  • 21. Data: 2016-06-15 09:07:54
    Temat: Re: podłoga z deski? (podłogówka i coś akceptowalnego cenowo)
    Od: krak <s...@g...pl>

    Olejowana podłoga z litego drewna merbau (na drugiej stronie skali
    stabilności w stosunku do buka) a pod nią para rurek c.o. do grzejnika w
    wylewce i widać jak pracuje w tym miejscu w sezonie grzewczym.
    Jeśli miałoby to wyglądać to tylko deski warstwowe, egzotyk i najlepiej
    fazowane.
    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2016-06-15 10:16:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 19:38:30 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Listwy zostaly stare - ciemny braz, pasuja :)
    > Jak dla mnie listwy ogolnie powinny lekko kontrastowac z samymi panelami,
    > mam tak w wiekszosci pomieszczen i wyglada to OK ;)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.

    a jak wodoodporność?
    rozlejesz wodę i ....

  • 23. Data: 2016-06-15 17:27:33
    Od: jedenptak <n...@d...pl>

    On Mon, 13 Jun 2016 15:20:27 +0200
    jedenptak <n...@d...pl> wrote:

    > Żonie marzy się podłoga z deski (pewnie olej).

    Dzięki za odpowiedzi. Prawdę mówiąc dalej jestem w ciemności pomrocznej
    co zrobić z tym tematem, wszędzie plusy i minusy.

    Zastanawiam się jeszcze czy by piętra nie zrobić z takiej coś jakby
    klepki sosnowej ,powiedzmy o 1/2 większej niż klasyczna,
    coś na ten kształt:
    http://3.bp.blogspot.com/-v4eh1VKG2NE/UQq-CJ2T0DI/AA
    AAAAAAH2w/lTCv-okn0EA/s1600/z10994467Q,Panele-drewni
    ane-trojwarstwowe-Style-Line-Nature-Collection.jpg

    ale
    chyba sosna nie jest aż tak obrabialna by wyszły niepostrzępione w
    większej ilości, trzeba by to zjechać grubościówką (samoróbka) z 25
    - może zamówić w tartaku jakie 20mm? - do 15? Głupi pomysł?

    Zakładam że ciepło i tak idzie ku górze i tam (głownie sypialnie) może
    być gorsze oddawania ciepła, podłoga miększa (dzieci już starsze) -
    chyba źle zakładam, ale.

    Dół zrobię na czymś standardowym, warstwowym, nie wiem, żonka musi
    wypowiedzieć. Choć biorąc pod uwagę wysokość kredytu jaki dosta..nę na
    dokończenie domu - będzie ciężko zaszaleć.

    Obawiam się że ostatecznie będę zmuszony wykonać podłogę wbrew
    wszystkiemu. Może dam opcjonalne rurki na grzejniki (ale z buforem
    to zaprzeczenie sensu).

    BTW. Kolega kiedyś (lata temu) zrobił z ciętej płyty
    paździerzowej? osb? na kwadraty , coś 15x15, tylko jak pochwaliłem, że
    fajnie wygląda to powiedział "Tak, a wiesz ile lakieru na to poszło?!" -
    nie pytałem.

  • 24. Data: 2016-06-15 19:29:57
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 17:27:41 UTC+2 użytkownik jedenptak napisał:

> [...]
    >
    > Zakładam że ciepło i tak idzie ku górze i tam (głownie sypialnie) może
    > być gorsze oddawania ciepła, podłoga miększa (dzieci już starsze) -

    Masz na szybko obliczenia dla 2,5cm sosny nad 12cm styropianem i wylewka:

    http://szyna.civ.pl/sosna25cm.png

    Rozstaw rurek co 10cm, dla temperatur nad i pod grzejnikiem 20stC (czyli
    zalozmy dla poddasza). Temp. zasilania 35stC, powrotu 30stC i lambdy
    materialu (sosna) 0,16 moc wychodzi ok 30W / m2.

    Dla porownania dla panela 8mm (podobna lambda) wychodzi juz 49W.

    Jezeli to podloga na gruncie i przyjmiemy temp. gruntu 8stC to wychodzi
    dla parkietu 2,5cm moc oddawana ku gorze 29W / m2, do dolu 2,2W /m2.
    Dla panela odpowiednio 48W i 0,8W.

    I teraz zalezy jakie masz zapotrzebowanie - srednio dla salonu ~30-40m2
    wychodzi ~1000-1500W, dla pokojow 15m2 ~400-500W.

