  • 31. Data: 2010-03-11 09:43:05
    Temat: Re: pochwale sie rachunkiem za gaz
    Od: Severin <s...@w...pl>

    Maniek4 pisze:

    > Prawde mowiac troche martwi mnie to zyzycie, bo przez te 14 miesiecy
    > powinienem zuzyc mniej gazu, ale nie mam rekuperatora. Myslicie, ze to dobry
    > wynik?

    Uśmiałem się jak norka:)

  • 32. Data: 2010-03-12 09:57:54
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Fajnie ze wiemy ile gazu zuzywacie, ale durnoty jakie sam napisalem sa
    > dowodem na to, ze takie dane porownawczo sa niewiele warte.

    Amen.

    Kane

  • 33. Data: 2010-03-12 09:59:15
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > Dobre zuzycie?
    > --

    Za duże ! ;)

    Kane

  • 34. Data: 2010-03-12 12:18:12
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Dobre zuzycie?

    Zapomniałem dodać że te 80zł to faktury za gaz w mieszkaniu 40mkw(CWU+
    kuchenka gazowa)- 3 osoby
    W domu zużywam tylko 11kg gazu na dwa miesiące do gotowania.
    ;))

    Krzysiek

  • 35. Data: 2010-03-17 09:11:18
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > Dzis dostałem a czekałem jak na szpilkach bo to 1 sezon i do tego
    > ocieplenie ścian kolankowych miałem spartaczone.
    > Za 7 miesięcy do końca lutego zapłaciłem za ogrzewanie, gotowanie i
    > cieplą wodę tylko 2000zł.
    > Dom 200m2 plus 80m2 piwnic. Z zewnątrz 20cm styropianu a na dachu 30cm
    > wełny.
    > Teraz poprawię to co zwaliły ekipy i myśle że będzie w przyszłym roku
    > lepiej - bo to zima stulecia była

    Dom 240m2 sciana porotherm 38 + 10 cm styro. Dach 20 cm welny. Styczen
    wyszlo 980 m3 GZ45. Nie mialem czasu w tym roku pobawic sie kamera
    termowizyjna ale mam niedokonczone zewnetrzne parapety i pewnie w niektorych
    miejscach troche ucieka. Wydaje mi sie, ze zmieszcze sie w tym roku w 4,5
    tys zl, w miesiace bez grzania wychodza jakies drobne w okolicy 100 - 120 zl

    Srednio licze ok 700 zl za miesiac przez pol roku.

    --
    Picasso

  • 36. Data: 2010-03-17 09:44:24
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Srednio licze ok 700 zl za miesiac przez pol roku.

    To chyba sporo, bo sciany masz cieple, welna w sumie bez tragedii. Moze ten
    gaz jakis drogi masz. Co to jest GZ 45?

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2010-03-17 10:09:36
    Od: zbooY <z...@g...com>

    On 11 Mar, 10:03, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Majac rekuperator to zszedlbys jeszcze o te 80%.

    ale nie mylmy prosze pojec, 80% to mowa o 80% ze strat samej
    wentylacji a nie z calosciowych strat
    mozesz przyjac, ze jak zrobisz termos 30cm na sciany i 40 na dach,
    super-hiper okna i z 15 na podlodze to mozemy rozmawiac ze wentylacja
    staje istotna droga ucieczki ciepla ale nie sadze by kiedykolwiek
    doszlo do 80% z calkowitych strat

    > i gazownia te 10% musialaby Ci doplacac.

    aha - to jeszcze a propo podawania formatu - podawajcie pls w m3 bo
    ceny sa rozne tu i tu :-)

    co do meritum
    z ciekawostek: podwojna cegla 1940, mur 60cm, nieocieplony, z balkonem
    tez nieocieplonym, pietrowy, poddasze max 5cm welna, leciwe okna
    skrzynkowe szyba 2x 2mm, 210m2 w tym podwyzszona ocieplona piwnica 1/3
    calosci, minimalnie ogrzewana, grzejniki nowe konwekcyjne, CWU na
    razie malo uzywane, powiedzmy miesiac 5 osob, drzwi i wiatrolapy
    słabiutkie, grawitacyjna
    temp 19stopni srednio (a i tak ciezko bylo osiagnac tyle przy -20 i
    lekkim wiaterku ;-)
    kondensacyjny z pogodowka, modulacja od 8kW
    od 1 grudnia do dzis czyli 107 dni 2400m3 czyli srednio w szczycie
    zimy 22.5m3/dobe przyjmijmy 90% na CO
    jeszcze porownam prognoze z odczytem ale za bardzo mniej nie chce byc

    z okolicznosci lagodzacych: wietrzenie, remont, gladzie, malowania,
    osuszacze, nieogrzewany wczesniej przez dobre 5 lat itd...
    nie idźcie tą drogą :-)
    miejsce na styropian na placu juz czeka.

    a nowy to dopiero za rok sie podlicze ;-)

    z.

  • 38. Data: 2010-03-17 10:13:37
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > To chyba sporo, bo sciany masz cieple, welna w sumie bez tragedii. Moze
    > ten gaz jakis drogi masz. Co to jest GZ 45?

    Bo ja wiem czy sporo... Zapomnialem dodac, ze w garazu na 2 samochody
    utrzymuje jakies 15 stopni. W lazience ze wzgledu na chorowite dzieciaczki
    mam 24 stopnie.

    Zastanawiam sie czy nie wymienic kotla na kondensacyjny, teoretycznie
    zaoszczedze 20%... tym bardziej, ze grzejniki przewymiarowalem i liczylem je
    na 40 stopni.

    --
    Picasso

  • 39. Data: 2010-03-17 10:21:51
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > Co to jest GZ 45?

    To jest nasz polski gaz wydobywany z kilku okolicznych kopalni - podono juz
    sie konczy.

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2010-03-17 15:03:52
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2010-03-09 13:42, Rafał pisze:
> [...]
    > wełny.
    > Teraz poprawię to co zwaliły ekipy i myśle że będzie w przyszłym roku

    Ostatnio widziałem rachunek jednego szeregu: ~1000zł za styczeń przy ~170m2.
    Dziwny ten Twój dom, albo preferencje temperaturowe nietypowe.