  • 11. Data: 2010-07-02 09:17:51
    Temat: Re: podlogowka - oddawanie ciepla
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    news:i0jrro$o6l$1@news.onet.pl...

    > generalnie podłogówka nie powoduje konwekcji powietrza tylko daje liniowy
    > gradient temperatury w pionie, "warstwy" powietrza układają sie poziomo,
    > powstaje coś w rodzaju poduszki ciepłego powietrza.
    >
    > To właśnie grzejniki powodują konwekcję i mieszają powietrzem.

    To byla ironia.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2010-07-02 12:14:45
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote in message

    > Lepiej jakby sprawdzil temp. podlogi. Przyznam szczerze, ze znam dwie
    > osoby majace podobne odczucia. Nie czuc jak grzeje, ale generalnie
    > czlowiek bardziej zmeczony atmosfera.

    Temperatura jest 20-kilka stopni. Mierzę to piroometrem ale uczucie
    promieniowania jest. Chyba mieszanie konwekcyjne daje powietrze, którym
    łatwiej się oddycha, bo nie wisi sobie warstwami nad podłogą..
    To są moje subiektywne uczycia.
    Sam żałuję, że nie dałem podłogówek we wszystkich przedpokojach. Trzeba było
    zrobić jak napisałem, a pokoje zostawić sobie na kaloryfery.

  • 13. Data: 2010-07-02 16:03:02
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    kiki wrote:

> [...]
    > uczucie promieniowania jest. Chyba mieszanie konwekcyjne daje
    > powietrze, którym łatwiej się oddycha, bo nie wisi sobie

    mnie opisywane wrażenia ("trudne oddychanie" przy podłogówce)
    się kojarzą z.. źle działającą wentylacją a nie podłogówką.
    Podłogówka co najwyżej ten problem może wzmacniać, zaś tzw.
    "tradycyjna instalaca" przez mieszanie powietrza łagodzić.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 14. Data: 2010-07-02 16:06:03
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    MK wrote:

> [...]
    > przystosowane dla czlowieka. Wiekszosc z nich mowila ze kurz
    > bedzie fruwal i alergik moze z tego miec klopoty,a nawet umrzec
    > - wszyscy jak z jednej szkoly ;) Natomiast tylko jeden z nich
    > mnie zaciekawil swoja watpliwoscia (oczywiscie tez odradzal
    > podlogowke na calosci twierdzac ze to niezdrowe a szczgolnie w
    > sypialni). Otoz zapytal sie mnie: "czy wszedzie dam terakore bo
    > jak nie to co ? Chyba nie panele lub parkiet bo sie rozejdzie i
    > opor daje duzy."
    > I tak sie zastanawiam jak to bedzie jak sie uprę na podlogowke

    Krótko:
    0A) prawdą jest że rozkład temperatur na różnych wysoościach w
    pomieszczeniu dla z ogrzewaniem podłogowym, jest *najbliższy*
    rozkładowi idealnemu dla człowieka.

    0B) podłogówka wymaga precyzyjnych obliczeń. Wykonawca musi
    obliczyć bilans energetyczny budynku, dopiero znając wynik
    może wyliczyć czy instalacja podłogwa będzie mogła ogrzać
    dom przy zachowaniu prawidłowych parametrów eksploatacji.

    1) "klasyczną" instalacje łatwiej prawidłowo obliczyć i
    wykonać, podłogówka jest trudniejsza w prawidłowym
    zaprojektowaniu oraz wykonaniu. Stąd częsta niechęć
    wykonawców do podłogówek.

    2) kurz to pikuś w sytuacji gdy instalaca zostanie erhm
    delikatnie pisząc źle zaprojektowana. W takiej sytuacji w
    najlepszym wypadku pracować będzie nieekonomicznie (temp.
    wody w instalacji, nie wykorzystanie faktu iż podłogówka
    winna być niskotemperaturowa, a więc współpracy z piecami
    typu kondensacyjnego) zaś w najgorszym dodatkowo kosztom
    mogą towarzyszyć niezdrowe warunki dla mieszkańców.

    3) jak instalator nie wie że istnieje "drewno" (odpowiednio
    cienkie, o odpowiednio małym oporze cieplnym) które można
    stosować wraz z instalacjami podłogowymi, to tylko nie
    najlepiej o kompetencjach takiej osoby świadczy.

    4) wspomianych przez Ciebie "sceptyków" pogoniłbym, wygląda
    że Panowie mają mgliste pojęcie o nowych technologiach, co
    może być nie tylko zdecydowanie ryzykowne przy realizacji
    podłogówki w ich wykonaniu, ale i instalacji "tradycyjnej"
    w współczesnych materiałach.
    Najlepiej z nich wszystkich wypada gość od Wavina, ale jego
    zagrania są .. no dyskusyjne.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 15. Data: 2010-07-02 19:33:26
    Od: M <M...@o...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

> [...]
    > stosować wraz z instalacjami podłogowymi, to tylko nie
    > najlepiej o kompetencjach takiej osoby świadczy.

