  • 51. Data: 2015-11-12 15:57:44
    Temat: Re: podłogówka a temperatura w domu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 12 Nov 2015 05:39:46 -0800 (PST), w...@g...com

    > Myjk, myślę, że dogadamy się - tylko po kolei - napisz na razie tylko,
    > czy te linki powyżej (odnośnie ciepłoty ciała czlowieka) to prawda, czy
    > nieprawda ? (zakłądam, że widzimy to samo - tułów cieplejszy, nogi
    > zimniejsze).

    Nie muszę mieć linków aby wiedzieć, że tułów jest i będzie ZAWSZE
    cieplejszy niż kończyny -- to jest wręcz clou sprawy.

    Wbrew temu co sugerujesz tymi ilustracjami czy wcześniejszymi przykładami z
    "lachonami", to nie wynika z naturalnego "komfortu cieplnego" dla
    najlepszego samopoczucia człowieka, tylko z takiej a nie innej jego budowy.

    Oczywiście, można ochraniać/ogrzewać korpus, dzięki czemu ogrzeją się też
    kończyny. Problem w tym, że nie jest to szybkie, ani komfortowe
    rozwiązanie.

    Dlatego łatwiej i przyjemniej dostarczyć do nóg ciepło bezpośrednio od dołu
    z ogrzewanej podłogi, niż z boku/góry z powietrza czy kaloryferów
    przekazujac je do nóg przez przegrzana głowę i korpus.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2015-11-12 16:28:25
    Od: w...@g...com

> [...]
    > z ogrzewanej podłogi, niż z boku/góry z powietrza czy kaloryferów
    > przekazujac je do nóg przez przegrzana głowę i korpus.

    OK, rozumiem,
    ale przecież jeżeli będziesz podawał na nogi/stopy większą temperaturę niż na
    tułów/głowę, to będzie odwrotnie do NATURALNEGO 'zapotrzebowania' organizmu człowieka
    na ciepło. Nie lepiej dla każdej partii ciała mieć temperaturę otoczenia podniesioną
    o tyle samo ?

    pzdr
    Bogdan

  • 53. Data: 2015-11-12 17:04:41
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >organizmu człowieka na ciepło. Nie lepiej dla każdej partii ciała mieć
    >temperaturę otoczenia podniesioną o tyle samo ?

    Mówisz, że biegnący człowiek ma naturalnie większe zapotrzebowanie na ciepło
    ud?

  • 54. Data: 2015-11-12 17:10:58
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Oczywiście ze ma. W wyższej temperaturze szybciej przebiegają reakcje chemiczne w tym
    reakcja spalania. Nadmiar ciepła jest wypromieniowany.

  • 55. Data: 2015-11-12 17:32:39
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    oglegroups.com...

    >Oczywiście ze ma.

    I dlatego intensywnie się poci by je schłodzić?

  • 56. Data: 2015-11-12 17:55:06
    Od: w...@g...com

    > Mówisz, że biegnący człowiek ma naturalnie większe zapotrzebowanie na ciepło
    > ud?
    Mówię raczej odwrotnie (i nie biegający, bo po domu rzadko sie biega) - to znaczy
    jeżeli tułów ma 36,6 C, a stopy 35,6 C, to temperatura powietrza dla tych partii
    niech będzie o tyle samo podniesiona (o np. 15 stopni), czyli na wysokości tułowia
    36,6- 15 = 21,6 stopnia, a na poziomie nóg 35,6-15 stopni = 20,6 stopnia. Tak mnie
    się zdaje.

    pzdr
    Bogdan

  • 57. Data: 2015-11-12 18:02:20
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >na wysokości tułowia 36,6- 15 = 21,6 stopnia, a na poziomie nóg 35,6->15
    >stopni = 20,6 stopnia. Tak mnie się zdaje.

    Rozumiem, że owa zasada obowiązuje wyłącznie u człowieka w bezruchu? Jest
    jakiś ku temu racjonalny powód (że tylko w bezruchu), czy to tylko taka z
    dupy koncepcja?

  • 58. Data: 2015-11-12 19:05:09
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2015-11-07 11:08, Adam Sz. wrote:
    > Pianomat 3mm. Ponizej "grzejnik", a ponizej 10cm styropianu. Gdzie pojdzie
    > cieplo? :-)

    Jak pianomat tak dobrze izoluje to może jest ocieplić sobie nim dom!

    Po 2 sezonach z podłogówką wiem jedno - na podłogówkę kładłbym nawet
    wykładzinę, i tak nic to nie zmieni.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 59. Data: 2015-11-12 19:47:31
    Od: w...@g...com

    > Rozumiem, że owa zasada obowiązuje wyłącznie u człowieka w bezruchu? Jest
    > jakiś ku temu racjonalny powód (że tylko w bezruchu)

    Masz rację - jest racjonalny powód - jak mięśnie nie pracują intensywnie, to nie
    wydzielają ciepła. A w domu, bo tego zawęź swoją wyobraźnię (najlepiej takiego do
    90m2 z podłogówką po całości napędzaną pompą ciepła), raczej nikt nie biega, a i
    chodzenie może sprawiać pewne kłopoty.

    pzdr
    Bogdan

  • 60. Data: 2015-11-12 20:10:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie schlodzic ale żeby nie przegrać się poci. Powyżej chyba 45 stopni ścina się
    białko w komórkach i się kite odwala.