  • 1. Data: 2009-08-27 06:19:34
    Temat: podłączenie kabla do wtyczki
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam
    Czy we wtyczce z bolcem podłączenie fazy z konkretnej strony ma jakieś
    znaczenie? Krótko mówiąc z której strony wtyczki (patrząc od góry na
    rozkręconą wtyczkę) podłączamy brązowy?

    pozdr

  • 2. Data: 2009-08-27 07:37:04
    Temat: Re: podłączenie kabla do wtyczki
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    P. pisze:
> [...]
    > Czy we wtyczce z bolcem podłączenie fazy z konkretnej strony ma jakieś
    > znaczenie? Krótko mówiąc z której strony wtyczki (patrząc od góry na

    faza z lewej strony, uziom gora, 0 z prawej

  • 3. Data: 2009-08-27 07:56:39
    Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl>

    Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości

    > faza z lewej strony, uziom gora, 0 z prawej
    Jakie to ma znaczenie skoro w gniazdkach podwójnych z uziemieniem faza jest
    w dziurkach nad sobą?
    Zatem wkładając tą samą wtyczkę do obu gniazdek raz faza jest po lewej a raz
    po prawej.
    Chyba, że się mylę.

    TomT

  • 4. Data: 2009-08-27 08:27:41
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    TomT pisze:

> [...]
    > jest w dziurkach nad sobą?
    > Zatem wkładając tą samą wtyczkę do obu gniazdek raz faza jest po lewej a

    Ma i to bardzo duze. Takie sa wytyczne :) Musisz sobie w normach poszukac.
    O ile "zwykly sprzet" typu telewizor, lodowka itp bedze pracowac. To np.
    pompa od pieca juz nie bardzo.

  • 5. Data: 2009-08-27 08:29:58
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    TomT pisze:

> [...]
    > jest w dziurkach nad sobą?
    > Zatem wkładając tą samą wtyczkę do obu gniazdek raz faza jest po lewej a

    a masz tutaj - troche szczegolowiej

  • 6. Data: 2009-08-27 08:37:12
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Mozna zamówić kupic takie wykonanie gniazd podwójnych (wg normy "czeskiej"), że zera
    i fazy są skrzyzowane.
    Ale przykładowo w gniazdach europejskich typu Schuco ze stykami uziemienia po bokach
    mozna włozyć wtyczkę i tak i tak.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-08-27 08:45:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    .
    > To np. pompa od pieca juz nie bardzo.

    Jak nie jak tak.
    Większość pomp które widzialem nie mają pojecia o tym problemie.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-08-27 08:53:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *TomT* napisał(-a):

> [...]
    > faza jest w dziurkach nad sobą?
    > Zatem wkładając tą samą wtyczkę do obu gniazdek raz faza jest po

    Nie mylisz się, dokładnie tak będzie. Nie spotkałem do tej pory gniazd z
    podłączeniem "na krzyż", tak żeby faza zawsze trafiała do tego samego
    przewodu we wtyczce. A nie sądze żeby produkowane u nas gniazda były
    niezgodne z normami.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 9. Data: 2009-08-27 08:57:26
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    kris pisze:
    > Użytkownik "slonko" <s...@s...las.com> napisał w wiadomości
    > .
    >
    > Jak nie jak tak.
    > Większość pomp które widzialem nie mają pojecia o tym problemie.

    a jednak pompa w LING`u - Klimosza nie poleci na fazie z prawej.
    Sprawdzone i przetestowane.
    Reszty nie testowalem poniewaz wszystkie gniazda mam zrobione zgodnie ze
    sztuka.

  • 10. Data: 2009-08-27 09:22:11
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "P." <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy we wtyczce z bolcem podłączenie fazy z konkretnej strony ma jakieś
    > znaczenie? Krótko mówiąc z której strony wtyczki (patrząc od góry na
    > rozkręconą wtyczkę) podłączamy brązowy?

    Bardzo mało jest urządzeń wymagających prezyzyjnego podłączenia. Często
    w instalacjach dwuprzewodowych bolec połączony jest w gnieździe z zerowym,
    gdyż przewody w tylko są trudne do wymiany bez kopania w ścianach. Więc jest
    dowolność w tym względzie, o ile nie zacznie się stosować wyłączników
    różnicowych. Szczególnie odporne na te zmiany są urządzenia oznaczone dużą
    literą N.
    Zaś fachowcom radzę kupować wtyczki wzorcowe - wyświetlą czy zasilanie w
    gnieździe jest i czy podłączone jest takie jak powinno być - oszczędzają
    czas na diagnostyce sieci.

    http://www.jbc.com.pl/testboy/testboy_tes_gn_wtyk.ht
    http://www.armand.pl/index.php?p30,tester-gniazd-tro
    jfazowych-16a
    http://www.armand.pl/index.php?p31,tester-gniazd-tro
    jfazowych-32-a
    http://www2.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/100
    000-124999/100614-an-01-pl-Tester_gniazd_trojfazowyc
    h.pdf
    http://www.conrad.pl/?art=100624