    Czyli dla salonu w najgorszej opcji (30m2 i 1500W) potrzebujesz az 50W / m2
    ogrzewania. Dla najlzejszej (oczywiscie to wszystko trzeba policzyc dla
    Twojego konkretnego domu) 40m2 i 1000W = 25W/m2.

    Dla przecietnego pokoju ~15m2 400W = 26W/m2

    Przy czym jak masz np. 120m2 takich podlog na gruncie to bedziesz tracil
    do dolu ~260W energii (przy panelach - 96W).

    Dla parkietu sosnowego 3cm wychodzi juz tylko ~27W / m2. Tak wiec - podlogowka
    moze ale nie musi wystarczyc, kwestia bardzo dokladnego obliczenia.

    To, co bedzie sie dzialo z takim drewnem to juz inna historia (nie znam sie
    na parkietach i nie wiem :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 25. Data: 2016-06-15 22:44:56
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Masz na szybko obliczenia dla 2,5cm sosny nad 12cm styropianem i wylewka:
    >
    > http://szyna.civ.pl/sosna25cm.png
    (....) matematyka wyższa, 7 kartek :)
    Bydyń się śmieje z mojego rozwiązania. najtańsze deski - dają radę.
    LEkko ciepła podłoga = komfort i tolerowanie nieco niższej termperatury
    w mieszkaniu. problemy z przewodnością cieplną drewna - brak, bo mam
    kaloryfery........
    dalej. mam mniej rurek w podłodze, wiec miejsze opory przepływu.
    wewnętrzna pompka w piecu co daje radę "ogarnąć" 55 m2 mieszkania.
    Kaloryfery kupiłem używane, aluminowe, (ok 10-12zł) zrobiłem sobie klucz
    do skręcania - wygląda zajebiście.... JEdyny problem jest taki..... że
    nikt tak nie robi.
    ToMasz

  • 26. Data: 2016-06-15 23:01:19
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 22:44:58 UTC+2 użytkownik ToMasz napisał:

> [...]
    > Kaloryfery kupiłem używane, aluminowe, (ok 10-12zł) zrobiłem sobie klucz
    > do skręcania - wygląda zajebiście.... JEdyny problem jest taki..... że

    Bardzo duzo osob tak robi - szczegolnie wlasnie w polaczeniu z drewnem.
    Czesc osob zamiast grzejnikow daje ogrzewanie scienne.

    Ale moim zdaniem to jest bezsensu, bo po to robimy podlogowke zeby
    uniknac klamotow w postaci kalafiorow. Mi by mocno przeszkadzaly, nie mam
    ani jednego ;) A jedna pompka CO (jakies 35-50W) ogarnia mi ogrzewanie
    na trzech pietrach lacznie ponad 250m2, wiec to tez nie argument :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 27. Data: 2016-06-16 00:33:01
    Od: dolniak <a...@w...pl>

    Witam!
    Tak przy okazji (bo mówisz, że nadmiaru kasy nie masz).Jeśli sosna, to raczej tylko
    na legarach,deski 32 mm..A, bo jeszcze to.Żeby położyć podłogi, deski muszą schnąć
    pod dachem przynajmniej 3 miesiące na każdy centymetr grubości..Można dłużej.Dopiero
    potem można strugać. Weż to pod uwagę.
    Ale czasami widuję parkiety dębowe w 30-40 zł.Nie mówię, ze są zawsze, ale poszukaj
    firm, robiących parkiety.Mając czas i transport, coś cię znajdzie.A z montażem dasz
    radę, to nie pismo.
    Pozdro. abomito

  • 28. Data: 2016-06-16 07:47:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 15 czerwca 2016 19:29:58 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > Masz na szybko obliczenia dla 2,5cm sosny nad 12cm styropianem i wylewka:
    >
    > http://szyna.civ.pl/sosna25cm.png

    Co to za programik? Ładnie wygląda :>

    L.

  • 29. Data: 2016-06-16 10:58:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pozwolisz ze bede dupe zawracal. Kit z lakierem ze duzo. Jak taka pocieta w kafelki
    plyta osb zachowywala sie na laczeniach. Pekal lakier?

  • 30. Data: 2016-06-16 11:06:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 16 czerwca 2016 07:47:13 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Co to za programik? Ładnie wygląda :>

    Wavin CO (lub sygnowany inna firma) - produkcji sankomu (podobnie jak
    wszystkie wersje OZC :) Do projektowania instalacji CO / podlogowek.
    Upierdliwy w obsludze (graficzna obsluga troche kuleje) ale da sie nim
    swietnie policzyc podlogowke w domu na podstawie wynikow OZC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.