  • 1. Data: 2009-05-05 16:29:31
    Temat: podloga na gruncie - poziom chudziaka
    Od: Marras <m...@g...pl>

    witajcie

    Czytam, ogladam, studiuje wybrany projekt i porownuje go z tym co
    wyczytalem w literaturze.
    Tym razem chodzi o wykonanie podlogi na gruncie.

    W wiekszosci publikacji jako prawidlowe wykonanie wymienia sie:
    - wykonanie piaskowej zageszczonej podsypki pod chudy beton
    - wylanie chudego betonu o grubosci np. 10 cm
    - folia
    - styropian + izolacja
    - wylewka

    To co jest czesto podkreslane to ze chudy beton powinien sie LICOWAC ze
    scianami fundamentowymi.

    Natomiast w projekcie mam ewidentnie, ze chudziak jest ponizej gornego
    poziomu scian. Oto link do schematu:
    http://picasaweb.google.com/Marek.Dobrucki/ProjektDo
    Oceny#5332375141956506434

    Dopiero styropian na chudym betonie wraz z izolacja licuje sie ze sciana.

    Bardzo odpowiada mi takie rozwiazanie, gdyz nie kurczy mi sie wysokosc
    sufitu na parterze. Jedynie wylewka na styropianie znajduje sie powyzej
    poziomu fundamentow.
    Jednak dlaczego w literaturze jest polecane cos innego?

    Jesli mozecie to prosze oswieccie mnie.

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2009-05-05 17:29:52
    Temat: Re: podloga na gruncie - poziom chudziaka
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    > To co jest czesto podkreslane to ze chudy beton powinien sie LICOWAC ze
    > scianami fundamentowymi.

    Chyba czegos niedoczytales.
    W/g mnie w projekcie jest ok.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 3. Data: 2009-05-05 17:55:39
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Dy wrote:

    > Chyba czegos niedoczytales.
    > W/g mnie w projekcie jest ok.

    np. tutaj http://www.e-izolacje.pl/stropy,podlogi,2022.htm
    chudziak jest na rowni ze sciana fundamentowa. Styropian jest juz "na
    parterze".

  • 4. Data: 2009-05-05 18:48:26
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > np. tutaj http://www.e-izolacje.pl/stropy,podlogi,2022.htm
    > chudziak jest na rowni ze sciana fundamentowa. Styropian jest juz "na
    > parterze".

    Chudziak powinien licowac z wierzchem ściany fundamentowej bo to ułatwia
    izolacje poziomą która łączy się pomiędzy ścianą a podłogą. Umieszczenie
    chudziaka niżej też wydaje się poprawne tylko trzeba postarać się o ciągłość
    izolacji. Z tego co widać na obrazku to i tak masz tylko 258 cm wysokości
    pomieszczenia więc do góry bym nie szalał. Może trzeba trochę pokombinowac
    ze ścianką fundamentową (pewnie archi wyliczył Ci całkowitą ilość bloczków,
    ale żaden problem zrobić pasek z pełnek cegły i wtedy można manipulowac
    wyokością tej ścianki). Zresztą jak nie masz jakiś skomplikowanych schodów
    czy półpieter to można nieco pomanewroeac z wysokośią parteru ;-)

    --
    Mariusz

  • 5. Data: 2009-05-05 20:04:52
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > poziomu fundamentow.
    > Jednak dlaczego w literaturze jest polecane cos innego?

    Mostek termiczny
    ksiazkowy nieomal
    patrz na droge ucieczki ciepla
    tak jak w projekcie od wewnatrz masz:
    wylewka
    bloczki
    styrodur (styropian) na ociepleniu sciany fundamentowej
    jak dasz nizej to dochodzi ci ocieplenie posadzki jako dodatkowa bariera
    ja stosuje tak: http://www.hana.com.pl/budowa/detal1.jpg
    i niezaleznie od rodzaju sciany uwazam ze to jest prawidlowe rozwiazane

    pozdrawiam
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 6. Data: 2009-05-05 21:33:00
    Od: KK <kakr77_skasuj_to_@_o2.pl>

> [...]
    > scianami fundamentowymi.
    >
    > Natomiast w projekcie mam ewidentnie, ze chudziak jest ponizej gornego

    od środka możesz mieć problem z izolacją z papy, folii, ponieważ będzie
    ona jakby wystawać na ścianie i trzeba będzie się troszkę pobawić aby ją
    schować pod tynkiem, do tego jakieś kable wychodzące z podłogi itp mogą
    generować problemy.
    Może lepiej obniżyć o bloczek fundament, a podnieść o bloczek budynek
    jak chcesz mieć wyższy parter.

    Pozdr
    KK

  • 7. Data: 2009-05-06 06:03:58
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > ja stosuje tak: http://www.hana.com.pl/budowa/detal1.jpg
    > i niezaleznie od rodzaju sciany uwazam ze to jest prawidlowe rozwiazane
    dzieki za info.
    Jak mam teraz odczytac ten rysunek ?
    od gory w kolejnosci rozrozniam:
    - parkiet
    - wylewka
    - zielone trojkaty to styropian ?
    - ponizej to chudziak ?
    - 2 najnizsze wartstwy to pewnie zageszczony grunt ?

    Co to jest na dole sciany? Dwie cegly czy tez 2 belki drewiane ?

    pozdrawiam
    Marek

  • 8. Data: 2009-05-06 08:04:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > - 2 najnizsze wartstwy to pewnie zageszczony grunt ?
    >
    > Co to jest na dole sciany? Dwie cegly czy tez 2 belki drewiane ?

    Nie ma znaczenia co jest na dole sciany. Wazne, zeby chudziak byl na
    poziomie fundamentu. Z czego bedzie on zrobiony to oddzielna sprawa. Poziom
    fundamentu to miejsce od ktorego liczymy wydokosc pomieszczenia zwykle 2,5m
    plus konieczne warstwy posadzki: izolacje, styropian, wylewka i wykonczenie
    podlogi standardowo ok. 17cm (jezeli podlogowka, lub/i grubsze wykonczenie
    to grubosc ta bedzie wieksza), a takze wysokosc parapetow i schodow.
    Zachowanie jednego poziomu chudziaka i fundamentu ulatwie prowadzenie
    instalacji, bo nie ma niepotrzebnych progow ktore trzeba omijac, latwosc
    polaczenia izolacji poziomej scian i posadzki, material z ktorego wykonuje
    sie sciany jest zwykle "cieplejszy" od samego fundamentu co powoduje, ze
    mniej ciepla ucieknie do gruntu.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-05-06 08:28:14
    Od: kawex <k...@o...pl>

    KK pisze:

> [...]

    I tak też powinno być czyli chudy beton na równo ze ścianami
    fundamentowymi. Natomiast to co wyprawiają w swoich projektach
    architekci amatorzy woła o pomste do nieba.

    ----------------------------
    http://dziennik.nextpress.pl/e-prasa/fundusze_europe
    jskie_na_energetyke_odnawialna_p10300.xml

  • 10. Data: 2009-05-06 09:37:35
    Od: Marras <m...@g...pl>

    Marras wrote:
> [...]
    > poziomu fundamentow.
    > Jednak dlaczego w literaturze jest polecane cos innego?

    dziekuje wszystkim za wyjasnienia.
    Zrobie wg waszych uwag. Az sie boje co jeszcze jest nie tak w tym projekcie.

    pozdrawiam
    Marek