  • 11. Data: 2009-05-06 11:51:55
    Temat: Re: podloga na gruncie - poziom chudziaka
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gtr98f$ccb$1@inews.gazeta.pl...
    > dzieki za info.
    > Jak mam teraz odczytac ten rysunek ?
    > od gory w kolejnosci rozrozniam:
    - parkiet
    - wylewka
    - zielone trojkaty to styropian
    izolacja pozioma
    ponizej to chudziak
    2 najnizsze wartstwy to:
    zageszczony piasek (lub pospolka) i grunt
    u mnie sa akurat 2 belki, podwalina i konstrukcja sciany
    ale to nie ma znaczenia
    poprostu sciana jaka by nie byla

    zawsze patrz jak cieplo bedzie uciekac,
    jaka ma droge na zewnatrz
    w pionie, poziomie na ukos...
    to jest najwazniejsze
    poza izolacjami oczywiscie ;-)
    dziwi mnie ze przy adaptacji ten kto ja robil nie wylapal takich kwiatkow...
    kierbuda mecz to jego rola
    i jeszcze jedno, zwroc uwage na pasek 2 cm styro wzdluz scian
    ktory oddziela szlichte od sciany
    bardzo ulatwia potem zycie a roboty tle co nic...
    pozdrawiam

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 12. Data: 2009-05-06 12:00:11
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma znaczenia co jest na dole sciany. Wazne, zeby chudziak byl na
    > poziomie fundamentu. Z czego bedzie on zrobiony to oddzielna sprawa.
    > Poziom fundamentu to miejsce od ktorego liczymy wydokosc pomieszczenia
    > zwykle 2,5m plus konieczne warstwy posadzki: izolacje, styropian, wylewka
    > i wykonczenie podlogi standardowo ok. 17cm (jezeli podlogowka, lub/i
    > grubsze wykonczenie to grubosc ta bedzie wieksza), a takze wysokosc
    > parapetow i schodow.

    Troszke poprawie...
    2,5 m to generalnie horror w domkach
    jest to minimalna dopuszczalna wysokosc i na dodatek liczona od czystej
    podlogi do sufitu
    na poddaszach 2,2 m
    to tyle przepisy
    uwazam ze 2,7-2,8 m na gotowo to jest minimum komfortu
    w koncu buduje sie dla siebie ;-)
    a te 20-30 cm daje naprawde niezle wrazenie przestrzeni
    i optycznie powieksza pomieszczenia
    a koszt wzrasta minimalnie
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 13. Data: 2009-05-06 12:01:15
    Od: Marras <m...@g...pl>

> [...]
    > ktory oddziela szlichte od sciany
    > bardzo ulatwia potem zycie a roboty tle co nic...

    dzieki !!

  • 14. Data: 2009-05-06 16:33:59
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Troszke poprawie...
    > 2,5 m to generalnie horror w domkach
    > jest to minimalna dopuszczalna wysokosc i na dodatek liczona od czystej
    > podlogi do sufitu

    Od czystej wykonczonej, taki byl sens. Do tego trzeba doliczyc zapas na
    warstwy posadzki, czyli od fundamentu do sufitu wychodzi w moim przykladzie
    ok. 2,67. Cy jest to horror? Moim zdaniem nie, no ale co kto woli. Tak sie w
    wiekszosci dzis projektuje i byl to jedynie przyklad z zalozeniem 2,5m.
    Wysokosc pomieszczenia okreslona jest jak wiadomo w projekcie. W kontekscie
    chudziaka i wysokosci fundamentow nic to nie zmienia.

> [...]
    > w koncu buduje sie dla siebie ;-)
    > a te 20-30 cm daje naprawde niezle wrazenie przestrzeni

    Mam tak jak dotad cale zycie i nie podoba mi sie to jakos super specjalnie,
    tzn. moze nie jest zle, ale zeby tam jakis rarytas to bym nie powiedzial.
    2,5 to moim zdaniem optymalna wysokosc, nie za duzo, nie za malo. Mniejsza
    kubatura przy tej samej powierzchi i latwiej ogrzac, ale podobno o gustach
    sie nie dyskutuje.

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2009-05-06 16:36:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > i jeszcze jedno, zwroc uwage na pasek 2 cm styro wzdluz scian
    > ktory oddziela szlichte od sciany
    > bardzo ulatwia potem zycie a roboty tle co nic...

    Element niezbedny przy ogrzewaniu podlogowym.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2009-05-06 16:40:29
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Zrobie wg waszych uwag. Az sie boje co jeszcze jest nie tak w tym
    > projekcie.

    Tak z wlasnego doswiadczenia, jako ze mialem projekt indywidualny, pobaw sie
    w sumowanie wymiarow wysokosci i scian, obrysu budynku i skladowych. Mialem
    tam niestety pare kwiatkow, gdzie normalne okno wychodzilo w dachu wg.
    wymiarow. Na szczescie kierbud to wylapal bo upierdliwy byl. Gdyby nie to
    pod dachem np. wyszly by niezle jaja, w fundamentach rowniez.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2017-03-29 08:39:26
    Od: l...@g...com

    W dniu wtorek, 5 maja 2009 18:29:31 UTC+2 użytkownik Marras napisał:
> [...]
    > wyczytalem w literaturze.
    > Tym razem chodzi o wykonanie podlogi na gruncie.
    >
    > W wiekszosci publikacji jako prawidlowe wykonanie wymienia sie:
    > - wykonanie piaskowej zageszczonej podsypki pod chudy beton
    > - wylanie chudego betonu o grubosci np. 10 cm
    > - folia
    > - styropian + izolacja
    > - wylewka
    >
    > To co jest czesto podkreslane to ze chudy beton powinien sie LICOWAC ze
    > scianami fundamentowymi.
    >
    > Natomiast w projekcie mam ewidentnie, ze chudziak jest ponizej gornego
    Oceny#5332375141956506434