  • 11. Data: 2011-05-10 13:57:41
    Temat: Re: pobudowa podjazdu do garażu - jak wykonać w gliniastym terenie?
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 10 Maj, 15:24, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > O widzisz... a ja właśnie stamtąd zwiałem... w góry, ale te prawdziwe
    > :-), a nie Tarnowskie :-).

    Heh, nie wiedzialem ze tylu ludzi z okolicy na grupie siedzi.

  • 12. Data: 2011-05-10 14:57:35
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

    > No i gdzie Ty biedaku teraz na wakacje będziesz jeździł? ;p

    He... teraz to ja cały czas mam wakacje :-D.

  • 13. Data: 2011-05-10 15:50:01
    Od: pi <w...@i...pl>

    > Mam tak samo..., ale nie mam jeszcze podjazdu zrobionego, bo do tego na
    > razie nie doszedłem. Wjeżdżam po podestach z desek.
    >
    > Myślę docelowo zrobić tak:
    >
    > Wybrać jakieś 30 cm gliny, zasypać najpierw grubszymi kamieniami, potem
    > trochę drobniejszymi i na koniec kamykami tak mniej więcej do 1 cm
    > średnicy. Ubić skoczkiem.
    > To potem wyrównać i układać kostkę. Po bokach oczywiście ograniczyć
    > krawężnikami. Pod osobówkę będzie ok.

    Książki i internet mówią o możliwości stabilizacji gruntu gliniastego
    wapnem (piaskowego cementem). Proporcji nie pamiętam. Sypiemy wapno,
    mieszamy, polewamy wodą, mieszamy, ubijamy. Chyba tak to wygląda.
    Podobno całkiem ładnie zwiększa się nośność gruntu.

  • 14. Data: 2011-05-10 19:43:18
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-05-10 12:31, Shaman pisze:

    > Z ciekawości - jak taką zagęszczarkę dostarcza się na budowę?
    > Wypożyczalnia jest w stanie to dowieźć w rozsądnych kosztach?

    Na przyczepie się dostarcza (lub na jakimś dostawczaku).
    Tyle, że trzeba to zdjąć i później załadować...

    Jak nie robiłeś taką zagęszczarką to nie polecam - bez koparki (dźwigu)
    może się w trakcie prac nie obejść.

    --
    M.

  • 15. Data: 2011-05-11 08:17:47
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 21:43:18 Skimir <p...@m...onet.pl> napisał(a):

    > Na przyczepie się dostarcza (lub na jakimś dostawczaku).
    > Tyle, że trzeba to zdjąć i później załadować...
    >
    > Jak nie robiłeś taką zagęszczarką to nie polecam - bez koparki (dźwigu)
    > może się w trakcie prac nie obejść.

    Czyli może się okazać, że taniej będzie wynająć człowieka z zagęszczarką
    niż samą zagęszczarkę :)

    --
    PZDR
    Shaman

  • 16. Data: 2011-05-11 08:18:45
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 17:50:01 pi <w...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > mieszamy, polewamy wodą, mieszamy, ubijamy. Chyba tak to wygląda.
    > Podobno całkiem ładnie zwiększa się nośność gruntu.

    Dzięki - poczytam, powertuję, sprawdzę ceny wapna :)
    --
    PZDR
    Shaman

  • 17. Data: 2011-05-11 08:19:20
    Od: Shaman <s...@o...com>

    Dnia 10-05-2011 o 16:57:35 robercik-us <r...@p...onet.pl>
    napisał(a):

    > He... teraz to ja cały czas mam wakacje :-D.

    no ale jak Ty od tych ciągłych wakacji teraz odpoczniesz? ;p

    --
    PZDR
    Shaman

  • 18. Data: 2011-05-11 10:52:32
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Shaman napisał:

    > no ale jak Ty od tych ciągłych wakacji teraz odpoczniesz? ;p
    >
    > --
    No to mi gwoździa zabiłeś... :-) Jakoś może sobie poradzę :-P

    pozdr
    Robert G

  • 19. Data: 2011-05-11 11:33:23
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Maj, 12:31, Shaman <s...@o...com> wrote:

    > A gdzie kupowałeś kruszywo, jeśli można zapytać?
    > Buduję w okolicach Tarnowskich Gór.

    Przy kopalnianych haldach masz zwykle pelno roznych firm - mi wozi
    znajomy z haldy z Marcela - jakies 5-8km odemnie ;)

    > Z ciekawości - jak taką zagęszczarkę dostarcza się na budowę?
    > Wypożyczalnia jest w stanie to dowieźć w rozsądnych kosztach?

    Na przyczepce. Ew. wieksze wypozyczalnie - z HDSem. Mozna tez
    zapakowac i wypakowac koparka ;) U mnie sa przynajmniej dwie
    wypozyczalnie ktore za 100 pln / h przyjezdzaja razem z operatorem i
    rownaja.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-05-11 11:34:40
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 10 Maj, 17:50, pi <w...@i...pl> wrote:

> [...]
    > mieszamy, polewamy wodą, mieszamy, ubijamy. Chyba tak to wygląda.
    > Podobno całkiem ładnie zwiększa się nośność gruntu.

    Do mojej gliny nie da sie gwozdzia wbic - jak tu wapno zmieszac ?;)
    Ale dobrze wiedziec - musze poczytac o tym wapnie :)
    pozdr.

    --
    Adam