    Problem sypialni to nie sama podłoga ("drewno") lecz także dywany,
    łóżko, szafy, komody, etc.

    Zwykle w salonie, przedpokoju, wiatrołapie, łazienkach podłoga jest
    pusta (no, prawie pusta).

    Stąd też wynikać mogą sugestie aby nie stosować podłogówki w sypialniach.

    M.

  • 16. Data: 2010-07-02 20:02:16
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    M wrote:

    > Problem sypialni to nie sama podłoga ("drewno") lecz także
    > dywany, łóżko, szafy, komody, etc.

    Zgoda co do dywanów. Co do mebli, zależy od konkretów, czy
    mebel ma styk z podłogą punktowo (nogi) czy sporo większą
    powierzchnią spoczywa na podłodze.

    > Zwykle w salonie, przedpokoju, wiatrołapie, łazienkach podłoga
    > jest pusta (no, prawie pusta).

    Tu zgoda. I zazwyczaj w takich miejscach "naturalnym" jest
    zastosowanie płytek.

    > Stąd też wynikać mogą sugestie aby nie stosować podłogówki w
    > sypialniach.

    Owszem, uznaję że to częsciowo ma sens. Jednak dla mnie
    np. możliwość chodzenia na bosaka bez uczucia chłodu w
    nogi jest zdecydowanie miłe. Czy to, że w sezonie zimowym
    nie mam zbyt ciepło na wysokości korpusu/głowy, a zimno w
    nogi, co jest naturalną konsekwencją rozkładu temperatur
    dla kaloryferów.

    Albert Einstein (1879-1955)

  • 17. Data: 2010-07-02 23:31:45
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości

> [...]
    > nie mam zbyt ciepło na wysokości korpusu/głowy, a zimno w
    > nogi, co jest naturalną konsekwencją rozkładu temperatur

    Jak robilem ogrzewanie u siebie to wlasnie z powodow przytaczanych przez eMa
    w pokojach dla dzieci i sypialni nie robilem podlogowki. To trzy
    pomieszczenia w calym domu gdzie nie ma podlogowki. Meble nawet stojace na
    modnych dzis niskich nozkach powoduja, ze ta powierzchnia i tak nie bedzie
    grzala. Dywan czy inne graty stojace w stosunkowo malych pokojach moga
    skutecznie ograniczac ogrzewanie pomieszczen, do tego ograniczenia co do
    stosowanych materialow nie tylko pokrycia podlogi ale i wykladzin, dywanow i
    takie tam. Jednak na dzis nie jestem przekonany co do takiego wyboru.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2010-07-03 07:30:32
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    >
    > Jak robilem ogrzewanie u siebie to wlasnie z powodow przytaczanych przez eMa
    > w pokojach dla dzieci i sypialni nie robilem podlogowki. To trzy

    Też miałem taki dylemat i też trzy sypialnie (w sumie niecałe 60m^2).
    Przy czym u mnie głównym powodem było to, że chciałem mieć zwykły
    parkiet (2,5cm). To był priorytet.

    > takie tam. Jednak na dzis nie jestem przekonany co do takiego wyboru.

    Jest już po fakcie, jednak ja mam jeszcze salon i jadalnię (nie lubię
    gresów). Można było się zastanowić nad cieńszą deską (15mm zamiast 25mm)
    i zapewne byłoby taniej niż 250zł/m^2. :-)

    M.

  • 19. Data: 2010-07-03 09:56:30
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jest już po fakcie, jednak ja mam jeszcze salon i jadalnię (nie lubię
    > gresów). Można było się zastanowić nad cieńszą deską (15mm zamiast 25mm) i
    > zapewne byłoby taniej niż 250zł/m^2. :-)

    Tez myslalem o parkiecie w sypialniach, stad tam grzejniki.
    Ja mam gres w holu, wiatrolapie, kuchni z jadalnia i lazience. Reszta to
    planowana deska, na dzis niestety czesciowo panele. Deske lita 15mm mozna
    kupic dzis po ok. 100zl juz polakierowana np. merbau o ile komus kolor
    odpowiada. Mi odpowiada i takie tez zakupie. Nie powinno byc problemu z
    ogrzewaniem.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2010-07-03 19:28:55
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
> [...]
    > kupic dzis po ok. 100zl juz polakierowana np. merbau o ile komus kolor
    > odpowiada. Mi odpowiada i takie tez zakupie. Nie powinno byc problemu z

    Ja wybrałem tradycję - drewno, cyklinowanie, lakierowanie. Do deski musi
    być lepszy klej, bo więcej pracuje. W parkiecie lepiej rozkładają się
    naprężenia. Generalnie chemia do dech jest droższa. Cena 250zł jest z
    ułożeniem, cyklinowaniem, lakierowaniem. Sama deska w I gat. to ok. 150zł.

    Merbau jest ciemne. Ze względu na nasz klimat wybieram jaśniejsze kolory
    :-)

    M.