlogowe lupo beige/brown z paradyza. PEI - 4.
    >
    > Jesli nie wierzysz zapraszam, plytek do potestowania mam troche...

    A że tak się grzecznie zapytam- co takiego montowałes w łaziewnce że musiałes tyle
    dziur wiercić? Grzejnik łazienkowy to 4 otwory, kinkiet może to dwa kolejne otwory?
    co jeszcze wiercić?

  • 16. Data: 2012-02-28 18:19:25
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 16:07, Kris <k...@g...com> wrote:

    > A że tak się grzecznie zapytam- co takiego montowałes w łaziewnce że musiałes tyle
    dziur wiercić? Grzejnik łazienkowy to 4 otwory, kinkiet może to dwa kolejne otwory?
    co jeszcze wiercić?

    Akurat takie cyrki mialem w kuchni i tam otworow bylo w okolicy 20
    sztuk. Szafki i pare podwieszek na alupex i wąż do gazu. A ze
    doswiadczenia mam malo (ale przybywa) to nie pomyslalem ze podlogowa
    plytka na scianie moze takie problemy sprawiac.
    Ocenilismy ze komponowac sie beda ok a jednak te podlogowe to latwo
    sie polozy bo to 30x30 a nie 10x10 wiec pojdzie szybciej, rowniej i z
    podloga z tych samych plytek bedzie wygladac ok.
    Zreszta tu na grupie zapytywalem o te sprawe i dziele sie swoim
    doswiadczeniem.

    A w lazience mam 3 kinkiety (po dwa otwory), wieszak do papieru , 4
    wieszaczki do recznikow, suszarke do recznikow, jakies 6 sztuk
    podwieszek dla rur alupex, zahacznik do sznurków suszarki, uchwyty
    trzymajace wanne, dwa kontowniki trzymajace blat.

    W sumie jakies 31 otworow. Wiec da sie.
    O zabudowie z paneli (obudowa bojlera) nie wspominam. Tam pewnie
    kolejne 15 otworow by trzeba liczyc.
    Tyle ze te otwory wywiercilem zwyklym wiertlem. I szybko poszlo bo
    plytki byly zwykle - scienne.

  • 17. Data: 2012-02-28 18:20:20
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]

    dziur wiercić? Grzejnik łazienkowy to 4 otwory, kinkiet może to dwa kolejne otwory?

    No i kurna nie wpadlbym na pomysl zeby montowac plytki podlogowe na
    scianach :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 18. Data: 2012-02-28 18:23:09
    Od: ptoki <s...@g...com>

    > A że tak się grzecznie zapytam- co takiego montowałes w łaziewnce że musiałes tyle
    dziur wiercić? Grzejnik łazienkowy to 4 otwory, kinkiet może to dwa kolejne otwory?
    co jeszcze wiercić?

    A i do tych 32 otworow w lazience trzeba doliczyc wlasnie 4 otwory na
    grzejnik i jeden na zawieszke do węża wody do pralki. I dwa otwory na
    szklana polke. A lazienka jeszcze nie skonczona.

  • 19. Data: 2012-02-28 18:29:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 28 Lut, 19:20, Adam <a...@g...com> wrote:

> [...]
    otwory? co jeszcze wiercić?

    > No i kurna nie wpadlbym na pomysl zeby montowac plytki podlogowe na
    Widziales plytki o ktorych wspomnialem?
    http://www.paradyz.com/Collection/kitchen/dolce-lupo

    Kladzenie tych malych jest dosyc pracochlonne. I moze wyjsc krzywo.
    Dlatego te male sa tylko w pasku miedzy szafkami. A reszta zrobiona
    jest tymi duzymi.
    Bylo szybko i wyszlo rowno.
    A kolor pasuje i ladnie wyglada.
    A twardosc plytek pozwala mi sadzic ze rogi (robione na sciecie 45
    stopni) nie beda sie latwo kruszyc a pare ich w kuchni mam.

    W lazience nie mialem takiego problemu. Tam plytki mialem 25x40 i
    kladlo sie je szybko. Narazie nie mialy okazji dostac po rogu ale przy
    kladzeniu okazalo sie ze podwazenie srobowkretem zeby skorygowac
    spowodowalo jej ukruszenie.

    Ty jestes z tych co cenia sobie cudze doswiadczenie czy wolisz sie
    ponabijac?

  • 20. Data: 2012-02-28 18:45:12
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "ptoki" napisał w wiadomości grup
    r6g2000vbb.googlegroups.com...

    >A w lazience mam 3 kinkiety (po dwa otwory), wieszak do papieru , 4
    >wieszaczki do recznikow, suszarke do recznikow, jakies 6 sztuk

    Jak masz taki twarde płytki to wszystko powyższe powinieneś przykleić.

    >podwieszek dla rur alupex,
    Co to takiego?
    > zahacznik do sznurków suszarki,
    Klej/silikon
    > uchwyty trzymające wanne, dwa kontowniki trzymajace blat.

    -- Pozdrawiam
    Kris