  • 1. Data: 2011-04-04 08:24:44
    Temat: płyty g-k ile warstw
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Witam,

    czytałem kilka różnych informacji na temat płyt g-k na stelażach i mam
    wątpliwości, czy w pomieszczeniu (łazienka) wysokim na ok. 3m, gdzie do
    samej góry chcę zamontować płytki dać jedną warstwę płyt g-k 12.5mm, czy
    jak gdzieniegdzie sugerowane dwie warstwy takich płyt?

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 2. Data: 2011-04-04 08:41:20
    Temat: Re: płyty g-k ile warstw
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lukas" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samej góry chcę zamontować płytki dać jedną warstwę płyt g-k 12.5mm, czy
    > jak gdzieniegdzie sugerowane dwie warstwy takich płyt?

    Jedna warstwa wystarczy. Nie wiem po co niektórzy sugeruja dwie warstwy- bo
    faktycznie z czyms takim sie spotkałem.
    A te płyty w łązience to na skosach czy pionowo?

    Krzysiek

  • 3. Data: 2011-04-04 08:59:59
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 04-04-2011 o 10:41:20 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > A te płyty w łązience to na skosach czy pionowo?

    w pionie

  • 4. Data: 2011-04-04 11:15:23
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "lukas" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    > góry chcę zamontować płytki dać jedną warstwę płyt g-k 12.5mm, czy jak
    > gdzieniegdzie sugerowane dwie warstwy takich płyt?

    Na ściany płyty tylko w 2 warstwach z przesunięciem. Nie tylko w łazienkach, ale
    wszędzie.

    --
    Bartek

  • 5. Data: 2011-04-04 11:27:53
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Na ściany płyty tylko w 2 warstwach z przesunięciem. Nie tylko w
    > łazienkach, ale wszędzie.

    Może jeszcze te droższe ognioodporne?
    Można i tak tylko po co?
    A później płacz że 400tys wydane a chałupa nie skończona.
    Uzasadnij prosze co daje druga warstwa płyt?

  • 6. Data: 2011-04-04 11:32:42
    Od: lukas <l...@w...pl>

    Dnia 04-04-2011 o 10:24:44 lukas <l...@w...pl> napisał(a):

    > płyt g-k na stelażach

    dodam jeszcze od siebie, że ma to być przedścianka, a nie ściana działowa

  • 7. Data: 2011-04-04 11:51:35
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Na ściany płyty tylko w 2 warstwach z przesunięciem. Nie tylko w łazienkach, ale
    > wszędzie.

    Cholera, a czemu tylko 2, moze 3? Albo na bogato - cztery :-)

    dwie sie daje jako warstwa ogniochronna na krokwii w pobliżu komina, w miejscach
    publiczynch narażonych na ciskajacych sie po scianach łobuzów tez dwie warstwy miały
    by sens. Ale w budynku mieszkalnym u białych ludzi - raczej nie.

    b.

  • 8. Data: 2011-04-04 13:38:31
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    > Można i tak tylko po co?
    > A później płacz że 400tys wydane a chałupa nie skończona.
    > Uzasadnij prosze co daje druga warstwa płyt?

    sztywność ?

    pozdr
    przemek

  • 9. Data: 2011-04-04 15:01:17
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-04-04 13:15, Bartek pisze:
    > Na ściany płyty tylko w 2 warstwach z przesunięciem. Nie tylko w
    > łazienkach, ale wszędzie.

    Zgadzam się. Zdecydowanie 2 warstwy. Koszt niewielki, znacznie podnosi
    to sztywność ściany, ułatwia montaż ciężkich elementów, ZDECYDOWANIE
    POPRAWIA AKUSTYKĘ. W łazience, pod kafle przy 3m - obowiązkowo.

    ________MAT_______

  • 10. Data: 2011-04-04 18:29:04
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Budyń" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    > miejscach publiczynch narażonych na ciskajacych sie po
    > scianach łobuzów tez dwie warstwy miały by sens. Ale w budynku mieszkalnym u

    Jak kto lubi. Ja mam w domu podwójne płytowanie i jestem z niego zadowolony. W
    jednym miejscu, na klatce schodowej, mam z jednej strony płytę pojedynczą.
    Pizdka a nie ściana to jest. Gnie się pod naciskiem dłoni, zamocować można tam
    co najwyżej zdjęcia na szpilkę. Niedawno to rozbierałem i dokładałem dodatkowy
    stelaż, bo żona wymyśliła furtkę na schody.
    Jeśli chodzi o łazienkę to ja dałem zwykłe zielone płyty. Trochę wtopiłem, bo w
    podobnej cenie były czerwone.
    W pozostałych pomieszczeniach płyty zwykłe a na sufity (łącznie z łazienkami)
    czerwone.
    Różnica między pojedynczym płytowaniem a podwójnym w cenie jest znaczna, ale to
    i tak pikuś przy cenie ścian murowanych.

    --
    Bartek