  • 71. Data: 2015-07-28 12:15:33
    Temat: Re: po ok. 4 latach rozebrałem reku Brink Renovent
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 11:55:43 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Napisał byś 112% ale się opamiętałeś. Ognisko ma sprawność 99,9% bo spali wszystko
    co do niego wrzucisz?

    Zalezy czego sprawnosc liczysz :-) Jezeli sprawnosc spalania to pewnie tak :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 72. Data: 2015-07-28 13:09:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Zapytam ile czasu tracisz na "udowadnianie" _sobie_ różnych rzeczy?

    Ty mi policz skoro to Ty twierdzisz że ja sobie coś udowadniam. Ja nie
    potrafię zliczyć czegoś co nie istnieje.

    Ale widzę że kolejny raz zamiast dyskutować tylko trolujesz więc kończę żyj
    sobie dalej w przekonaniu że godzina raz na cztery lata to więcej niż kilka
    minut dziennie.
    EOT

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 73. Data: 2015-07-28 13:29:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Ale po czym wnosisz? Bo generalnie to kazdy produkt produkowany seryjnie
    > to z reguly bardzo dobry biznes :-) Marza jest pewnie rzedu 10-15% max,
    > czyli przyzwoicie ale bez szalenstw - sa mysle produkty (glownie
    > luksusowe),
    > na ktorych firmy maja wielokrotnie wieksze marze :)

    No trochę"pojechałeś" :-)

    Nie wiem, jak ten konkretny, ale na przykładzie Bartosza (polski producent
    popularny kilka lat temu) mogę stwierdzić że 20-25% to ma
    sprzedawca/instalator.

    A marża producenta to zależy głównie od seryjności - inna cena wentylatorów
    gdy się zamawia 100 a inna gdy 10 tys. Podobnie z elektroniką (choćby koszt
    napisania softu sterownika) czy projekt i wykonanie obudowy.

    Do tego jeszcze reklama - póki co rekuperator to produkt niszowy - owszem w
    nowych domach powszechny, ale ale ile nowych domów powstaje rocznie? 1%?

    Do tych ludzi trzeba dotrzeć - stąd nic dziwnego że jak się pojedzie na
    lokalne targi budownictwa to najwięcej jest właśnie rekuperatorów i pomp
    ciepła. Ale ciągle to są względnie małe rynki więc koszt reklamy musi być
    pokryty z niewielkiej liczby sprzedanych urządzeń.

    Sumarycznie myślę, że marża sprzedawcy/importera/producenta łącznie wyniosą
    50% lub nawet więcej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 74. Data: 2015-07-28 13:33:07
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Ty mi policz

    Czasu nie policzę, ale sadząc z bajtów to całkiem sporo.

  • 75. Data: 2015-07-28 13:34:58
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

    >Sumarycznie myślę, że marża sprzedawcy/importera/producenta łącznie wyniosą
    >50% lub nawet więcej.

    Chłopcy, ale przyznajcie się skąd bierzecie te procenty? Jeden lubi wino a
    drugi mocną wódkę?

  • 76. Data: 2015-07-28 13:42:34
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2015-07-28 o 13:33, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Czasu nie policzę, ale sadząc z bajtów to całkiem sporo.

    Tak to juz jest, ze zrozumienie nie wszystkim przychodzi jednakowo. :-)

    Pozdro.. TK

  • 77. Data: 2015-07-28 13:53:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 13:29:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

> [...]
    > ciepła. Ale ciągle to są względnie małe rynki więc koszt reklamy musi być
    > pokryty z niewielkiej liczby sprzedanych urządzeń.

    W UE sprzedaje sie rocznie ok 2 mln pomp ciepla.
    Z ciekawostek - tyle sprzedawalo sie na poczatku lat 80'tych w samej tylko
    Japonii :-)

    W Polsce sprzedaje sie ok 20 tys pomp ciepla rocznie, w Niemczech juz ponad
    100 tys. Nie wiem jak jest z rekuperatorami.

    To nie jest niewielka liczba urzadzen :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 78. Data: 2015-07-28 14:53:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Chłopcy, ale przyznajcie się skąd bierzecie te procenty? Jeden lubi wino a
    > drugi mocną wódkę?

    Z głowy. 20-25% miał sprzedawca/instalator na rekuperatorach Bartosz w
    czasach gdy się zajmowałem wentylacją.

    Minimalną marżę producenta _oszacowałem_ na podstawie tego co wspomniałem
    czyli kosztów marketingu, czy projektowania które musza być pokryte z
    względnie niewielkiej produkcji.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 79. Data: 2015-07-28 15:41:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To nie jest niewielka liczba urzadzen :-)

    To liczba pomp dla "Kowalskiego" budującego dom czy w ogóle? Zakładam że to
    drugie (czyli również przemysł, biura i bloki) bo przy 80 tys. nowych domów
    rocznie to by znaczyło że co czwarty ma PC, a nijak to się ma do tego co
    widzę :-)

    Niech będzie nawet te 20 tys. Niech każdy powie 5 osobom to daje 100 tys.
    rocznie którzy usłyszą o PC. A jaki to promil społeczeństwa? Nie ma siły
    reszta musi trafić na reklamę.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2015-07-28 17:04:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 28 lipca 2015 13:29:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Do tego jeszcze reklama - póki co rekuperator to produkt niszowy - owszem w
    > nowych domach powszechny, ale ale ile nowych domów powstaje rocznie? 1%?

    Tu mam trochę inne doświadczenia- u nas w nowobudowanych domach jakaś znikoma liczba
    to domy z went mech. Oczywiście to tylko moje obserwacje i nie rőbmy z tego pewnika,
    ale też gadałem na ten temat z człowiekiem ktory tu największą lokalną hurtownię
    budowlaną prowadzi i twierdzi że o went mech mało kto pyta, tak samo zeesztą jak o
    styro grubsze jak 12cm. A u gościa zaopatruje się większość lokalnych firm/inwestorow
    i gdyby był popyt to pewnie zaraz miałby to na półkach. Teraz poki co ma katalogi i
    oferty producentow.
    Fakt że w Jula jest w ofercie kilka PC ale raczej modele do cwu.

> [...]
    > ciepła. Ale ciągle to są względnie małe rynki więc koszt reklamy musi być
    > pokryty z niewielkiej liczby sprzedanych urządzeń.

    Bo to ciagle jeszcze produkty niszowe