  • 31. Data: 2010-03-03 20:35:50
    Temat: Re: podgrzewanie podjazdu z kostki brukowej/granitowej
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 2 Mar, 18:28, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    > Nachylony podjazd 20m, brak gazu, zbocze w niekorzystna strone... od razu
    > czlowiek sie lepiej czuje, na swojej malutkiej dzialeczce w srodku miasta ;P

    Jak dla Ciebie 0,5ha w srodku miasta to malo to coz.. Ja mam inny
    miernik w glowie chyba :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2010-03-03 20:38:13
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Mar, 09:25, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie liczyłem tego, ale coś mi się wydaje, że może to być całkiem drogi
    > szpas :-).
    >
    > Ogólnie pomysł świetny :-).

    A widzisz mi sie tu idealnie sprawdzi plaszcz w kominku. Zimno, pada
    snieg = rozpalamy sobie w kominku i cala energia idzie zamiast w komin
    - w podjazd, przyjemne z pozytecznym :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2010-03-03 20:41:55
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Mar, 09:57, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > wg mnie mozna to zastosować tylko do funkcji anytylód
    > a śnieg mozna sobie łopatą ściągnąć.

    Wlasnie obawiam sie, ze lodu stopic to nie bedzie tak latwo (duzo
    energii). Lepiej na biezaco topic i odprowadzac (odplywem liniowym) ta
    wode :)

    > no ale Adam jest wygodny wiec raczej nie bedzie mu sie chcialo śniegu
    > odśnieżać. poza tym toyota sobie poradzi z 30cm sniegu ;)

    Kazdy jest wygodny, nie tylko ja ;D Toyota z palcem wjedzie i
    wyjedzie. Nie trzeba odswiezac. Ale maly lupek nie da rady :) Pozatym
    ja tam wyjezdzac nigdzie nie musze ale jakby mnie zonka o 6 obudzila
    zebym jej podjazd odszuflowal bo wyjechac nie moze to bym sie
    wkurzyl :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2010-03-03 20:43:48
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Mar, 10:20, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Drewno.
    > Skoro tej zimy spaliłem ok 16m3 drzewa to nawet jak dojdzie 1m3 na
    > podgrzanie podjazdu to te 70-80zł mnie nie zrujnuje
    > Codziennie grzac nie trzeba przeciez. Tylko w dni w któe pada śnieg
    > Nawet tej zimy takich dni nie bylo duzo.
    > Wczoraj siedziałem przed domem i rozmyślałem nad tym podgrzewaniem. I wyszło
    > mi że zamiast 50m2 wystarczy jak bede maił podgrzeane ok 30mkw.
    > Czyli 150metrów pexa+ wymiennik+ glikol to całkowity koszt
    > Wymiennik 500zł pex 200zł glikol nie wiem ile go tam wejdzie ale 20kg
    > kosztuje jak widze na Allegro juz ok 100zł

    Mozesz tez ograniczyc sie do podgrzania samych "sladow kol" - dwoch
    pasow na kola. Powinno sie tez sprawdzic :) Ewentualnie rozplanuj
    sobie petle tak zeby te dwa pasy byly oddzielne. Gdyby okazalo sie, ze
    energii idzie zbyt duzo na caly podjazd - bedzie mozna odciac reszte i
    topic tylko miejsce na kola.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2010-03-03 21:00:27
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    x.googlegroups.com...

    > Jak dla Ciebie 0,5ha w srodku miasta to malo to coz.. Ja mam inny
    > miernik w glowie chyba :D

    No, interpreter tez jakis inny - to ja mam mala dzialke w srodku miasta. Na
    podstawie zdjec jakie tu widzialem nie podejrzewalbym by Twoja dzialka byla
    w srodku miasta.

  • 36. Data: 2010-03-03 23:46:14
    Od: "Tmasz" <z...@w...pl>

> [...]
    > Temperatura glikolu będzie podobna jak CWU czyli ok 62-65stC gdyz taka
    > temperaturę utrzymuje na kotle
    > Niezbędne materiały to :
    > -kilkadziesiat/kilkaset metrów rury pex
    > -zasobnik
    > -glikol
    > -pompa obiegowa
    >
    > Prosze o ocene tego pomysłu i dopisanie czegoś o czym pewnie zapomniałem
    > Jak gęsto układać rury?
    > Jaka powinna byc Waszym zdaniem temperatura glikolu aby system spełniał
    > swoja role?
    > Trochę czasu na przemyslenie jest wiec czekam na Wasze uwagi

    kostka pod obciążeniem kół też pracuje, obawiam się że taka rurka nie
    przezyje sezonu pod intensywnie używanym podjazdem,
    do tego dochodzą astronomiczne koszty ogrzewania takiej instalacji i jest
    końcowa skuteczność.
    przy zbyt słabym grzaniu możesz mieć złogi lodu na podjeździe...

    pozdrawiam
    Tomek

    - www.bruki.net.pl -

  • 37. Data: 2010-03-03 23:49:46
    Od: "Tmasz" <z...@w...pl>

    > Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Paru gosci lansuje tu teze, ze swieci tylko przez okna do srodka domu.

    mam instalacje własnego projektu coś jak na tej stronie:
    http://www.rc-wheels.info/solary/index-solary.html
    efektywność w zimie jest znikoma, skoro i tak cały czas pracuje instalacja
    CO z piecem np. węglowym to uzysk z takiego solara (czas jego pracy) jest
    pomijalny... więc w okresie zimowym nie ma sensu uruchamiać solara.
    Taka instalacja znakomicie się spisuje w okresie wiosna-jesień (aż do
    przymrozków)

    pozdrawiam
    Tommy

    - www.bruki.net.pl - idealna kostka, projekty i wykonanie dla każdego

  • 38. Data: 2010-03-04 07:58:30
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tmasz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > kostka pod obciążeniem kół też pracuje, obawiam się że taka rurka nie
    > przezyje sezonu pod intensywnie używanym podjazdem,

    Osobówka wazy ok 1 tony wiec to zadne obciażenie dla podjazdu.

    > do tego dochodzą astronomiczne koszty ogrzewania takiej instalacji i jest
    > końcowa skuteczność.

    W moim przypadku szacuje na max 100zł/sezon(1m3drewna)

    > przy zbyt słabym grzaniu możesz mieć złogi lodu na podjeździe...
    Planuję ok 50-60stC utrzymywac temperaturę w rurach

    Krzysiek

  • 39. Data: 2010-03-04 09:54:43
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Użytkownik "Tmasz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > Osobówka wazy ok 1 tony wiec to zadne obciażenie dla podjazdu.

    Moja wazy 2,2 t...

    > W moim przypadku szacuje na max 100zł/sezon(1m3drewna)

    I dodatkowa robota...

    > Planuję ok 50-60stC utrzymywac temperaturę w rurach

    a co z rozmarznietym snigiem?

    --
    Picasso

  • 40. Data: 2010-03-04 10:15:15