  • 1. Data: 2009-01-22 20:01:24
    Temat: podlaczednie kabli do gniazdka multimedialnego rtv/sat/lan/tel
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam, robię w domu instalację rtv/tel/ethernet i zakupiłem gniazdka takie
    jak na tej aukcji:
    http://www.allegro.pl/item531723196_gniazdo_koncowe_
    rtv_sat_rj_45_rj_11_signal.html

    Problem w tym, że nie mam pojęcia gdzie podłączyć tv a gdzie sat.
    w pudełkach brak schematów.

    Dokładniej przedstawia to zdjęcie ponizej.
    http://img403.imageshack.us/img403/8716/pict3351hq9.
    jpg
    http://img403.imageshack.us/img403/2563/pict3352na8.
    jpg
    http://img403.imageshack.us/img403/7964/pict3353tm6.
    jpg

    Może ktoś montował takie gniazda lub ma pomysł jak podlączyć w/w przewody:-)

    dzięki

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-22 20:08:01
    Od: "news.icp.pl" <l...@w...pl>

    Dnia 22-01-2009 o 21:01:24 uciu <g...@i...pl> napisał(a):

    > Problem w tym, że nie mam pojęcia gdzie podłączyć tv a gdzie sat.

    wydaje mio się, że zarówno TV jak i sat ma przychodzić do gniazdka jednym
    kablem. Jeśli się nie mylę ( a mogę) to przed wejściem na gniazdko
    powinienś użyć zwrotnicy (coś jak to:
    http://sklep.delta.poznan.pl/zwrotnica-tv-sat-fb-1ml
    -mini_c269_p1715.html
    ) i dopiero z tej zwrotnicy na gniazdko, które samo rozdziela sygnał

    --
    Pozdrawiam,
    lukas

  • 3. Data: 2009-01-22 21:16:12
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    -mini_c269_p1715.html
    > ) i dopiero z tej zwrotnicy na gniazdko, które samo rozdziela sygnał

    chyba masz rację z tą zwrotnicą:-)
    nie wiedziałem, że sa takie wynalazki...

    --
    ---
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-01-22 22:53:12
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 21:08:01 +0100, news.icp.pl napisał(a):

    > wydaje mio się, że zarówno TV jak i sat ma przychodzić do gniazdka jednym
    > kablem.
    Dobrze ci sie wydaje.

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 5. Data: 2009-01-22 22:54:23
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 22 Jan 2009 21:01:24 +0100, uciu napisał(a):

    > Może ktoś montował takie gniazda lub ma pomysł jak podlączyć w/w przewody:-)
    BTW bedziesz to robil na multiswitchach?

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 6. Data: 2009-01-23 10:42:35
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Owszem teraz z reguły jednym kabelkiem, ale lepiej zastosować multiswitch.
    Na obrazku widać że masz 2 m-ca na podłączenie kabla, ale widać też że nie
    są one od siebie oddzielone więc nie ma róznicy czy z prawej czy lewej. A są
    dwa pewnie dlatego, że producent robi też gn. przelotowe i robi to z jednej
    formy tylko "bebechy" inne.
    Polecam strone www.dipol.com.pl tam się można "dokształcić" w temacie
    instalacji TV-SAT jak też TEL-Komp

    Pozdrawiam J23

  • 7. Data: 2009-01-23 11:52:01
    Od: "Tomasz Okoński" <t...@o...eu>

    Użytkownik "uciu" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Może ktoś montował takie gniazda lub ma pomysł jak podlączyć w/w
    > przewody:-)

    A mi się wydaje, specem od tego nie jestem ale tak mam to u siebie zrobione
    i działa, że do tego podwójnego złącza antenowego trzeba podpiąć telewizję
    nazimną a do "F-ki" podłączyć tv sat. To tak przez analogię, bo tunery tv
    sat też z reguły podłączane są przez "F-ki".

    P.S. A przy okazji może ktoś wie do czego są te dwa (męskie i żeńskie)
    wejścia antenowe?

    --
    Tomasz Okoński
    t...@o...eu

  • 8. Data: 2009-01-23 12:03:11
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    "Uciu" miał na myśli jak podłączać gniazdko do kabla w ścianie a nie
    połączenie gniazdko - sprzęt RTV i SAT.
    Jeśli chodzi o Gniazdko to są tam 3 wyjścia antenowe i 2 tel/komp.
    Do F-ki podłączamy tuner satelitarny
    a te dwa (męski i żeński) to jedno do TV a drugie do radia.
    No i poza tym możemy sobie podłączyć albo 2 kompy, albo 2 telefony, albo
    komp i telefon w zależności jak podłączymy skrętke i co jest na jej 2-gim
    końcu. Standardowe rozwiązanie to komp i telefon z uwagi na gniazdka jakie
    się tam znajdują.

    Pozdro J23

  • 9. Data: 2009-01-23 12:09:48
    Od: "Tomasz Okoński" <t...@o...eu>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > "Uciu" miał na myśli jak podłączać gniazdko do kabla w ścianie a nie

    Zgadzam się, zasugerowałem się tymi szczególowymi fotkami i nie zauważyłem,
    że tam jeszcze są gniazda RJ45:-).

    --
    Tomasz Okoński
    t...@o...eu

  • 10. Data: 2009-01-23 12:33:24
    Od: "kiki" <...@...c>

    "news.icp.pl" <l...@w...pl> wrote in message

    > wydaje mio się, że zarówno TV jak i sat ma przychodzić do gniazdka jednym
    > kablem. Jeśli się nie mylę ( a mogę) to przed wejściem na gniazdko
    > powinienś użyć zwrotnicy (coś jak to:

    Oczywiście, że jednym kablem. Gniazdo ma filtry pasmowe. Wprowadzasz sygnał
    od 10MHz do kilku GHz z satelity poprzez multiplexer na strychu.czy spliter
    . Taki to coś, że łączy się tam wszystkie anteny a wychodzi kablami na
    gniazda, łącznie z telewizją przemysłową.