  • 21. Data: 2015-11-10 16:13:11
    Temat: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-11-10 o 10:49, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Żarty

    Niestety te bzdury są szeroko rozpowszechnione w necie. Pewnie chodzi o
    to żeby nie wspominać o konwekcji która jest tak intensywna że porywa
    kurz i roztocza z podłogi i zatruwa tym powietrze ;)

  • 22. Data: 2015-11-10 18:59:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    "pionowy rozkład temperatur odczuwalnych" - nie jestem w stanie pojąć, czemu rozkład
    idealny tak przebiega. Przecież każdy z nas, jak wychodzi na zewnątrz, gdy jest zimno
    - na nogach ma tylko spodnie, a tułów: podkoszulek, sweter, kurtka. Coś nie tak

    To wyjdz na zewnątrz jak będzie zimno, ubierz korzuch, czapkę
    i gruby szalik i wejdz do miski z zimna wodą. Jak myślisz, będzie
    komfortowo? ;)

    Ps. sorry za źle cytowanie, ogarniam tableta...
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2015-11-10 19:45:33
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-11-10 o 16:13, MK pisze:

> [...]
    > to żeby nie wspominać o konwekcji która jest tak intensywna że porywa
    > kurz i roztocza z podłogi i zatruwa tym powietrze ;)

    Kolejny niedouczony, przy tak małej różnicy temp nie ma konwekcji, nic
    się z podłogi nie unosi, nieuku.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 24. Data: 2015-11-10 21:23:44
    Od: w...@g...com

    > To wyjdz na zewnątrz jak będzie zimno, ubierz korzuch, czapkę
    > i gruby szalik i wejdz do miski z zimna wodą. Jak myślisz, będzie
    > komfortowo? ;)

    Nie będzie.
    Ale czy teraz podałeś dowód na idealny rozkład ? :)

    Wciąż nie wiem, czemu jest ludziom w zimę wystarczą spodnie, żeby nie zmarznąć, a
    góra to kilka warstw. Nawet jeżeli napiszesz zaraz, że ty zakładasz rajstopy, na to
    kalesony, a dopiero potem spodnie i z gołą klatą wychodzisz na ulicę - to nie
    przekonasz mnie tym argumentem do tego wykresu.

    pzdr
    Bogdan

  • 25. Data: 2015-11-10 21:50:53
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-11-10 o 19:45, janusz_k pisze:

    > Kolejny niedouczony, przy tak małej różnicy temp nie ma konwekcji, nic
    > się z podłogi nie unosi, nieuku.

    Może byś tak się obejrzał na to małe rózówe co cię w dupę gryzie?
    Pewnie yntelygencie wymagasz żeby ironia tagami była oznaczana?

  • 26. Data: 2015-11-11 07:47:29
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2015 13:15:17 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Zart to ty jestes, doucz sie, nieuku.
    > http://solaris18.blogspot.com/2011/11/ogrzewane-konw
    ekcyjne-i-ogrzewanie-na.html
    > Jedno z miliona zrodel.

    zdaje sie ze pomieszały sie procenty z watami :-)
    Jesli pomieszczenie 20m2 wymaga dla utrzymania zadanej temperatury 20st pewnej mocy
    powiedzmy 2kW to kaloryfer o powierzchni 2m2 odda 1,5kW konwekcją a 0,5kW
    promieniowaniem. Czyli promieniowanie to tylko 25% ale to jest 250W z metra kw - to
    sie da odczuc.

    Natomiast podłogówka odda 100W z m2. Nawet jesli odda 50% promieniowaniem to bedzie
    50W z m2 - i bedzie nieodczuwalne.
    I potem pomieszanie z odczuciami - przeciez czuję ze kaloryfer promieniuje a
    podłogówka nie!

    b.

  • 27. Data: 2015-11-11 11:35:42
    Od: MK <m...@b...cn>

    W dniu 2015-11-11 o 07:47, Budyń pisze:

> [...]
    50W z m2 - i bedzie nieodczuwalne.
    > I potem pomieszanie z odczuciami - przeciez czuję ze kaloryfer promieniuje a

    W tym przykładzie jest jeszcze jeden błąd w założeniach. Oddawanie
    ciepła przez promieniowanie jest proporcjonalne do 4 potęgi różnicy
    temperatur, czyli założenie że podłogówka odda procentowo więcej
    promieniowaniem niż kaloryfer który ma tą różnicę większą jest fałszywe.

    --
    M.

  • 28. Data: 2015-11-11 11:40:48
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    W dniu wtorek, 10 listopada 2015 10:49:28 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
    > Użytkownik "Adam Sz." napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Zart to ty jestes, doucz sie, nieuku.

    Czego, że ogrzewanie zawsze jest taki i takie, ale udział promieniowania
    rośnie z temperaturą?

    >http://solaris18.blogspot.com/2011/11/ogrzewane-kon
    wekcyjne-i-ogrzewanie-na.html

    >Jedno z miliona zrodel.

    No, a muchy to nawet pierdyliardy źródeł.

  • 29. Data: 2015-11-11 11:43:06
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Może byś tak się obejrzał na to małe rózówe co cię w dupę gryzie?
    >Pewnie yntelygencie wymagasz żeby ironia tagami była oznaczana?

    Wiedziałem, że kogoś złowisz :-)

  • 30. Data: 2015-11-11 12:28:35
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 11:36:19 UTC+1 użytkownik MK napisał:

> [...]
    > temperatur, czyli założenie że podłogówka odda procentowo więcej
    > promieniowaniem niż kaloryfer który ma tą różnicę większą jest fałszywe.

    liczymy kilowaty z metra nie procenty i potęgi nam wiszą :)

    b.